Автор: Смагін Ігор Іванович, д.пед.н
Інформація про програму підвищення кваліфікації:
Напрям навчання: «Тенденції розвитку освіти ХХІ століття»
Обсяг навчання: 30 год (1 кредит ЄКТС)
Категорія слухачів курсу: педагогічні працівники закладів загальної середньої, професійно-технічної, фахової передвищої та вищої освіти
Мета курсу полягає в засвоєнні слухачами нормативних вимог до компетентнісного підходу у вітчизняній середній, професійній та вищій освіті; розумінні підходів до створення освітніх стандартів на засадах компетентнісного підходу; ознайомленні з системою компетентнісних вимог в освіті США та реалізації компетентнісного підходу у вітчизняній середній освіті; імплементації цих вимог у чинних освітніх стандартах вищої освіти та в професійних стандартах педагогічних працівників; набутті вміння проектувати власні добрі професійні практики на основі застосування компетентнісного підходу.
Компетентності, що вдосконалюватимуться/набуватимуться в процесі навчання:
- буде сформовано вміння проектувати власні, якісні професійні практики на основі застосування компетентнісного підходу;
- буде засвоєно нормативні вимоги до компетентнісного підходу у вітчизняній середній, професійній та вищій освіті.
Коротко про курс
Слухачі курсу опрацюють чотири теми, в межах яких ознайомляться з поняттями «філософія освіти», «Ідеологія освіти», «компетентність», «компететнтнісний підхід» в освіті. Слухачі опрацюють теоретичні матеріали, представлені в уроках, ознайомляться з проблематикою компетентнісного підходу у вітчизняній освіті на основі роботи з матеріалами, наведеними у корисних посиланнях до курсу й до кожного уроку, проаналізують сучасні вимоги до організації освітнього процесу в закладах освіти на засадах компетентнісного підходу, сформують уміння працювати з методичними рекомендаціями до укладання освітніх стандартів і програм на засадах компетентнісного підходу. Також слухачі дізнаються про розуміння компетентнісного підходу в освіті США та реалізації компетентнісного підходу у вітчизняній середній освіті.
Структура курсу:
Тема 1: Ідеологічне поле освіти: поняття та структура. Характеристика поняття та структури освітнього ідеологічного поля.
Практичне заняття 1: Формування ідеального образу агента змін в освіті.
Тема 2: Компетентність як поняття й ідеологема. Характеристика поняття «компетентність» як освітній та як ідеологічний феномен. Історія виникнення компетентнісного підходу в освіті США, концептуалізація та аналіз складників компетентнісного зорієнтованого навчання (CBE).
Практичне заняття 2: Визначення професійних компетентностей викладацької діяльності кожного слухача/чки.
Тема 3: Компетентнісний підхід в освіті як інновація та освітня ідеологія. На основі вимог чинних нормативних актів та останніх наукових публікацій по темі, розглядається проблема компетентнісного підходу в освіті як інновація та освітня ідеологія.
Практичне заняття 3: Скласти перелік компетентностей, які слухач/чка формують у студентів/учнів в процесі викладацької діяльності.
Тема 4: Реалізація компетентнісного підходу. Авторські підходи до реалізації компетентнісного підходу в освітньому процесі.
Практичне заняття 4: Аналіз власної педагогічної практики. Контрольні заходи:
Індивідуальна творча робота (портфоліо).
Опис результатів навчальної діяльності
- вдосконалення уміння проектувати навчально-виховний процес у навчальному закладі із використанням сучасних педагогічних інструментів та технологій;
- розвиток здатності ефективно поєднувати інформаційні та інноваційні педагогічні технології у практиці викладання;
- забезпечувати управління (спрямування) процесів навчальної або виробничої (трудової) діяльності та виховання і розвиток особистості.
Документ про завершення навчання: сертифікат про підвищення кваліфікації Національного університету «Львівська політехніка» 30 год (1 кредит ЄКТС)
Тривалість навчання: 1 місяць
Форма навчання: дистанційно
Початок навчання: по факту комплектації групи на підставі замовлень від закладів освіти та (або) зарезультатами реєстрації на навчання.
Навчання платне: про вартість навчання можна дізнатись тут