Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Pedagogical Workshops

Спеціальність: Telecommunications and Radio Engineering
Код дисципліни: 8.172.00.O.10
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Electronics and Information Technology
Лектор:
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Короткий зміст навчальної програми:
Рекомендована література:
Методи і критерії оцінювання:

Pedagogical Workshops

Спеціальність: Telecommunications and Radio Engineering
Код дисципліни: 8.172.00.O.11
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Radioelectronic Appliances and Systems
Лектор:
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Короткий зміст навчальної програми:
Рекомендована література:
Методи і критерії оцінювання:

Pedagogical Workshops

Спеціальність: Telecommunications and Radio Engineering
Код дисципліни: 8.172.00.O.12
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Telecommunication
Лектор:
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Короткий зміст навчальної програми:
Рекомендована література:
Методи і критерії оцінювання:

Pedagogical Workshops

Спеціальність: Telecommunications and Radio Engineering
Код дисципліни: 8.172.00.O.13
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Theoretical Radio Engineering and Radio Measurement
Лектор:
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Короткий зміст навчальної програми:
Рекомендована література:
Методи і критерії оцінювання:

Pedagogical Workshops

Спеціальність: Telecommunications and Radio Engineering
Код дисципліни: 8.172.00.O.14
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Photonics
Лектор: Prof. Bobytskyi Yaroslav Vasyliovych
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
As a result of studying the discipline students should:
- to know:
• the basics of pedagogy, its concepts and categories with their use in professional activity;
• the relationship of pedagogy with other sciences;
• basic methods of scientific pedagogy;
• basic pedagogical technologies and models of education.
- be able to:
• competently use pedagogical skills in discussions and problem-solving;
• have the skills of clear formulation of tasks and conclusions, differentiation of similar terms;
• have concepts about the structure, tasks and goals of learning activities, peculiarities of mastering knowledge, skills and experience (age aspect, innovative learning technologies);
• have problematic questions on the topic;
• independently identify patterns of correlation between the processes of education, training;
• to know the basic approaches to education, their functions, models and methods;
• to set and solve complex engineering problems.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- prerequisites:
- co-requisites: basics of photonics.
Короткий зміст навчальної програми:
The essence of pedagogy as a science. Degrees of development of human society. Education as a social function. Basic categories of pedagogy: "development", "education". The concept of "education" Connection of pedagogy with other sciences. Pedagogy in its development is closely related to philosophy, ethics, psychology, sociology, hygiene, history and is based on their laws. The need to transfer social experience. Education as a student-family-school. Teacher and society. Pedagogical concepts: profession, aptitude, skills, pedagogical skills. The educational system. Pedagogical concepts: education system, principles of education, pre-school education and upbringing, general secondary education, vocational education, higher education, extracurricular education and upbringing. Team and personality. Pedagogical concepts: collective, primary collective, temporary collective, asset, self-government bodies, leader, perspective of collective development, stages of collective development, functions of collective, functions of collective.
Рекомендована література:
1. Collection of normative acts of Ukraine concerning the organization of educational process in a higher educational institution. - K .: 2003.
2. Omelianenko V.L., Kuzminskyi A.I., Vovk L.P. Pedagogy: tasks and situations. Workshop. - K .: Knowledge-Press, 2006. - 423 p.
3. Korsak K.V. Education, Society, Man in the 21st Century: An Integral-Philosophical Analysis: Monograph. - K .: Publishing house of NDPU, 2004. - 224 p.
4. Naydenov I.M. European Choice of Ukrainian Higher Education // Staff. - 2005. - № 2.
5. Volkova N.P. Pedagogy: A guide for university students. - K .: Academy, 2001. - 576 p.
6. Fitsula M.M. Pedagogy: A textbook for students of higher educational institutions. - K., 2002. - 528p.
7. Shcherban P.M. Applied pedagogy. - K .: High School, 2002.
Методи і критерії оцінювання:
- current control (30%): reports on practical classes;
- final control (70%): final testing.