Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Marketing

Major: Marketing
Code of Subject: 6.075.00.O.19
Credits: 5
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Zoreslava S. Lyulchak, PhD, Associate Professor of Economics
Semester: 3 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
know: characteristics of the main types of markets, the principles of segmentation of these markets, product development methods, distribution channels, marketing communications, different approaches to marketing strategy, features of international marketing

to be able to: collect marketing information, process it, determine the range of potential consumers, product price, its competitiveness, plan a marketing mix, develop a marketing strategy for effective implementation of the marketing mix
Required prior and related subjects:
prerequisites: logistics, basics of theory
co-requisites: logistic, marketing management.
Summary of the subject:
Formation of marketing theory. Concepts and main categories of marketing. Marketing research as a basis for management decisions. Enterprise market, its main characteristics. Theoretical aspects of marketing product policy. Principles of marketing pricing. Theory of marketing communications. Distribution marketing policy theory. Organization and control of marketing activities
Recommended Books:
1. Люльчак З.С. Маркетинг 1 : Навч.посібик// Карий О.І., Люльчак З.С. – Львів: Видавництво Магнолія-2006, 2014.- 297 с.
2. Гаркавенко С.С. Маркетинг: Підручник для вузів. К.: Лібра, 2007. – 720 с.
3. Маркетинг: Підручник/ В. Руделіус, О.М. Азарян, О.А. Виноградов та ін.- К.: Навчально-методичний центр «Консорціум із удосконалення менеджмент освіти в Україні», 2005. – 422 с.
4. Герасимчук В.Г. Маркетинг: теорія і практика: Навч.посібник. – К.: Вища школа, 1994. – 327 с.
5. Основи маркетингу: Навч. посібник/ Чеботар С.І., Ларіна Я.С., Шевчик М.Г. та ін.– К.: Наш час, 2006. – 240 с.
6. Котлер Ф., Амстронг П., Сондерс Д., Вонг В. Основы маркетинга. Пер. с англ.. – 2-е европ. изд. – М., СПб.; К.: Издательський дом “Вильямс”, 2000 – 944 с.
7. Крикавський Є.В. та ін. Маркетингова товарна політика: Навч.посібник. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2008. – 276 с.
8. Крикавський Є.В. та ін. Маркетингова політика розподілу: Навч.посібник. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2009. – 232 с.
Assessment methods and criteria:
Running check (30%): work on practical classes, oral quiz.
Total evaluation (70%, differentiated credit): term check.