Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Комунікативність та етика наукових досліджень

Спеціальність: Прикладна математика
Код дисципліни: 8.113.00.O.3
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Прикладна математика
Лектор: Д.ф.-м.н., професор Маркович Богдан Михайлович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
Уміти:
-- знаходити джерела наукової інформації;
-- оформлювати результати наукових досліджень у вигляді наукових праць;
-- складати та оформлювати перелік використаних джерел;
-- працювати з міжнародними науково-метричними базами даних;
-- працювати у соціальних мережах для науковців.

Знати:
-- основні принципи етики наукового співтовариства;
-- норми наукової етики та як їх застосовувати під час підготовки наукової публікації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
-- Технології оформлення грантів, наукових проектів та управління ними;
-- Філософія і методологія науки.
Короткий зміст навчальної програми:
Розглядаються питання підготовчого етапу науково-дослідної роботи, методики оформлення результатів досліджень у вигляді наукових робіт, основні вимоги до дисертацій та авторефератів дисертацій, міжнародні наукометричні бази даних, соціальні мережі для науковців, науково-дослідні установи.
Рекомендована література:
1. Чкалова О. Н. Основы научных исследований. -К.: Вища школа, 1978. -120 с.
2. Грушко И. М., Сиденко В. М. Основы научных исследований. -Харьков: Вища школа. Изд-во при Харьк. ун-те, 1983. -224 с.
3. Ковальчук В. В., Моїсєєв Л. М. Основи наукових досліджень. -К.: ВД «Професіонал», 2005. -240 с.
4. Колесников О. В. Основи наукових досліджень. 2-ге вид. випр. та доп. Навч. посіб. -К.: Центр учбової літератури, 2011. -144 с.
5. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. посіб. для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнтів / за ред. А. Є. Конверського. -К.: Центр учбової літератури, 2010. -352 с.
6. Соловйов С. М. Основи наукових досліджень. Навчальний посібник. -К.: Центр учбової літератури, 2007. -176 с.
Сабитов Р. А. Основы научных исследований. -Челябинск: Изд. ЧГУ, 2002. -138 с.
7. Советы молодому ученому / Под ред. Е.Л.Воробейчик. - Екатеринбург: ИЭРиЖ УрО РАН, 2004.-62 с.
8. В защиту науки / Отв. ред. Э. П. Кругляков. Комис. по борьбе с лженаукой и фальси­фикацией науч. исслед. РАН -М.: Наука, 2006. -Бюл. №1. -182 с.
9. Як правильно оформити дисертацію та документа атестаційної справи. Збірник нор­мативних документів з питань атестації наукових кадрів вищої кваліфікації. Довідкове видання / Упорядкував Ю. І. Цеков. -К.: Редакція «Бюлетеня вищої атестаційної ко­місії України», Видавництво «Толока», 2006. -80 с.
Методи і критерії оцінювання:
Поточний контроль на практичних, семінарських заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах:
• вибіркове усне опитування перед початком занять;
• оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін.
Контрольні запитання поділяються на:
• тестові завдання — вибрати вірні відповіді;
• проблемні — створення ситуацій проблемного характеру;
• питання репродуктивного характеру — визначення практичного значення.
Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та виконання контрольної роботи.
Поточний контроль - 50 балів.
Контрольна робота - 50 балів.
Разом за дисципліну - 100 балів.