Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Basics of Marketing

Major: Business, Trade and Exchange Activities
Code of Subject: 6.076.00.O.19
Credits: 3
Department: Ecological Politics and Environment Protection Management
Lecturer: Assistant Professors of the department of entrepreneurship and ecological expertise of goods
Semester: 2 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
- ability to apply the management functions, in a company, based on marketing to satisfy customers and ensure effective activity of the enterprise
- knowledge of the technology of marketing research
- capability to develop a model of needs and demand of market segmentation and typology of consumers
- apprehension of methodological tools of marketing, skills to a creative critical approach towards the evaluations outlined in special, methodical literature with perspectives on marketing;
- the ability to implement and use models of marketing in the activity of a company.
Required prior and related subjects:
-
Summary of the subject:
Marketing: concepts and functioning environment; marketing research; information, its essence, the requirements for marketing information; marketing product policy; concept of the products life cycle theory; the pricing policies of marketing; the policies of distribution in marketing; marketing communication policies; management of marketing activities; use of optimum marketing management structures; organization of marketing control.
Recommended Books:
1. Балабанова Л.В. Маркетинг : підручник / Л.В. Балабанова - вид 2-ге перероб. і допов. -К. : Знання-Прес, 2004. - 645 с.
2. Бондаренко И.В. Современньїй маркетинг в схемах, рисунках, таблицах, терминоло-гических поясненнях : учеб. пособие / И.В. Бондаренко, В.И. Дубницкий. - Донецк : Юго-Восток, Лтд, 2002. - 354 с.
3. Войчак А.В. Маркетинговий менеджмент / А.В. Войчак. - К. : КНЕУ, 2002. - 268 с.
4. Гаркавенко С.С. Маркетинг : підручник / С.С. Гаркавенко - вид. 5-те допов. - К. : Лібра, 2007. - 720 с.
5. ГзбзйДж. Маркетинг: новьіевозможности / Дж. Гзбзй ; пер. с англ. К.Ткаченко. - М. : ФАИР-ПРЕСС, 2002. - 368 с.
6. Діброва Т.Г. Маркетингова політика комунікацій: стратегії, вітчизняна практика : навч. посіб. / Т.Г. Діброва. - К. : Видав, дім «Професіонал», 2009. - 320 с.
7. Зозульов О.В. Ринкове позиціювання: з чого починається створення успішних брендів / О.В. Зозульов, НЛ. Писаренко. - К.: Знання-Прес, 2004. - 199 с.
8. Корольчук О.П., Шульгіна Л.М. Маркетинг. Ситуативні, творчі та контрольні завдання : практикум / О.П. Корольчук, Л.М. Шульгіна. - К.: КНТЕУ, 2003. - 259 с.
9. Маркетинговий менеджмент : підручник. / Магкеші§ тапа§етеп1: 12-ш егїігіоп / Ф. Котлер, КЛ. Келлер, А.Ф. Павленко та ін. - К. : Хімджест,2008. - 720 с.
10. Маркетинг : підручник для студ. внз / В. Руделіус та ін.; ред.-упор. О.І. Сидоренко, Л.С. Макарова - вид. 3-тє. - К. : Навч.-метод. центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2009. - 648 с.
11. Промисловий маркетинг: теорія, світовий досвід, українська практика / за ред. А.О. Старостиної. - К. : Знання, 2005. - 764 с.
Assessment methods and criteria:
- The current control (30%) are workshops, oral interviews and test;
- The final control (70%) is a credit.