Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Актуальні проблеми управління навчально-виховним процесом у закладі освіти
Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 8.011.00.M.24
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Доцент Колодій Ігор Степанович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
а) аспіранти повинні знати:
• принципи управління навчальним закладом; сутність основних управлінських понять («керівник», «менеджер», «лідер», «імідж керівника»); структуру управлінського циклу, функції управління; основні якості та риси керівника навчального закладу; алгоритм прийняття управлінських рішень, їх види та форми; види планування навчально-виховного процесу, їх структуру і змістове наповнення; основні підходи до моделювання контрольно-оцінювальних систем; повноваження колегіальних органів управління навчальним закладом (загальні збори (конференція), педагогічна рада, піклувальна рада, шкільна рада); алгоритм проведення атестації педагогічних працівників; основні віхи управлінського досвіду В.О.Сухомлинського;
б) аспіранти повинні вміти:
• порівнювати стилі керівництва (демократичний, ліберальний, авторитарний); складати алгоритм кар’єрного зростання; виробляти різні види управлінських рішень (наказ, розпорядження, рішення); вирішувати конфліктні ситуації; укладати річний план роботи, тижневий план роботи керівника; укласти модульно-календарний план навчального предмета і поурочний плани із заданої теми (модулях); моделювати конкретно контрольно-оцінювальну систему за заданими параметрами; підготувати доповідь на педагогічну раду на задану тему і рішення до неї; підготувати атестаційну характеристику та атестаційний лист на вчителя за заданою кваліфікаційною категорією.
• принципи управління навчальним закладом; сутність основних управлінських понять («керівник», «менеджер», «лідер», «імідж керівника»); структуру управлінського циклу, функції управління; основні якості та риси керівника навчального закладу; алгоритм прийняття управлінських рішень, їх види та форми; види планування навчально-виховного процесу, їх структуру і змістове наповнення; основні підходи до моделювання контрольно-оцінювальних систем; повноваження колегіальних органів управління навчальним закладом (загальні збори (конференція), педагогічна рада, піклувальна рада, шкільна рада); алгоритм проведення атестації педагогічних працівників; основні віхи управлінського досвіду В.О.Сухомлинського;
б) аспіранти повинні вміти:
• порівнювати стилі керівництва (демократичний, ліберальний, авторитарний); складати алгоритм кар’єрного зростання; виробляти різні види управлінських рішень (наказ, розпорядження, рішення); вирішувати конфліктні ситуації; укладати річний план роботи, тижневий план роботи керівника; укласти модульно-календарний план навчального предмета і поурочний плани із заданої теми (модулях); моделювати конкретно контрольно-оцінювальну систему за заданими параметрами; підготувати доповідь на педагогічну раду на задану тему і рішення до неї; підготувати атестаційну характеристику та атестаційний лист на вчителя за заданою кваліфікаційною категорією.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Професійна педагогіка.
Короткий зміст навчальної програми:
Матеріал навчальної дисципліни містить теоретичні узагальнення, які впливають з практичного досвіду автора управління середньою школою, ліцеєм і навчально-виховним комплексом. Додатки містять види планування, зразки наказів, рішень педагогічної ради, атестаційні матеріали, зразки аналізу відвіданих навчальних занять тощо.
Рекомендована література:
1. Безпалько В.П. Теорія створення та застосування шкільних технологій // Безпалько В.П./ М., 2006.
2. Ващенко Г.Г. Виховний ідеал //Ващенко Г.Г. /
3. Вишневський О.І. Теоретичні засади педагогіки.
4. Даниленко Л.І. Модернізація змісту, форм та методів управлінської діяльності директора загальноосвітньої школи [монографія] // Л.І. Даниленко. – [2 – е вид.] – К.: Логос, 2002. – 140с.
5. Сікорський П.І. Керівник навчального закладу. Навчальний підручник. –Л. «Сполом», 2016. -360с.
2. Ващенко Г.Г. Виховний ідеал //Ващенко Г.Г. /
3. Вишневський О.І. Теоретичні засади педагогіки.
4. Даниленко Л.І. Модернізація змісту, форм та методів управлінської діяльності директора загальноосвітньої школи [монографія] // Л.І. Даниленко. – [2 – е вид.] – К.: Логос, 2002. – 140с.
5. Сікорський П.І. Керівник навчального закладу. Навчальний підручник. –Л. «Сполом», 2016. -360с.
Методи і критерії оцінювання:
Усне опитування, тестування (45%)
Підсумковий контроль (55%, залік)
Підсумковий контроль (55%, залік)