Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Карантин: як студенти ІППО надають психологічну допомогу

18 травня 2020, 13:01
Анна Зіганшина, Центр комунікацій Львівської політехніки

З 25 квітня і до 15 травня діє віртуальна служба підтримки, яку надають студенти IV курсу спеціальності «Психологія». Цей проєкт є унікальним адже онлайн-консультації до початку карантину не мали такої популярності. Тож кожен охочий може звернутися по пораду та консультацію. Телефонні дзвінки усіх клієнтів служби є цілком анонімними. Детальніше про історію створення та функціонування першого віртуального студентського проєкту нам розповіла доктор психологічних наук, завідувачка кафедри теоретичної та практичної психології, Інституту права, психології та інноваційної освіти Сняданко Ірина.

«Коли ситуація з карантином загострилась, викладачі почали пере налаштовуватися на роботу в режимі онлайн. Зокрема, ми авторизувались на платформі Microsoft Teams. Там проводили навчальні лекції та практичні заняття. Потім постало питання: як студенти IV курсу відпрацюють практику? Адже ні скасувати, ні відмінити цього неможливо. Тому керівництвом університету було прийнято рішення, що практика має бути організована на кафедрі дистанційно. Тоді виникла ідея створити центр психологічної підтримки, куди залучать студентів та викладачів. Взяли участь не усі. Перед цим ми провели опитування і обрали 20 студентів, які хотіли б над цим працювати. Я вдячна за підтримку від керівництва університету та директора ІППО. Так ми отримали право розпочати роботу проєкту», – говорить викладачка.

– Хто є основними клієнтами проєкту?

– Спершу ми вирішили звузити нашу аудиторію до надання психологічної підтримки студентам Львівської політехніки. Це було зроблено для того, щоб убезпечити наших практикантів від тих людей, хто телефонує з іншими цілями. Але потім студенти висловили власне бажання розширити аудиторію. І тоді колишній студент Львівської політехніки, керівник Управління молодіжної політики Львівської міської ради Олександр Ніколяк допоміг розповсюдити номери телефонів практикантів серед студентів цілого Львова. В останній тиждень роботи центру почали надходити дзвінки не лише від студентів але й від інших громадян. Телефонували чоловіки та жінки, які просто хотіли поговорити про свої проблеми у сімейному житті.

– Як була організована діяльність служби?

– Спочатку зі студентами викладачі провели декілька настановчих лекцій. Під час них ми давали основні настанови, розглядали кейси з проблемними ситуаціями, які могли виникнути, розповідали про техніку роботи. Окрім цього, протягом чотирьох років вони вивчали потрібні дисципліни, на практичних заняттях приміряли роль психолога та клієнта. Звісно, у нас були певні побоювання. Тому що в інших вузах, де навчаються студенти-психологи дозволяють лише зробити перший дзвінок та скерувати клієнтів до фахівців з досвідом. Ми дали студентам змогу надавати підтримку. А це велика відповідальність. Вони відчули себе реальними психологами, які дійсно все можуть.

– Чи коригується студентська робота над проєктом викладачами?

– Для двадцяти практикантів були відібрані керівники, які є досвідченими практикуючими психологами з великим досвідом роботи. Серед яких завідувач відділу соціальної адаптації, психологічного супроводу та виховання молоді НМЦО міста Львова,консультант з 15 річним досвідом Лідія Боженко. З одного боку в студентів був викладач, який перевіряє звіт, з іншого практик. Віртуальні зустрічі з практикантами відбуваються щодня. На них ми обговорюємо:дзвінки клієнтів,проблеми з якими вони звертаються, поради та настанови, які надають студенти.

– Які найпоширеніші теми вдалось обговорити?

– Найпопулярнішим запитом стала прокрастинація. Адже віртуальне навчання усіх розслабило. Тепер з’явились нові завдання та величезна кількість інформації. Через це виникає тривога. Ми навіть хочемо розробити брошуру на цю тему. Також більшість клієнтів має страх перед складанням сесії. Телефонували студенти, які скаржились на депресію. Щоправда, її діагностували і до моменту карантину. Ми вчили наших практикантів зосереджуватись виключно на наданні підтримки. Їхньою метою є концентрація та власна рефлексія,аналіз страхів та думок. Насправді, я бачила, що з кожним днем вони стають впевненішими у власних силах. Тепер студенти переконані, що будуть продовжувати роботу психолога-практика.

– Що очікує на проєкт в майбутньому?

– Можливо, його діяльність продовжать після складання іспитів та вступу студентів до магістратури. Зараз цей проєкт знаходиться на стадії розробки. Але ми б хотіли, щоб він був у вигляді психологічної консультації. Щоб кожен охочий зміг прийти на прийом. Тут студенти могли б проводити первинну діагностику, мінітренінги, тестування. Тобто отримані результати наштовхнули нас на розробку більшого проєкту. В ньому вже будуть задіяні магістри.

Тож бажаємо студентам-ентузіастам наснаги та вдачі у такій нелегкій справі. Адже хто як не психолог зможе вислухати, зрозуміти та полегшити наш емоційний стан?