Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

IT in Marketing

Major: Marketing
Code of Subject: 6.075.00.O.82
Credits: 3
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Sophiya V. Leonova, PhD, Senior Lecturer
Semester: 5 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
to know: the nature of information systems and their importance in marketing management company;
- the current state and trends of information technology;
- methodology for development of information systems to determine their quality and effectiveness;
- the basic principles of management of information resources and technologies;
- Internet usage in marketing activities;
- the creation and use of local and regional information networks, Intranet and Extranet;
- the use of electronic commerce in the practice of the organization.

to be able to:
- to work in specific automated information systems that are used in marketing activities of enterprises;
- make management decisions based on information obtained through automated information systems marketing.
Required prior and related subjects:
Prerequisites: Marketing ;
Co-requisites: Marketing researches;
Summary of the subject:
characteristics The concept of economic information. The life cycle of information. Information as an organizational resource. Sources of information about the company contractorsRole of information systems in the management of marketing activities. Information systems. Information Technology. Characteristics of information systems marketing.Interim of ISM.Technical support. Automated workplace (AWP) marketing. Information and software. Computer presentation.Company information database of marketing information processing. Databases. Gathering information on contractors. Evaluation of reliability of information about business partners.Use of the Internet in the ISM.Electronic business. Internet and marketing. Using the Internet for advertising. Requirements for site organization.Implementation of information systems marketing.
Recommended Books:
1. Августин, Р. Р. Управління інформаційними зв'язками: навч. посіб. / Р. Р. Августин, Ю. А. Богач. – Тернопіль : ТНЕУ, 2013. – 241 с.
2. Андрієнко В. М. Документарні багаторівневі інформаційні системи: навч. посіб. / В. М. Андрієнко, Г. В. Пашенко.– Донецьк: ДонНУ, 2013.– 186 с..
3.Задорожко Г. І. Інформаційне забезпечення конкурентоспроможності промислового підприємства на основі створення інтегрованої інформаційної системи : монографія / Г. І. Задорожко. - Луганськ: Ноулідж, 2013. - 120 c.
4. Заложнев А. Ю. Информационные технологии маркетинга. Управление взаимоотношениями с клиентами: [Монография] / А. Ю. Заложнев, Е. Л. Шуремов. – М.: Бухгалтерия и банки, 2009. – 151 с.: ил. – ISBN 978-5-902479-09-3 : 173.25.
5. Заміховська О. Л. Інформаційні системи та технології в економіці [навчальний посібник]:/ О.Л. Заміховська. - Івано-Франківськ : ІФНТУНГ, 2014. - 372 с.
6. Карімов І. К. Інформаційно-обчислювальні системи в економіці [Текст] : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / І. К. Карімов. - Дніпродзержинськ : ДДТУ, 2009. - 250 с.
7. Люльчак З.С. Маркетинг 1: посібник / З.С. Люльчак, О.І. Карий – Львів: Видавництво “Магнолія 2006”, 2014. – 272 с.
8. Мороз Л.А., Чухрай Н.І. Маркетинг: Підручник/ За редакцією Л.А. Мороз. — 2-е вид. — Львів: Національний університет „Львівська політехніка“ (Інформаційно-видавничий центр „ІНТЕЛЕКТ+“ Інституту післядипломної освіти), „Інтелект-Захід“ 2002. — 244 с.
9. Шило С. Г. Інформаційні системи та технології [Текст] : навч. посіб. / С. Г. Шило, Г. В. Щербак, К. В. Огурцова. - Харків: ХНЕУ, 2013. - 219 с.
10. Бердышев С.Н. Информационный маркетинг / С.Н. Бердышев. – 2-e изд. М.: Дашков и К, 2013. – 216 с.
11. Гандапас Р.К. К выступлению готов! Презентационный конструктор. - М.: Манн, Иванов и Фербер, 2015 - 192с
12. Манн И. Интернет-маркетинг на 100 % / И.Б. Манн, С.В. Сухов, В.А. Долгов, Р.Н. Овчинников и др. – СПб. : Питер, 2009. – 240 с.
13. Практикум з навчальної дисципліни "Електронний маркетинг" для студентів спеціальності "Бізнес-адміністрування" всіх форм навчання [уклад.: І. О. Кінас, А. В. Котлик]. / Харків: ХНЕУ, 2011. - 74 с.
14 Чорноус Г.О. Проактивне управління соціально-економічними системами на основі інтелектуального аналізу даних: методологія і моделі: монографія / Г.О. Чорноус. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2014. – 351 с..
Assessment methods and criteria:
• сurrent control (70 % )
• final control (30%)