Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Курс: Організація інклюзивного навчання незрячого учня у закладі загальної середньої освіти

Автор: Потимко Оксана Збігнєвна, к.іст.н.

Інформація про програму підвищення кваліфікації:

Напрям навчання: «Основи інклюзивної освіти»

Обсяг навчання: 30 год (1 кредит ЄКТС)

Категорія слухачів курсу: педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти 

Мета курсу полягає у організації якісного навчання незрячих осіб в інклюзивному освітньому середовищі та набуття незрячою дитиною освітніх, комунікативних, соціальних компетентностей.

Компетентності, що вдосконалюватимуться/набуватимуться в процесі навчання: створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами

Коротко про курс:

Метою курсу є поглиблення теоретичної та вдосконалення практичної підготовки педагогічних працівників закладів освіти , яка сприяє оволодінню практичними навичками навчання незрячого учня в умовах інклюзії, професійному опануванню спеціальних освітніх методик, усвідомленню психофізичних особливостей такої нозології як особи з важкими порушеннями зору, засвоєнню методик вивчення рельєфно-крапкового шрифту, ознайомленню зі спеціальними технічними засобами для навчання незрячих учнів, фаховій організації корекційно-розвиткового компоненту інклюзивного навчання.

Структура курсу:

Тема 1: Організація інклюзивного навчання незрячого учня. Загальні аспекти. Нормативна база.
Практичне заняття 1: Практичний тифлотренінг: світосприймання незрячих, орієнтування в просторі, елементи доступності. Маркування приміщень, аудіодискрипція. Ситуаційні задачі

Тема 2: Психофізичні особливості осіб з важкими порушеннями зору.
Практичне заняття 2: Практичний тифлотренінг: вивчення рельєфно-крапкового шрифту. Знайомство з технічними засобами для письма рельєфно-крапковим шрифтом.

Тема 3: Облаштування робочого місця незрячого учня: спеціальні технічні засоби, рельєфно-крапкові та інші підручники. Аудіодискрипція.
Практичне заняття 3: Практичний тифлотренінг: адаптація і виготовлення стимульних матеріалів, матеріали і засоби. Методика проведення уроків математики, української мови, природознавства. Ситуаційні задачі.

Тема 4: Методика і методологія організації навчального процесу в інклюзивному освітньому просторі.
Практичне заняття 4: Практичний тифлотренінг: комп’ютерна грамотність і програми екранного доступу. Підручники DAISY. Рельєфне малювання.

Контрольні заходи: індивідуальне завдання творчого характеру.

Опис результатів навчальної діяльності: 

  1. Набути знання, необхідні для організації інклюзивного навчання; методів і засобів навчання незрячої дитини в умовах інклюзії.
  2. Отримати знання про спеціальні технічні засоби і програми для навчання незрячих учнів; з аудіодискрипції.
  3. Набути знання з організації корекційної допомоги, застосовувати набуті знання для успішної педагогічної взаємодії.
  4. Володіти навичками письма і читання шрифтом Брайля; володіти методиками адаптації стимульних матеріалів для учнів з важкими порушеннями зору.

 

 

Документ про завершення навчання: сертифікат про підвищення кваліфікації Національного університету «Львівська політехніка» 30 год (1 кредит ЄКТС)

Тривалість навчання: 1 тиждень

Форма навчання: очно

Початок навчання: по факту комплектації групи на підставі замовлень від закладів освіти та (або) зарезультатами реєстрації на навчання. 

Навчання платне: про вартість навчання можна дізнатись тут

Категорія слухачів: 
ЗЗСО