З метою підвищення рівня якості викладання навчальних дисциплін у Львівській політехніці та оцінювання навчання з використанням дистанційних технологій у період карантину, адміністрація університету провела анонімне опитування «Дистанційне навчання очима студентів». Його учасниками стало понад 4 тисячі студентів.
― Ідея провести опитування виникла досить давно. З початку карантину ми отримували чимало зауважень від студентів щодо складнощів роботи у ВНС, недостатньої комунікації з викладачами. Тож моніторили та аналізували роботу кафедр. А зараз, коли розпочалася сесія, нам важливо зрозуміти думку студентів щодо якості дистанційного навчання. І те, що відгукнулася така кількість молоді, означає, що питання актуальні й цікаві їм. Для розвитку університету це дуже важливо, тож дякую студентам за небайдужість, ― наголосив перший проректор Олег Матвійків.
Респонденти відповідали на 25 запитань. Ці відповіді значною мірою впливатимуть на подальший розвиток ВНС та якість дистанційного навчання у Політехніці.
― Майже третина опитаних незадоволені роботою ВНС. І це стосується не лише технічних збоїв, бо їх в певній мірі вдалося усунути. Крім того, зараз оголошено тендер на закупівлю нового обладнання і, сподіваємося, що за час канікул все оновимо та вдосконалимо. Чимало зауважень було і до наповнення ВНС, тож є ідея організувати додаткове спеціальне навчання щодо формування тестів та білетів. Раніше вже схожі інструктажі проводили, та зараз побачили ― є нова специфіка: саме процес тестування та оцінювання розгорнутих відповідей типу «есе» створює труднощі. Крім того, розуміємо, що навіть ті предмети, до яких є повний комплекс матеріалів у ВНС, не цілком адаптовані до повноцінного дистанційного навчання, адже теперішнє ВНС було допоміжним, а не основним інструментом здобуття вищої освіти. Тож мусимо допрацювати це, ― додав Олег Михайлович.
За результатами анкетування, 21,6% опитаних відповіли, що якість навчання покращилася, а 36,9% ― вважають, що погіршилася. Як підкреслив Олег Михайлович, все індивідуально, адже якщо вчитися, відповідно до вимог, то часу й зусиль під час дистанційного навчання потрібно докладати значно більше, порівняно з навчанням офлайн.
― Коли порівняти наші курси у ВНС зі світовими онлайновими майданчиками Coursera та Prometheus, то там нема курсів на 15 лекцій, кожна з яких по півтори години, і так багато лабораторних. Тримати увагу студентів стільки часу ― складно, тому для дистанційного онлайнового навчання треба змінити підхід і методику проведення таких занять. Впевнений, коли проводитимемо опитування серед викладачів, то переконаємося, що й вони зрозуміли потребу доопрацювання, ― додав перший проректор. ― Думаю, що поступово ми переходитимемо в змішану (чи гібридну) форму навчання, коли деякі курси переведемо в онлайн, та більшість дисциплін повинна викладатись в авдиторіях. Тож, глибше проаналізувавши результати цього опитування, ми сформулюємо висновки і напрацюємо кроки для покращення онлайнового навчання.