Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Marketing Communications Policy
Major: Marketing
Code of Subject: 6.075.00.O.84
Credits: 5
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Liudmyla A. Moroz, PhD, Associate Professor of Economics
Semester: 5 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
- to know the essence, role and place of communication policy in the marketing mix of the enterprise, the psychological aspects of communication processes; knowledge of Internet marketing.
- to be able to organize and conduct both consumer and industrial markets activities in marketing communications; to plan the location of products on the shelves of retail trade organizations through the use of the main rules and principles of merchandising; to form its unique supply of goods or services.
- to be able to organize and conduct both consumer and industrial markets activities in marketing communications; to plan the location of products on the shelves of retail trade organizations through the use of the main rules and principles of merchandising; to form its unique supply of goods or services.
Required prior and related subjects:
Prerequisites: Marketing, Marketing researches.
Co-requisites: Advertising management; Direct marketing.
Co-requisites: Advertising management; Direct marketing.
Summary of the subject:
Communication in the marketing system. Model of communication process. Formation of a complex of marketing communications. Advertising as part of the SMC. Planning campaign. Public Relations (PR). Specifications of publicity. Sponsorship, its communication objectives and tools. Direct marketing. Personal selling as a basic element of direct marketing. Sales promotion as part of the SMC. Exhibitions, fairs. Integrated Marketing Communications at the selling place. Strategies of using trademarks.
Recommended Books:
1. Діброва Т.Г. Маркетингова політика комунікацій: стратегії, вітчизняна практика: Навч. Посібник / Т.Г. Діброва. – К.: Видавничий дім «Професіонал», 2009. – 320 с.
2. Маркетинг: Підручник / [А.О. Старостіна, Н.П. Гончарова, Є.В. Крикавський та ін.]; за ред. А.О. Старостіної. – К.: Знання, 2009. – 1070 с.
3. Павленко А.Ф. Маркетингові комунікації: сучасна теорія і практика: Монографія / А.Ф. Павленко, А.В. Войчак, Т.О. Приймак. – К.: КНЕУ, 2005. – 408 с.
4. Маркетинг: Підручник/ [В. Руделіус, Л. Мороз, Н. Глинський та ін.]; ред.-упор. О.І. Сидоренко, Л.С. Макарова. – 2-ге вид. – К. Навч.-метод. Центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2008. – 648 с.
2. Маркетинг: Підручник / [А.О. Старостіна, Н.П. Гончарова, Є.В. Крикавський та ін.]; за ред. А.О. Старостіної. – К.: Знання, 2009. – 1070 с.
3. Павленко А.Ф. Маркетингові комунікації: сучасна теорія і практика: Монографія / А.Ф. Павленко, А.В. Войчак, Т.О. Приймак. – К.: КНЕУ, 2005. – 408 с.
4. Маркетинг: Підручник/ [В. Руделіус, Л. Мороз, Н. Глинський та ін.]; ред.-упор. О.І. Сидоренко, Л.С. Макарова. – 2-ге вид. – К. Навч.-метод. Центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2008. – 648 с.
Assessment methods and criteria:
Current control (30%): work at practical lessons, oral examination.
Final control (70%): exam.
Final control (70%): exam.