Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Англійська у Політехніці: знання мови міжнародного спілкування стає гострою необхідністю

4 лютого 2020, 14:41
Анастасія Задорожна, тижневик «Аудиторія»

В умовах швидкої інтеграції України з міжнародним науково-освітнім простором, вивчення і викладання іноземних мов, а особливо англійської – мови міжнародного спілкування, є не просто складником фундаментальної освіти, а стає гострою необхідністю.

Знання іноземних мов – це ключ до успіху в сучасному світі, де спілкування іноземними мовами та обробка величезних обсягів інформації набуває дедалі більшого значення. Інтерес до вивчення іноземних мов традиційно великий, бо, перефразовуючи відомий вислів, можна сміливо сказати, що той, хто володіє мовами, володіє світом.

Стара приказка говорить: «Скільки мов ти знаєш, стільки разів ти людина». Тобто що більше мов сьогодні ти знаєш, то краще.

Так, наприклад, англійська мова – це офіційна мова міжнародного бізнесу та торгівлі, інтернету й техніки, науки й мистецтв. 80% ділового мовного простору, згідно зі статистичними даними, займає саме вона. Кожен із нас щораз частіше стикається з нею у спілкуванні з партнерами по роботі і на відпочинку.

Вивчення будь-якої іноземної мови розкриває перед нами нові можливості, робить багатшим наш духовний світ. Володіючи іноземною мовою, людина автоматично переходить на вищий соціальний ступінь, оскільки стає конкурентоспроможним претендентом на високооплачувану посаду.

Як зазначила доцентка кафедри іноземних мов Марія Волошин, за останні декілька років у Політехніці спостерігається суттєве підвищення рівня знань іноземних мов серед студентів, про що свідчать результати щорічних тестувань. Також вона розповіла про те, що університет і кафедра іноземних мов тісно співпрацюють із Британською радою (British Council) та складають навчальні програми й тести, а також підбирають додаткові навчальні матеріали за їхньою рекомендацією, тож вони відповідають усім міжнародним стандартам. Головною метою співпраці з Британською радою є підвищення комунікативних здібностей студентів. Тому викладачі практикують рольові ігри зі студентами. Предметом дискусії обирають лише актуальні та корисні для студентів теми, ділять їх на дві групи: ті, хто за і хто проти, що дозволяє їм повправлятись в ораторському мистецтві та збільшити свій словниковий запас. Саме під час таких ігор студенти можуть перебороти страх перед спілкуванням іноземною.

Так, студентка 3 курсу ІГСН Марія Кушнір розповіла, що «незважаючи на високий рівень знання англійської, я мала страх – страх розмовляти іноземною. Завдяки іграм у групі та тому, що викладачка не критикувала нас, як це робили в школі, а навпаки підбадьорювала, скеровувала у правильне русло, я буквально за кілька занять заговорила. Тому вважаю, що методика працює і має позитивні результати».

Під час навчання в Політехніці студенти проходять спеціальні тести на визначення рівня знань: перший тест на початку вивчення, щоб здійснити розподіл за рівнем знань новоспечених спудеїв, та на завершальному етапі з метою оцінити рівень знань, які здобули студенти. Варто відзначити, що на відміну від інших вишів, Політехніка має високі показники успішності серед студентів у вивченні іноземних мов, що відображається у щорічних звітах. Головною запорукою підвищення рівня знань іноземних мов серед студентів, на думку Марії Волошин, є те, що викладачі намагаються максимально продуктивно працювати зі студентами та перетворювати лекції на цікаві й пізнавальні дійства. Як підтверджує студент 4 курсу ІППО Роман Мелешко, цей метод свого часу дуже йому допоміг: «У школі викладачка просто ставила перед нами нудні граматичні книги, і ми мали виконати кілька завдань і здати наприкінці уроку – це було настільки нудно, що деколи ми навіть засинали на уроці. А в університеті вже з першої пари було весело та пізнавально. Пам’ятаю, як викладачка запропонувала нам пограти у гру – спершу ми неохоче згоджувались, але все-таки вирішили спробувати. Вона вибрала мене серед усіх і запросила вийти на середину, тоді дала пов’язку, до якої приклеїла картку. На картці було написано, хто я, і я мав відгадати. Проте запитувати у групи я мав лише англійською і відповіді отримував нею ж. Це було складно та водночас так цікаво! Це був день початку моєї любові до вивчення іноземних мов».

Так вивчення мови стає не нав’язаним предметом, а пізнавальною лекцією, яку охоче відвідують студенти, щоб почерпнути для себе щось нове та корисне. Марія Михайлівна поділилась інформацією про те, що відвідуваність занять з іноземних мов серед студентів щороку зростає, що не може не тішити, адже це означає, що методика діє.