Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Римське Міністерське Комюніке: визначено пріоритети Європейського простору вищої освіти на наступні 10 років

20 листопада 2020, 16:26
За матеріалами сайту Міністерства освіти і науки України

19 листопада 2020 року відбулась Римська Міністерська Конференція Міністрів, відповідальних за вищу освіту, країн Європейського простору вищої освіти (European Higher Education Area), яка завершила 2-річний цикл роботи Групи супроводу Болонського процесу (Bologna Follow-Up Group). Вона вперше в історії Болонського процесу відбулась в онлайн-форматі.

Учасники Конференції – країни Європейського простору вищої освіти – заслухали виступи Міністрів, відповідальних за сферу вищої освіти, представників Європейської Комісії та консультативних членів Болонського процесу та обговорили перспективи глобальної співпраці у сфері вищої освіти до 2030 року. Від імені очільника Міністерства освіти і науки України Сергія Шкарлета перед країнами Болонського процесу виступив заступник Міністра Андрій Вітренко. У промові він акцентував увагу на важливості визначення спільних майбутніх орієнтирів Європейського простору вищої освіти.

Під час заходу відповідальні за вищу освіту Міністри 49 країн ЄПВО схвалили Римське Міністерське Комюніке – основоположний документ, який окреслює пріоритети розвитку для країн ЄПВО на наступні 10 років.

Римське Міністерське Комюніке приділяє ключову увагу фундаментальним цінностям вищої освіти – академічній свободі, університетській автономії та верховенству права. Традиційно визначено пріоритетні напрями роботи Європейського простору вищої освіти в міжнародній співпраці, соціальному виміру, цифровізації, визнанню кваліфікацій та забезпеченню якості вищої освіти.

Також Римське Міністерське Комюніке містить орієнтири для країн ЄПВО щодо досягнення Цілей сталого розвитку до 2030 року. Зокрема, для подальшого розвитку Європейського простору вищої освіти сторони зобов’язуються дотримуватися наступних принципів, здатних підтримати стійку, згуртовану та мирну Європу:

  • інклюзивність – кожен здобувач освіти має рівний доступ до вищої освіти і повну підтримку під час навчання;
  • інноваційність – запровадження нових методик навчання, викладання та оцінювання, тісно пов’язаних із дослідженнями;
  • взаємозв’язаність – спільні ініціативи та інструменти сприяють та посилюють міжнародну співпрацю та реформи, обмін знаннями та мобільність персоналу й студентів.