Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Development of the Promotion Strategy for Eco-Innovative Products (курсовий проект)

Major: Economics of environment and natural resources
Code of Subject: 7.051.07.E.31
Credits: 3
Department: Ecological Politics and Environment Protection Management
Lecturer: Assistant Professors of the department of entrepreneurship and ecological expertise of goods
Semester: 2 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
- Knowledge of the law about intellectual property;
- The ability to develop innovative technology commercialization project based on market research and analysis to conduct business on the basis of intellectual property rights;
- Knowledge about mechanism functions and commercialization of research results;
- Understanding about methodology of analysis and risk management commercialization of research results;
- Ability to develop mechanisms of commercialization and advertising eco innovations.
Required prior and related subjects:
- Socio-economic diagnostics;
- Business planning and audit of investment projects;
- Economic project management tools and software development companies;
- Foreign operations and contracts;
- Methods of empirical market research;
Summary of the subject:
Theoretical and methodological bases of research on intellectual activity; the nature and structure of intellectual property; content and objectives of the commercialization of research results; the nature and specificity of commercialization of copyright; IPOs and methods of commercialization; unconventional features commercialization of intellectual property; financial and economic aspects of commercialization of research results; basics of advertising eco innovation on the IP market.
Recommended Books:
1. Базилевич В.Д., Ільїн В.В.. Інтелектуальнавласність: креативиметафізичногопошуку: монографія. — К. :Знання, 2008. — 687c.
2. Бондаренко С.В., Кожарська І.Ю. Право інтелектуальноївласності. Підручник. – К.: ІІВ, 2008. – 416 с.
3. Бошицький Юрій Ладиславович. Право інтелектуальної власності: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Київський ун-т права НАН України. — К.: Логос, 2007. — 488 с.
4. Дмитришин В.С. Розпоряджаннямайновими правами інтелектуальноївласності в Україні. Навч. посібник. – К.: ІІВ, 2008. – 248 с.
5. Довгій С.О., Жаров В.О., Зайчук В.О., Кремень В.Г., Литвин В.М. Охорона інтелектуальної власності в Україні. — К. : Форум, 2002. — 320 с.
6. Жихор О. Б. Інноваційнийрозвитокрегіону: монографія / О. Б. Жихор, Т. М. Куценко. – К. : УБС НБУ, 2012. – 251 с.
7. Зозулев А. В. Промышленный маркетинг: рыночная стратегия : учеб.пособ. / А. В. Зозулев. – К. : Центр учебной литературы, 2010. – 576 с.
8. Ілляшенко С. М. Інноваційний менеджмент : підручник. / С. М. Ілляшенко. – Суми :Університетська книга, 2010. – 334 с.
9. Інвестиційно-інноваційні чинники формування розвитку й управління конкурентоспроможним потенціалом підприємства: Монографія / Солоха Д. В., Морева В. В., Чирков С. О., Козлова В. Я., Бєлякова О. В. – Донецьк : СПД Дмитренко Л. Р., 2010. – 400 с.
10. Инновации и экономический рост : Монография / Отв. ред. К. Микульский. – М. : Наука, 2010. – 377 с.
11. Інноваційна стратегія українських реформ / А. Гальчинський, В. Геєць, А. Кінах, В. Семиноженко. – К.: Знання, 2012. – 336 с.
Assessment methods and criteria:
- The current control (30%) are workshops, oral interviews and test;
- The final control (70%) is a credit.