Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Eco-branding and Creative Industries
Major: Economics of environment and natural resources
Code of Subject: 7.051.07.E.24
Credits: 5
Department: Ecological Politics and Environment Protection Management
Lecturer: Assistant Professors of the department of
entrepreneurship and ecological expertise of goods
Semester: 1 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
• Knowledge about trends of the creative industries in Ukraine;
• the ability to apply creative techniques in the management of technology industry to promotion and advertise supporting eco branding;
• the ability to develop eco branding technology as a tool for improving the competitiveness of environmentally friendly products;
• the ability to use marketing approaches (eco instrument) to more effectively attract customers to environmentally friendly products;
• the ability to apply methods of evaluating the interrelation between the latest eco branding, creative industry and improving the market position of organic products in Ukraine.
• the ability to apply creative techniques in the management of technology industry to promotion and advertise supporting eco branding;
• the ability to develop eco branding technology as a tool for improving the competitiveness of environmentally friendly products;
• the ability to use marketing approaches (eco instrument) to more effectively attract customers to environmentally friendly products;
• the ability to apply methods of evaluating the interrelation between the latest eco branding, creative industry and improving the market position of organic products in Ukraine.
Required prior and related subjects:
- Socio-economic diagnostics;
- Business planning and audit of investment projects;
- Economic project management tools and software development companies;
- Foreign operations and contracts;
- Methods of empirical market research;
- Business planning and audit of investment projects;
- Economic project management tools and software development companies;
- Foreign operations and contracts;
- Methods of empirical market research;
Summary of the subject:
The concept of creative industry and eco branding; the essence of the creative industries as a basis for the formation of regional creative economy; difference of creative industries creative industries; purpose creative industry; classification of creative industries; features and specific creative industries in shaping eco branding; the concept of sustainable ecological and economic development; the establishment and implementation eco branding market, the role and place of marketing innovation eco branding; the role of the creative industry in management of technology promoting and advertising to support the eco brand; the role of creative industries in the development, manufacture and sale of new eco goods; creative industry and marketing approaches (eco instruments) to more effectively attract customers to environmentally friendly products; creative industries in the manufacturing process of eco goods; promoting environmental and economic nature of economic activity in the growth of consumer credibility "environmental goods"; analysis and synthesis features eco branding entities and as a tool for improving the competitiveness of environmentally friendly products; diagnosing the connection between the latest eco branding, creative industry and improving the market position of organic products in Ukraine; research and creation of conditions for the development of the creative industry; the main prospects and problems of development of creative industries in Ukraine.
Recommended Books:
1. Йири Шерер. Техники креативности: как в 10 шагов найти, оценить и воплотить идею / Йири Шерер: [пер. с нем. О. Гляйсснер]. – М. : СмартБук, 2009. – 136 с.
2. Торп, С. Учебник креативного мышления / С. Торп : [пер. с англ. О. Г. Белошеев]. – Минск :Попурри, 2010. – 288 с.
3. Питер Кук. Креатив приносит деньги / Питер Кук : [пер. с англ.]. – Минск : Гревцов Паблишер, 2007. – 384 с.
4. Криативное мышление в би знесе / Пер. с англ. – 3-е изд. – М. : ООО «Юнайтед Пресс»,2011. – 227 с.
5. Зайчук Т.О. Вітчизняний ринок екологічно чистих продуктів харчування та шляхи його розвитку /Т.О. Зайчук // Економіка і прогнозування. – 2009. – № 4. – С. 114-125.
6. Ілляшенко С. Екологічний маркетинг /С. Ілляшенко, О. Прокопенко // Економіка України. – 2003. – № 12. – С. 56-62.
7. Зайчук Т.О. Маркетингові інструменти забезпечення конкурентоспроможності виробництва екологічно чистих продуктів харчування / Зайчук Т.О. // Вісник Хмельницького національного університету. – 2008. – №5 – С. 66-69.
8. Гришко Л. Екологічно чисті продукти в Україні: попит перевищує пропозиціію [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://www.dwworld.de/dw/article/0,,5583047,00.html
9. Ілляшенко С.М. Маркетинг. Менеджмент. Інновації: монографія / за ред. д.е.н., професора С.М. Ілляшенка. – Суми : ТОВ «Друкарський дім «Папірус», 2010. – 621 с.
10. Как бренды борются за наше здоровье [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://blogbrandaid.com/branding_news/zazdorovie/
2. Торп, С. Учебник креативного мышления / С. Торп : [пер. с англ. О. Г. Белошеев]. – Минск :Попурри, 2010. – 288 с.
3. Питер Кук. Креатив приносит деньги / Питер Кук : [пер. с англ.]. – Минск : Гревцов Паблишер, 2007. – 384 с.
4. Криативное мышление в би знесе / Пер. с англ. – 3-е изд. – М. : ООО «Юнайтед Пресс»,2011. – 227 с.
5. Зайчук Т.О. Вітчизняний ринок екологічно чистих продуктів харчування та шляхи його розвитку /Т.О. Зайчук // Економіка і прогнозування. – 2009. – № 4. – С. 114-125.
6. Ілляшенко С. Екологічний маркетинг /С. Ілляшенко, О. Прокопенко // Економіка України. – 2003. – № 12. – С. 56-62.
7. Зайчук Т.О. Маркетингові інструменти забезпечення конкурентоспроможності виробництва екологічно чистих продуктів харчування / Зайчук Т.О. // Вісник Хмельницького національного університету. – 2008. – №5 – С. 66-69.
8. Гришко Л. Екологічно чисті продукти в Україні: попит перевищує пропозиціію [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://www.dwworld.de/dw/article/0,,5583047,00.html
9. Ілляшенко С.М. Маркетинг. Менеджмент. Інновації: монографія / за ред. д.е.н., професора С.М. Ілляшенка. – Суми : ТОВ «Друкарський дім «Папірус», 2010. – 621 с.
10. Как бренды борются за наше здоровье [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://blogbrandaid.com/branding_news/zazdorovie/
Assessment methods and criteria:
- The current control (30%) are workshops, oral interviews and test;
- The final control (70%) is a credit.
- The final control (70%) is a credit.