Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Представник Університету взяв участь у круглому столі з проблем української суботньої школи за кордоном

5 листопада 2015, 10:58
За матеріалами Освітнього порталу Львівщини

2 листопада 2015 року у приміщенні департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації відбувся круглий стіл на тему «Модель української суботньої школи: допомога з України» в рамках науково-практичної конференції «Модель Української суботньої школи у країнах нової міграції. Погляд з України».

Темою для обговорення постало питання допомоги українських освітніх і наукових інституцій для розробки комплексної моделі української суботньої школи за кордоном для врахування всіх аспектів створення та діяльності такої моделі у країнах нової міграції, що є дієвим інструментом та об’єднання українців для збереження їхньої ідентичності за кордоном.

Про правові аспекти співпраці України та Португалії у створенні суботньої школи у країнах нової міграції, місію та місце громадської організації «Справа Кольпінга» у розробці Закону України «Про зовнішню трудову міграцію» повідомив член правління ГО «Справа Кольпінга в Україні», професор Національного університету «Львівська політехніка» Ігор Островський:

– Українські трудові мігранти, які з економічних причин виїхали за кордон на початку цього століття, сьогодні уже сформували нові та сталі діаспори у країнах, де до цього не проживала значна кількість українців. Передусім, йдеться про південні країни ЄС. Основними осередками, що гуртують українців у цих діаспорах, є українські церкви і суботні школи, які й є об’єктом нашої уваги.

Сформовані переважно з учителів середніх шкіл, що змушені були емігрувати з України, суботні школи працюють за програмами МОН України, які розраховані на щоденні заняття. Фінансування, організація виховного та навчального процесів, відносини з батьками, легальний статус таких шкіл, забезпечення навчальним матеріалом базуються на досвіді, здобутому в Україні, що не завжди відповідає умовам, в яких перебувають мігранти за кордоном.

Іншою проблемою є час, який можуть приділяти учителі та громадські активісти для функціонування та розвитку таких шкіл. Здебільшого така праця відбувається на волонтерських засадах.