Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Гарвард і Стенфорд у Політехніці: кафедра КСА бере участь у пілотному проекті зі змішаного навчання

4 жовтня 2016, 08:21
Ірина Шутка, тижневик «Аудиторія»

Від Політехніки участь у пілотному проекті зі змішаного навчання бере зокрема кафедра комп’ютеризованих систем автоматики (ІКТА). Викладачі Уляна Дзелендзяк, Зеновій Верес спільно зі своїми студентами випробовують новий формат від початку навчального року. Це стало можливим завдяки співпраці з платформою Prometheus, Львівським ІТ-кластером і компанією SoftServe.

Доступ до відеолекцій вільний, вони перекладені українською. Так, першокурсники, які навчаються за програмою «Інтернет речей» (що стартувала цьогоріч і є першою в Україні), опановують різні алгоритмічні мови у товаристві професора Гарвардського університету Девіда Малана – слухають його знаменитий курс з основ програмування. На одне заняття політехніків припадає одна відеолекція, хоча студенти частково слухають її й удома, а потім обговорюють з викладачем, мають виконати відповідні завдання. Наш викладач фактично стає для них ментором, каже доцент кафедри КСА Уляна Дзелендзяк:

– У студентів виникають запитання, і моя роль – відповісти на них, проконсультувати, пояснити незрозумілі моменти, вказати на неточності (скажімо, в одній із відеолекцій помітила некоректну відповідь викладача). Недоліком є те, що увага студентів під час перегляду відео розсіюється, і впродовж заняття їх доводиться кілька разів мобілізувати. Цікаво, що у відеолекціях показано конкретні приклади застосування програмування. До кожної з них є цикл практичних завдань, і я на лабораторній пояснюю студентам, як їх робити, а також маю проконтролювати, чи вони їх виконали. Тож, до лабораторних, передбачених нашим курсом, додаються ще й завдання за відеокурсом, які студенти виконують в інтернеті, використовуючи хмарні технології, сервіси Google. Це для них додаткове навантаження, але, бачу, воно мотивує їх працювати самостійно. Мені ж такий формат дозволяє виокремити серед них сильніших, середнячків і тих, хто слабший, а відтак виробити індивідуальний підхід до кожного. Ми перший рік пробуємо працювати за змішаною системою, і, звичайно, потрібно адаптуватись, але загалом студентам подобається, і для мене, викладача, новація пішла легко, імпонує мені. Звичайно, треба додатково готуватись (подивитись лекції, проаналізувати їх і т. ін.), але деякі моменти, навпаки, спростились. Також ніхто не забороняє викладачеві розробити і завантажити на Prometheus свій відеокурс, як уже зробили колеги з КПІ.

Анастасія Візничак, студентка першого курсу ІКТА, яка вивчає інтернет речей, каже, що «дуже задоволена і програмою, і тим, як викладають». За її словами, така система навчання допомагає саморозвиватись і збільшує шанси отримати в майбутньому добру роботу.