Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Професійна перепідготовка військовослужбовців: ІАПО Університету бере участь в українсько-норвезькому проекті

6 липня 2016, 09:03
Катерина Гречин, тижневик «Аудиторія»

Українсько-норвезький проект «Україна – Норвегія» має на меті здійснювати професійну перепідготовку військовослужбовців Збройних сил України, звільнених у запас, членів їхніх родин, тих, хто повернувся із зони війни, військових медиків.

Учасники проекту – Міжнародний фонд соціальної адаптації (Київ), Інститут адміністрування та післядипломної освіти Львівської політехніки, громадська організація «Західноукраїнська ініціативна група» (Київ) та університет Норд м. Бодо (Норвегія). Проект, який діє в Україні з 2003 року, спочатку охоплював території від Києва на схід і аж до Криму, а тепер поширився і на захід країни.

– У цій команді працюємо з вересня 2014 року, – розповідає декан післядипломної освіти ІАПО, доцент кафедри прикладної лінгвістики Мар’яна Захарчук. – У цьогорічному весняному семестрі ми підготували одну групу слухачів курсів професійної перепідготовки військовослужбовців та членів їхніх сімей, а також дві групи військових медиків Львівського прикордонного госпіталю. Готуючи лекції, передовсім орієнтуємося на слухачів, які хочуть отримати від них максимальну користь, адже наша мета – допомогти їм знайти своє місце на ринку праці у цивільному житті, набути навиків підприємницької діяльності тощо.

– На чому акцентуєте увагу слухачів?

– Окрім теоретичних занять, проводимо тренінги і семінари, де допомагаємо опанувати знання та навички підприємницької діяльності, усвідомити свої можливості, навчитися розуміти свої права та обов’язки, давати собі раду з юридичними і психологічними проблемами, що виникають під час працевлаштування, започаткування власної справи чи власного проекту тощо. Ми вперше запровадили два експериментальні методи навчання: динамічних груп та MasterMind, бо вітчизняний досвід проведення семінарських чи практичних занять з такою категорією осіб не дає очікуваних результатів.

– Що це за методи?

– Метод динамічних груп – це інноваційна технологія активізації навчально-пізнавальної діяльності слухачів, яка спонукає їх до активної розумової і практичної діяльності у ході оволодіння матеріалом. Ми вчимо слухачів отримувати конкретний результат під час вирішення тієї чи іншої практичної чи теоретичної проблеми, застосувати його в реальній практичній діяльності, прогнозувати результати і можливі наслідки різних варіантів розв’язання проблеми тощо. У ході спілкування викладача зі слухачами народжується нове знання, формується вміння використовувати теоретичні знання у конкретній ситуації, колективно працювати над вирішенням проблеми, брати на себе відповідальність за прийняте рішення чи власні дії, керувати та підкорятися, вгамовувати власні амбіції в ім’я загальної справи.

За допомогою тренінгів МастерМайнд вчимо слухачів координувати знання і зусилля двох чи більше осіб, котрі гармонійно і в єдності працюють заради досягнення визначеної цілі, а також ефективно та з найкращим результатом використовувати силу консолідації думок та дій у своєму житті й бізнесі. Нам приємно працювати з категорією людей, яка знає чого хоче, має спільні цілі та мотивацію, багаж знань, психологічний досвід (за статистикою, більшість із них обіймали раніше високі керівні посади). Під час обговорення ідей колег вони діляться своїми думками, ідеями, пропозиціями щодо певних бізнес-питань, завдяки чому спрацьовує ефект синергії і кожен з учасників групи отримує ідеї для втілення своїх задумів, а викладач виступає свого роду координатором організації МастерМайнду.

– Як потім складається доля ваших випускників?

– Наша функція – освітня, а ось львівська громадська організація «Західноукраїнська ініціативна група» супроводжує слухачів від початку перепідготовки: допомагає нам знайти слухачів, їм – працевлаштуватися і ще дев’ять місяців після цього постійно тримає їх у полі зору. Тобто, слухачі не залишаються наодинці зі своїми проблемами навіть по закінченні навчання. Якщо надалі у них виникають якісь питання, вони можуть з ними звертатися у громадську організацію.

– Чи підтримуєте контакти з аналогічними навчальними закладами?

– Учасниками проекту є 12 університетів. У грудні 2014 року в університеті Норд у Бодо зустрічалися всі учасники цього проекту і кілька громадських організацій. Ми підписали меморандум про співпрацю, який передбачає щорічні зустрічі, симпозіуми, де обмінюємося досвідом, звітуємо про роботу, ділимося проблемами тощо. Торік створили Клуб учасників проекту. Щороку зустрічаємося в різних містах. Практикуємо й обмін викладачами між самими університетами. Таку ініціативу започаткував Тернопільський економічний університет. У цьому семестрі у нас побував їхній викладач, а два наших професори – Назар Подольчак і Роман Фещур – у них. Вони поділилися досвідом, прочитали лекції, провели майстер-класи для слухачів їхнього проекту. Загалом, кожен ВНЗ – від гуманітарного до технічного спрямування – обирає навчальну програму не лише за специфікою навчального закладу, а й регіону. Оскільки у Львівській області і Львові переважає туризм і ІТ-спеціальності, наші слухачі вивчають ІТ-дисципліни та англійську мову.