За теперішніх карантинних умов конференція відбулась у дистанційному форматі. Цього разу її приурочили до 75-річчя кафедри. У ній узяли участь понад 180 науковців, серед них – представники закладів вищої освіти багатьох регіонів України та учасники з Німеччини, Польщі, Естонії, Литви, Білорусі, Словаччини, Великої Британії, Туреччини та Таджикистану.
Учасниками цього заходу завше є науковці провідних українських і закордонних ЗВО, представники бізнесу і влади. Проблематика конференції завжди актуальна та відображає сучасні тренди економіки й прикладні аспекти застосування логістичних і маркетингових практик в Україні та світі. Її мета – висвітлити новітні теоретичні і прикладні результати застосування сучасних інноваційних технологій у діяльності вітчизняних та закордонних підприємств, узагальнення та розвиток результатів науково-прикладних досліджень науковців у питаннях сучасних тенденцій і перспектив розвитку маркетингу і логістики в умовах сьогодення.
Також 24 жовтня в рамках проведення конференції відбувся Студентський науковий форум «Молодь створює логістику майбутнього», учасниками якого були викладачі, студенти різних ЗВО України, практики зі сфери логістики та управління ланцюгами поставок. Його мета: дати старт проєкту формування екосистеми підготовки професіоналів майбутнього для сфери логістики та управління ланцюгами поставок.
Доповіді учасників міжнародної конференції обговорювали на пленарному та секційних засіданнях. Робочими мовами були українська, польська, англійська та німецька.
Привітав учасників проректор з наукової роботи Львівської політехніки професор Іван Демидов.
Варта уваги доповідь директора Департаменту економічної політики Львівської ОДА Степана Куйбіди «Перебудова структури економіки Західних регіонів України в умовах боротьби з Сovid-19».
Завідувач кафедри маркетингу і логістики професор Євген Крикавський, акцентуючи на тому, що маркетинг і логістика завше в тренді, наголосив:
– Маркетинг та логістика ніколи не втратять своєї актуальності й особливо в умовах пандемії стануть необхідними інструментами зосередження та підтримки зацікавлених зі всього світу.
Про «Поведінковий маркетинг в умовах формування цифрової економіки» розповіла завідувачка кафедри маркетингу і комерційної діяльності Харківського державного університету харчування і торгівлі професор Н. Савицька. З питаннями менеджменту в системі спіральної динаміки ланцюгів постачання присутніх ознайомив професор кафедри логістики НАУ В. Кулик.
Колега з Економічного університету Кракова Ян Віктор розвинув дискусію А company’s international expansion – reasons for and effects of Amazon’s entry into the polish market.
Спікерка пленарного засідання, президентка ГО «Українська асоціація маркетингу», доцент КНЕУ Ірина Лилик порушила проблему реєстрів кваліфікацій або нових можливостей для гармонізації професійних стандартів. Жваві обговорення викликала доповідь маркетологині Оксани Стець, яка працює в Brand consulting & marketing strategy, «Роль фокус групових досліджень у процесі формування стратегії бренду». А доктор-інженер Інституту логістики Познанської політехніки Ірина Павлишин розкрила особливості моделювання дифузії lean management у мережевих кластерах.
Хочеться осібно сказати про німецьких колег, із якими кафедра маркетингу і логістики налагодила багаторічну та плідну співпрацю, зокрема про професора Західносаксонської Вищої фахової школи (м. Цвікау, Німеччина) Андрея Магефу. Особливу зацікавленість аудиторії викликав виступ доктора-інженера, професора Ганноверського університету ім. В. Лейбніца (м. Ганновер, Німеччина), а також професорки Вищої технічної школи Оствестфален-Ліппе з Університету прикладних наук і мистецтв (м. Лемго, Німеччина) Лі.
Шановна професорка Гонората Хованьєц з Технічно-гуманістичної академії у м. Б’єльсько-Б’яла (Польща) виступила з дослідженням актуальної проблематики регіонального розвитку в умовах транскордонного співробітництва.
У своїх виступах учасники конференції висвітлювали сучасні тренди на ринку, актуальні проблеми управління маркетинговою діяльністю, напрями підвищення ефективності управління логістичними процесами.
У рамках проєкту Logistics and Supply Chain Management: Dissemination of The European Experience (610856-EPP-1-2019-1-UAEPPJMO-MODULE) працювала перша секція конференції: «Логістика та управління ланцюгами поставок». Зважаючи на актуальні проблеми сучасної економіки та необхідність генерування інноваційних логістичних рішень задля адаптації до швидкозмінних зовнішніх умов, основними напрямками роботи цієї секції стали питання:
- Логістика і управління ланцюгами поставок. Українські підприємства в глобальних ланцюгах поставок. Логістична концепція використання транзитного потенціалу країни. Впровадження найкращих європейських практик в Україні;
- Адаптація логістичної діяльності підприємств до сучасних викликів глобальної економіки. Сталий розвиток логістичних систем в умовах пандемії;
- Вплив цифрової економіки на прийняття логістичних рішень. У межах роботи секції, в офлайні, також відбувся круглий стіл на тему «Дерегулювання та лібералізація ринку транспортних послуг України».
Науковці, викладачі, аспіранти, студенти мали можливість отримали цінну інформацію про найкращі європейські практики і досвід у сфері логістики й управління ланцюгами поставок, а широка географія учасників конференції сприятиме поглибленню співпраці та налагодженню тісніших зв’язків із партнерами з інших країн.
Друга секція – «Маркетингове забезпечення розвитку систем різних інтеграційних рівнів в умовах сучасних викликів» – працювала за напрямами:
- Маркетинг: теорія і практика;
- Маркетинг у банківській, страховій, інвестиційній діяльності;
- Маркетингові рішення у нетрадиційних сферах; 4) Маркетинг в освітній сфері.
Багато доповідачів порушили питання актуальності цифрового маркетингу і цифрових технологій в діяльності сучасних підприємств, розглянули передумови формування свідомої поведінки та маркетингові аспекти соціальної відповідальності та свідомого споживання. Маркетологи говорили про вплив пандемії Covid-19 на сучасний бізнес, шляхи виходу з кризи через адаптацію маркетингових інструментів до новітніх реалій, способи виживання підприємств у посткризовий період, а також обговорили сучасні технології у банківській справі, перспективи фінансового маркетингу та можливості інтеграції маркетингових, логістичних та фінансових рішень в освітній сфері.
– Загалом на конференції заслухали та обговорили близько 40 доповідей, в яких висвітлено теоретичні та прикладні аспекти маркетингу і логістики, особливості маркетингової та логістичної діяльності підприємств у вітчизняному та міжнародному вимірах, питання соціальної відповідальності у маркетингу і логістиці, проблеми управління ланцюгами поставок, специфіку підготовки фахівців з маркетингу і логістики, нові прикладні сфери застосування маркетингу і логістики, сучасні інструменти цифрового маркетингу, питання адаптації маркетингової і логістичної діяльності підприємств до сучасних викликів глобальної економіки,, аспекти впливу цифрової економіки на поведінку споживачів, досліджено бар’єри гармонізації маркетингового інформаційного середовища, – розповідає доцент кафедри маркетингу і логістики Оксана Довгунь.
Результати роботи конференції стануть надійним підґрунтям для ініціювання цікавих наукових дискусій та обговорення проблем пошуку актуальних рішень задля забезпечення розвитку маркетингової та логістичної діяльності через залучення новітнього інструментарію та технологій управління. Участь у конференції як представників академічної спільноти, так і представників влади і бізнесу сприятиме формуванню вищих стандартів навчання та підготовки фахівців в Україні шляхом запровадження інноваційних підходів, побудованих на ефекті синергії освіти/науки, бізнесу, влади.