Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Додаткові розділи обчислювальної математики

Спеціальність: Прикладна математика
Код дисципліни: 8.113.00.O.5
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Прикладна математика
Лектор: Д.ф.-м.н., професор Кутнів Мирослав Володимирович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
Уміти:
-- вибирати ефективний метод чисельного розв’язування задачі;
-- застосувати цей метод до прикладної задачі;
-- оцінити точність одержаного результату;
-- реалізувати вибраний чисельний метод на комп’ютері;
-- проводити аналіз отриманих результатів.

Знати сучасні чисельні розв’язування складних математичних задач.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
-- Точні та відсічені різницеві схеми для нелінійних иференціальних рівнянь;
-- Чисельні методи дослідження нелінійних крайових задач.
Короткий зміст навчальної програми:
Розглядаються питання проведення математичного моделювання та обчислювального експерименту, основні поняття методу сіток, метод прямих чисельного розв’язування рівнянь параболічного типу, ітераційні методи розв’язування сіткових рівнянь (ітераційні методи з чебишевським набором параметрів, позмінно-трикутний ітераційний метод), застосування ітераційних методів до різницевої задачі Діріхле в прямокутній області, різницеві схеми для рівняння переносу, чисельні методи розв?язування інтегральних рівнянь.
Рекомендована література:
1. Бахвалов Н.С., Жидков Н.П., Кобельков Г.М.. Численные методы.-М.:Наука, 1987.
2. Гаврилюк І.П., Макаров В.Л. Методи обчислень. –К.:Вища школа, 1995, ч.1, ч.2.
3. Кутнів М.В. Чисельні методи: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво “Растр-7”, 2010. – 288с.
4. Калиткин Н.Н. Численные методы.-М.:Наука, 1978.
5. Марчук Г.И. Методы вычислительной математики.-М.:Наука, 1989.
6. Самарский А.А. Теория разностных схем.- М.:Наука, 1989.
7. Самарский А.А., Гулин А.В. Численные методы. - М.:Наука, 1989.
Методи і критерії оцінювання:
Поточний контроль на практичних, лабораторних заняттях проводиться з метою виявлення готовності до занять у таких формах:
• вибіркове усне опитування перед початком занять;
• проведення контрольних робіт;
• фронтальна перевірка виконання домашніх завдань;
• оцінка активності у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін.
Контрольні запитання поділяються на:
а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді;
б) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки;
в) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації;
г) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення;
е) інтерактивні завдання.
Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та виконання контрольної роботи.
Поточний контроль - 70 балів.
Контрольна робота - 30 балів.
Разом за дисципліну - 100 балів.