Автор: Пастовенський Олександр Вікторович, д.пед.наук
Інформація про програму підвищення кваліфікації
Напрям навчання: «Основи управлінської діяльності у закладі освіти»
Обсяг навчання: 30 год (1 кредит ЄКТС)
Категорія слухачів курсу: педагогічні працівники закладів загальної середньої, професійно-технічної, фахової передвищої та вищої освіти
Мета курсу полягає в удосконаленні слухачами теоретико-методологічних основ управління сучасним закладом освіти на засадах системного підходу, ознайомлення з авторськими підходами щодо здійснення релятивного управління освітніми закладами, засвоєнні знань про домінантні принципи, функції й методи управлінської діяльності, формуванні вмінь здійснювати аналіз збурень і відповідних змін, визначати основні напрямки модернізації освітніх систем, стилі та алгоритм ефективного управління в залежності від фази розвитку освітнього закладу.
Компетентності, що вдосконалюватимуться/набуватимуться в процесі навчання:
- набуто навички управлінської компетентності;
- сформано уміння визначати та реалізовувати стилі ефективні для управління в залежності від фази розвитку освітнього закладу.»
Коротко про курс
Слухачі курсу опрацюють чотири теми, в межах яких удосконалять свої професійні компетентності з управління освітніми закладами в умовах реалізації Закону України «Про освіту». Педагоги опрацюють теоретичні матеріали, представлені на заняттях, проаналізують сучасні вимоги до організації управлінського процесу в закладах освіти на засадах системного підходу, наведеними у корисних посиланнях до курсу й до кожного заняття. Керівники й педагогічні працівники ознайомляться з авторськими підходами щодо забезпечення ефективного управління закладами освіти, що базуються на ідеї релятивного управління освітніми системами. Слухачі сформують уміння визначати та реалізовувати стилі ефективні управління в залежності від фази розвитку освітнього закладу.
Структура курсу
Тема 1: Нові підходи до аналізу та модернізації освітніх систем. Аналіз збурення та відповідні зміни освітньої системи, модернізаційна матриця закладу освіти.
Практичне заняття 1: ЗВЗ-аналіз освітніх систем. Створення модернізаційної матриці закладу освіти. Визначення збурення та відповідні зміни освітньої системи.
Тема 2: Синергетичний сценарій розвитку ефективних освітніх систем. Обґрунтування закономірності щодо синергетичного сценарію розвитку освітніх систем від жорсткої системи до системи з делегованими управлінськими повноваженнями, «м’якої» системи, системи з мережевою взаємодією і синергетичної системи.
Практичне заняття 2: Визначення фази розвитку закладу освіти та основних особливостей управління ним.
Тема 3: Релятивне управління сучасним закладом освіти. Обґрунтування закономірності, котра в залежності від фази розвитку освітньої системи ефективне управління нею здійснюється на основі передусім домінантних для цієї фази розвитку принципів, функцій і методів управління.
Практичне заняття 3: Визначення домінантних принципів, функцій і методів управління закладом освіти на сучасному етапі. Аналіз домінантної для кожної фази розвитку освітньої системи принципів, функцій та методів управління.
Тема 4: Стилі релятивного управління закладом освіти на сучасному етапі. Обґрунтування закономірності щодо відповідності стилю управління освітньою системою фазі її розвитку.
Практичне заняття 4: Розроблення технологічних карт стилів ефективного управління сучасним закладом освіти. Аналіз технологічні карти, особливості та алгоритм реалізації стилів релятивного управління закладом освіти.
Контрольні заходи: підсумкове індивідуальне творче завдання.
Опис результатів навчальної діяльності
Результатом навчання на дистанційному курсі буде:
- поглиблення здатності розуміти і враховувати соціальні, суспільні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень;
- розвинення здатності з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати й узагальнювати зовнішню і внутрішню інформацію для здійснення управлінського і педагогічного процесів в освітньому закладі, мотивування педагогів та учнів;
- поглиблення здатності обирати ефективні форми та методи управління з урахуванням освітніх цілей, потреб та особливостей педагогічних працівників та учнів, їхньої мотивації.
Документ про завершення навчання: сертифікат про підвищення кваліфікації Національного університету «Львівська політехніка» 30 год (1 кредит ЄКТС)
Тривалість навчання: 1 місяць
Форма навчання: дистанційно
Початок навчання: по факту комплектації групи на підставі замовлень від закладів освіти та (або) зарезультатами реєстрації на навчання.
Навчання платне: про вартість навчання можна дізнатись тут