Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Marketing Research (курсовий проект)

Major: Marketing
Code of Subject: 6.075.00.O.54
Credits: 3
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Dr., prof. Mnich O.B.; Practical and laboratory classes - Ph.D., assistant О.S.Dovhun.
Semester: 4 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
As a result of writing a course project student should be able to identify marketing problems, conduct a situational analysis of macro and micro, competently organize primary and secondary information to develop effective marketing solutions company, to conduct market research results presentation.
Required prior and related subjects:
Prerequisites: "Macroeconomics", "Microeconomics", "Marketing", "Economic and mathematical methods and models", "Statistics";
Co-requisites: "Market research".
Summary of the subject:
Development of the concept of marketing research, structuring a marketing problem. The development program market research (desk research, field research organization, sampling). Analysis of marketing information (training profiles, analysis of the results). Conclusions and recommendations.
Recommended Books:
1. Старостіна А.О. Маркетингові дослідження національних і міжнародних ринків: Підручник. – К.: ТОВ «Лазарит-Поліграф», 2012 – 480 с.
2. Крикавський Є.В., Косар Н.С., Мних О.Б.,Сорока О.А. Маркетингові дослідження.-Львів.-2004ю-288с.
3. Косенков С.І. Маркетингові дослідження: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / С. І. Косенков. - К.: Вид. дім «Скарби», 2004. - 464 С.
4. Лилик І. В.,Маркетингові дослідження: кейси та ситуаційні вправи. Практикум/ Лилик І. В., Кудирко О. В.. – К.: КНЕУ, 2010. – 313 С.
5. Малхотра Нэреш. Маркетинговые исследования. Практическое руководство /Перев. с англ. / Малхотра Нэреш .- Москва - Санкт-Петербург –Киев, 2002.
6. Полторак В. А. Маркетингові дослідження [Текст]: навч. посіб. / В.А. Полторак – К.: Центр навч. літ., 2003. –387 с.
7. Рут Майк Дейл. Маркетинговые исследования в сфере B2B . Изд-во: Баланс-Клуб, 2006.- 432 С.
8. Тєлєтов О.С. Маркетингові дослідження:навчальний посібник- К:Знання України, 2010. - 299 С.
9. Хейг Пол.Маркетинговые исследования глазами заказчика. Изд-во: Баланс-Клуб/ Хейг Пол, Хейг Н., 2006. - 260 С.
10. Черчилль Г.Маркетинговые исследования. – Издание 5/ Черчилль Г., Браун Т. . Изд-во: Питер, 2007.- 704 С.
11. Элвин С. Бернс. Основы маркетинговых исследований с использованием Microsoft Excel +CD/Элвин С. Бернс, Рональд Ф..Изд-во: Диалектика-Вильямс, 2005. -704 С.
Assessment methods and criteria:
Final control (100%): written work, oral examination.

Marketing Research

Major: Marketing
Code of Subject: 6.075.00.O.51
Credits: 6
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: doctor of economics, professor Olga B. Mnykh ; practical and laboratory classes is Ph.D. Assistant О.S.Dovhun
Semester: 4 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
A study of the module the student should learn the essence of each stage of the marketing research master the techniques and tools of predictive decision-making focus on the basis of market research information, to be able to choose the source, collect, evaluate and process information and make certain reports with the findings obtained on results of sample observations.
Required prior and related subjects:
Prerequisites: "Statistics", "Economics and Mathematical Methods" ; Co-requisites: "Marketing"
Summary of the subject:
The essence of the role, purpose and objectives of marketing research. Algorithm process of marketing research. Information Support of Marketing Research. The marketing information system and its formation. The concept of capacity markets. The market aggregation and segmentation, its use in the study of target markets. Calculation of market size. Market segmentation as a starting point of a differentiated marketing. Organization of the sample observations. Quantitative and qualitative representativeness of the sample. Assessment of the reliability of the results of sample observations. Analysis of the degree of product market competition. Indicators of market competition. Core competencies of the firm. Approaches to the study of consumer behavior. Models of consumer behavior. Marketing analysis of the company on the elements of the marketing mix and marketing research functions. Presentation of the results of market research.
Recommended Books:
1. Крикавський Є.В., Косар Н.С., Мних О.Б.,Сорока О.А. Маркетингові дослідження.-Львів.-2004;
2. Старостіна А.О. Маркетингові дослідження національних і міжнародних ринків: Підручник. – К.: ТОВ «Лазарит-Поліграф», 2012 – 480 с.
3. Крикавський Є.В., Косар Н.С., Мних О.Б.,Сорока О.А. Маркетингові дослідження.-Львів.-2004ю-288с.
4. Косенков С.І. Маркетингові дослідження: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / С. І. Косенков. - К.: Вид. дім «Скарби», 2004. - 464 С.
5. Лилик І. В.,Маркетингові дослідження: кейси та ситуаційні вправи. Практикум/ Лилик І. В., Кудирко О. В.. – К.: КНЕУ, 2010. – 313 С.
6. Малхотра Нэреш. Маркетинговые исследования. Практическое руководство /Перев. с англ. / Малхотра Нэреш .- Москва - Санкт-Петербург –Киев, 2002.
7. Полторак В. А. Маркетингові дослідження [Текст]: навч. посіб. / В.А. Полторак – К.: Центр навч. літ., 2003. –387 с.
8. Рут Майк Дейл. Маркетинговые исследования в сфере B2B . Изд-во: Баланс-Клуб, 2006.- 432 С.
9. Тєлєтов О.С. Маркетингові дослідження:навчальний посібник- К:Знання України, 2010. - 299 С.
10. Хейг Пол.Маркетинговые исследования глазами заказчика. Изд-во: Баланс-Клуб/ Хейг Пол, Хейг Н., 2006. - 260 С.
11. Черчилль Г.Маркетинговые исследования. – Издание 5/ Черчилль Г., Браун Т. . Изд-во: Питер, 2007.- 704 С.
12. Элвин С. Бернс. Основы маркетинговых исследований с использованием Microsoft Excel +CD/Элвин С. Бернс, Рональд Ф..Изд-во: Диалектика-Вильямс, 2005. -704 С.
Assessment methods and criteria:
: current control (30%): written reports of practical work, oral examination; control module (70%): control tests, oral questioning. Final assessment (semester exam): testing, oral examination (70%).