Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Паспорт спеціальності 13.00.01

ПАСПОРТ СПЕЦІАЛЬНОСТІ
13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки
Група спеціальностей – 13 – педагогічні науки

 

I. Формула спеціальності:

Галузь науки, яка вивчає загальні засади педагогіки як науки, методологію педагогіки, історію педагогічної думки та освіти. Напрями досліджень із цієї спеціальності визначаються класифікаційними ознаками. Їх наявність в об’єкті та предметі дисертаційного дослідження є обов’язковою умовою для цієї спеціальності.

II. Основні напрямки досліджень:

  • Теоретичні проблеми педагогіки: терміни, поняття, склад і структура науки.

  • Соціокультурні детермінанти розвитку сучасної освіти.

  • Теоретичні засади педагогічної думки.

  • Цінності сучасної освіти.

  • Філософія освіти в системі соціогуманітарного знання.

  • Педагогіка в системі наукового знання.

  • Єдність і розбіжності педагогічної науки і практики.

  • Освіта та громадянське суспільство: тенденції взаємовпливів.

  • Формування світоглядних орієнтацій сучасної молоді — теорія та методологія.

  • Природні, суспільні та біологічні закономірності педагогічного процесу.

  • Розвиток особистостей у структурі педагогічної науки.

  • Теоретико-методологічні засади реформування системи освіти.

  • Глобалізаційні процеси у світі, їх вплив на розвиток освітньої системи.

  • Світові тенденції розвитку освіти і педагогічної науки — порівняльний аналіз.

  • Порівняльна педагогіка як напрям педагогічної науки.

  • Формування педагогічних процесів і освітньо-виховних систем.

  • Релігійна педагогіка в системі соціогуманітарного знання.

  • Методологія та теорія неперервної освіти як концептуальна основа формування інтелектуального потенціалу держави.

  • Методологічні та загальнотеоретичні проблеми проведення історико-теоретичних досліджень.

  • Джерелознавство як складова педагогічних досліджень.

  • Розвиток національної педагогіки.

  • Культурно-антропологічна історія освіти.

  • Українська народна педагогіка в її історичному контексті.

  • Історія розвитку освіти в Україні в різні історичні періоди.

  • Дитинство як об’єкт історико-педагогічного знання.

  • Персоналія в історико-педагогічному дискурсі.

  • Розвиток історії зарубіжної педагогіки як системи.

III. Галузь науки, з якої присуджуються наукові ступені: педагогічні науки.

Оновлено 8 years 3 міс тому