Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Infrastructure of Product Market (курсовий проект)
Major: Marketing
Code of Subject: 6.075.03.E.111
Credits: 3
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Myroslava M. Mamchyn, PhD., Associate Proffesor of Economics
Semester: 7 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
As the studies results Student has to:
know:
basic theory of the commodity market infrastructure and its role in a market economy
to be able to:
to search for better conditions of infrastructure complex subjects.
know:
basic theory of the commodity market infrastructure and its role in a market economy
to be able to:
to search for better conditions of infrastructure complex subjects.
Required prior and related subjects:
marketing, marketing commodity policy.
commercial activities of intermediary organizations.
commercial activities of intermediary organizations.
Summary of the subject:
Concrete market of commodities analysis.
Features of intermediary activity are at the commodity market.
Marketing decisions of mediators are at the market.
Determination of efficiency of activity of resellers.
Recommended Books:
1. Мамчин М.М. Інфраструктура товарного ринку: Конспект лекцій для студентів базового напряму 0501 “Економіка і підприємництво”. –Львів: Видавництво національного університету “Львівська політехніка”, 2012. – 96 с.
2. Шканова О.М. Інфраструктура товарного ринку: Навч.посіб. К.: МАУП, 2004. 180 с.
3. Савощенко А.С. Інфраструктура товарного ринку: Навч.посіб. –К.: КНЕУ, 2005, – 336 с.
4. Інфраструктура товарного ринку: Навч. посібник/ Під ред. д.е.н., проф. І.В.Сороки. К.: НМЦВО МОіН України, НВФ “Студцентр”, 2002. – 608 с.
1. Мамчин М.М. Інфраструктура товарного ринку: Конспект лекцій для студентів базового напряму 0501 “Економіка і підприємництво”. –Львів: Видавництво національного університету “Львівська політехніка”, 2012. – 96 с.
2. Шканова О.М. Інфраструктура товарного ринку: Навч.посіб. К.: МАУП, 2004. 180 с.
3. Савощенко А.С. Інфраструктура товарного ринку: Навч.посіб. –К.: КНЕУ, 2005, – 336 с.
4. Інфраструктура товарного ринку: Навч. посібник/ Під ред. д.е.н., проф. І.В.Сороки. К.: НМЦВО МОіН України, НВФ “Студцентр”, 2002. – 608 с.
2. Шканова О.М. Інфраструктура товарного ринку: Навч.посіб. К.: МАУП, 2004. 180 с.
3. Савощенко А.С. Інфраструктура товарного ринку: Навч.посіб. –К.: КНЕУ, 2005, – 336 с.
4. Інфраструктура товарного ринку: Навч. посібник/ Під ред. д.е.н., проф. І.В.Сороки. К.: НМЦВО МОіН України, НВФ “Студцентр”, 2002. – 608 с.
1. Мамчин М.М. Інфраструктура товарного ринку: Конспект лекцій для студентів базового напряму 0501 “Економіка і підприємництво”. –Львів: Видавництво національного університету “Львівська політехніка”, 2012. – 96 с.
2. Шканова О.М. Інфраструктура товарного ринку: Навч.посіб. К.: МАУП, 2004. 180 с.
3. Савощенко А.С. Інфраструктура товарного ринку: Навч.посіб. –К.: КНЕУ, 2005, – 336 с.
4. Інфраструктура товарного ринку: Навч. посібник/ Під ред. д.е.н., проф. І.В.Сороки. К.: НМЦВО МОіН України, НВФ “Студцентр”, 2002. – 608 с.
Assessment methods and criteria:
Final control (100%, differentiated test): completion and defence of the course project.
Infrastructure of Product Market
Major: Marketing
Code of Subject: 6.075.03.E.106
Credits: 4
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Myroslava M. Mamchyn, PhD., Associate Proffesor of Economics
Semester: 7 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
As the studies results Student has to:
know:
basic theory of the commodity market infrastructure and its role in a market economy
to be able to:
to search for better conditions of infrastructure complex subjects.
know:
basic theory of the commodity market infrastructure and its role in a market economy
to be able to:
to search for better conditions of infrastructure complex subjects.
Required prior and related subjects:
Prerequisites: marketing, marketing commodity policy.
Co-requisites: commercial activities of intermediary organizations.
Co-requisites: commercial activities of intermediary organizations.
Summary of the subject:
Subject, methods and objectives of the course. Current market characteristics. Commodity market - marketing environment. The essence of the tasks and the problem of commodity market infrastructure. Macroorganization of wholesalers trading. Enterprises wholesale trading. Services in wholesale trading enterprises. Commercial and business activities in the commodity market. Retail. Commercial intermediation in the commodity market. Informational, organizational and commercial activities. Commodity Exchange. Brokering Mercantile Exchange. Leasing. The economic fundamentals of the lease. Personal selling.
Recommended Books:
1. Мамчин М.М. Інфраструктура товарного ринку: Конспект лекцій для студентів базового напряму 0501 “Економіка і підприємництво”. –Львів: Видавництво національного університету “Львівська політехніка”, 2012. – 96 с.
2. Шканова О.М. Інфраструктура товарного ринку: Навч.посіб. К.: МАУП, 2004. 180 с.
3. Савощенко А.С. Інфраструктура товарного ринку: Навч.посіб. –К.: КНЕУ, 2005, – 336 с.
4. Інфраструктура товарного ринку: Навч. посібник/ Під ред. д.е.н., проф. І.В.Сороки. К.: НМЦВО МОіН України, НВФ “Студцентр”, 2002. – 608 с.
2. Шканова О.М. Інфраструктура товарного ринку: Навч.посіб. К.: МАУП, 2004. 180 с.
3. Савощенко А.С. Інфраструктура товарного ринку: Навч.посіб. –К.: КНЕУ, 2005, – 336 с.
4. Інфраструктура товарного ринку: Навч. посібник/ Під ред. д.е.н., проф. І.В.Сороки. К.: НМЦВО МОіН України, НВФ “Студцентр”, 2002. – 608 с.
Assessment methods and criteria:
• The current control (25%): verbal questioning
• Final control (75%): (examination): testing, writing and verbal form.
• Final control (75%): (examination): testing, writing and verbal form.