Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Німецький експерт із краудфандингу доктор Райнер Шенк: «Можливо, ми спільно змінимо світ фінансування»

10 жовтня 2016, 11:55
Ірина Шутка, тижневик «Аудиторія»

Таким припущенням експерт із краудфандингу доктор Райнер Шенк з Німеччини поділився зі львівськими політехніками, презентуючи міжнародну студентську конкурсну програму «Краудфандинговий стартап».

Цей конкурс проводить Політехніка, зокрема кафедра адміністративного та фінансового менеджменту (ІАПО), у співпраці з Вusinesstimesolutions Сompany і Hofmann&Partner із Німеччини. Його мета – підтримка обдарованої студентської молоді, формування у неї практичних навиків, розвиток міжнародної співпраці. Доктор Р. Шенк, податковий консультант компанії Kanzlei Dr. Schenk, вже раніше читав політехнікам лекції про краудфандинг («Аудиторія» писала про це), а тепер, 26 і 27 вересня, представив конкурсну програму, її вимоги і завдання, розкрив суть явища краудфандингу.

Цей інноваційний інструмент розвинувся «завдяки» фінансово-економічній кризі 2009 року, з 2011-го набув популярності в Німеччині. Його застосовують у різних сферах (економічній, соціальній); відомою, скажімо, є веб-платформа Kickstarter, завдяки якій спільним коштом охочих уже профінансовано тисячі різних проектів. Як зауважує іноземець, краудфандинг змінює традиційне уявлення про фінансовий ринок, формуючи новий сегмент – фінансово-технічну індустрію (financial services technology), роблячи економіку більш соціальною, адже солідаризує громадськість і бізнес. Так, краудфандинг зокрема відкриває нові можливості для малого та середнього бізнесу, стаючи альтернативою до банківського кредитування, з його часто надто високою відсотковою ставкою. Нині краудфандинг найактивніше використовують у США, Британії, Франції, Німеччині. Р. Шенк радить опановувати цей інструмент і в Україні – для стартапів і малого підприємництва (зауважимо однак, що практика спільнокошту для України не нова, зокрема щодо культурних, освітніх проектів).

Підготовка краудфандингової кампанії – завдання нелегке: потребує часу, знань із різних галузей, креативності. Усе це мають продемонструвати 19 команд, які змагаються у конкурсі. Це студенти старших курсів з ІАПО, ІНЕМ, ІКНІ (різноманіття спеціальностей було бажаним). Вони мають розробити спільнокошт-кампанію для німецької компанії Business Time Solutions: треба буде зібрати кошти (99 тис. €) під конкретну розробку – програмне забезпечення Tax Time Solutions, призначене для моніторингу, аналізу діяльності податкових консультантів, бухгалтерів, аудиторів (рівня їхньої зайнятості, актуальних завдань тощо). Система податкових консультантів, що обслуговують підприємства, широко розвинена у Німеччині, а також у Швейцарії й Австрії, тож і там розробка у перспективі може бути цікава.

Христина Василик, студентка-магістрантка ІАПО з команди Team Lions, розповідає:

– У нас доволі цікава команда: економіст-лінгвіст Ярослав, психолог Оля, а також Назар, що як і я, менеджер з адміністративної діяльності (це спеціальність «адміністративний менеджмент»). Доктор Райнер Шенк порадив командам звернути увагу на інформацію про компанію, з якою маємо справу, проаналізувати весь ринок, побудувати маркетингову й збутову концепцію, а також – і це нове для нас – бізнес-модель Canvas, пітч-дек (тобто коротку презентацію продукту), припускаю, треба буде зробити і SWOT-аналіз; маємо продумати ідею відео для кампанії, воно дуже важливе. Цей конкурс цікавий, дозволяє проявити свої знання, фантазію. Має доволі непогані призові місця, але, зрозуміло, найважливіше – здобутий досвід.

Упродовж кількамісячного періоду змагань студентів вестимуть Р.Шенк і доцент кафедри АФМ Оксана Химич. У грудні команди представлять проекти, потім доопрацюють їх і розмістять на фейсбук-сторінці кафедри АФМ. У лютому 2017-го буде фінал – представлення проектів конкурсній комісії і підсумки. За І місце – 2000 € й оплачувана поїздка до Німеччини (для вдосконалення проекту), за ІІ – 1000 €. Також конкурс, за словами іноземного експерта, матиме промоцію у Німеччині, а після нього, очевидно, будуть ще й нові проекти – в Україні та ФРН. У будь-якому випадку, як влучно зауважив завідувач кафедри АФМ Назар Подольчак, для студентів це добрий майданчик набути нові вміння і нагода засвідчити у міжнародному масштабі високий фаховий рівень українців.