Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Синтез мистецтв проектно-художньої діяльності у формуванні предметно-просторового середовища
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 8.191.00.M.40
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: доц., канд. мист. Мотиль Романа Ярославівна, доц., канд. мист. Мельник Оксана Ярославівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
• Здатність продемонструвати глибинні знання історичних та сучасних концептуально-методологічних засад дизайну;
• Здатність продемонструвати глибинні знання вітчизняного і зарубіжного наукового доробку та практичного досвіду у сфері дизайну;
• Здатність розв’язувати складні проектні та планувальні завдання і вирішувати проблеми в галузі дизайну;
• Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність та здатність до системного мислення;
• Виявленнякомпетентностей у сучасних концепціях дизайну;
• Здатність застосовувати засоби художньо-образного проектування; розуміння понять «синтез мистецтв», «полістилізм», «споживацька культура»);
• Уміння розробляти логічні та обґрунтовані проектно-художні системи, моделі тощо для конкретних мистецьких об’єктів у сфері дизайну.
• Здатність продемонструвати глибинні знання вітчизняного і зарубіжного наукового доробку та практичного досвіду у сфері дизайну;
• Здатність розв’язувати складні проектні та планувальні завдання і вирішувати проблеми в галузі дизайну;
• Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність та здатність до системного мислення;
• Виявленнякомпетентностей у сучасних концепціях дизайну;
• Здатність застосовувати засоби художньо-образного проектування; розуміння понять «синтез мистецтв», «полістилізм», «споживацька культура»);
• Уміння розробляти логічні та обґрунтовані проектно-художні системи, моделі тощо для конкретних мистецьких об’єктів у сфері дизайну.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Попередні навчальні дисципліни:
• Традиції і новаторство у розвитку європейської культури;
• Джерельна база наукових досліджень в галузі архітектури, містобудування, мистецтва та
дизайну
• Методологія наукових досліджень в галузі архітектури,містобудування і дизайну
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
• Проблеми синтезу мистецтв у художній культурі
• Візуальна культура сучасного дизайну
• Історичні парадигми та сучасні теорії в архітектурі та дизайні
• Традиції і новаторство у розвитку європейської культури;
• Джерельна база наукових досліджень в галузі архітектури, містобудування, мистецтва та
дизайну
• Методологія наукових досліджень в галузі архітектури,містобудування і дизайну
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
• Проблеми синтезу мистецтв у художній культурі
• Візуальна культура сучасного дизайну
• Історичні парадигми та сучасні теорії в архітектурі та дизайні
Короткий зміст навчальної програми:
Дизайн – вид художньо-проектної діяльності, спрямований на проектування предметного середовища, яке гармонійно поєднується з природним середовищем і задовольняє потреби людини. Синтез мистецтв дозволяє на основі поєднання специфічних засобів виразності і образних можливостей різних видів мистецтва досягти найбільш повного втілення і розкриття ідейно-художнього змісту предметно-просторового середовища.
Метою вивчення дисципліни є виявлення сутності і процесу проектно-художньої діяльності у формуванні предметно-просторового середовища.
Завдання навчальної дисципліни:
- аналіз сутності проектно-художньої діяльності;
- дослідження феномену графічного дизайну і предметно-просторового середовища;
- виявлення етапів проектно-художньої діяльності;
- виявлення закономірностей і принципів формоутворення об'єктівхудожнього проектування;
- аналіз засобів композиції в художньому проектуванні
Індивідуальні дослідницькі завдання відповідають тематиці дисертаційної роботи аспіранта.
Рекомендована література:
Базова:
1. Аронов В. Р. Художник и предметное творчество: проблемы взаимодействия материальной и художественной культуры XX века. — М.: Сов. художник, 1987. — 320 с.
2. Аронов В. Р. Дизайн и искусство. Актуальные проблемытехническойэстетики. — М.: Знание, 1984. — 64 с.
3.Даниленко В. Основи дизайну: Навч. посібник. —К., 1996.
4.Земпер Г. Практическая естетика. — М., 1971.
5.Курліщук Б.Ф. Проектування інтер'єрів житлових і громадських споруд: Навч. посібник. — К., 1995.
6.Легенький Ю.Г. Дизайн: культурологія та естетика. — К., 2000.
7. Розенблюм Е. Художник в дизайне. — М.: Искусство, 1974.
8.Сидоренко В. Д. Візуальне мистецтво від авангардних зрушень до новітніх спрямувань: розвиток візуального мистецтва України ХХ—ХХІ ст. К.: ВХ студіо, 2008. — 187 с.
9.Хмельовський 0. Теорія образотворення. —Луцьк, 2000.
10. Холмянский Л.М., Щипанов А.С. Дизайн. — М.: Просвещение, 1985.
Допоміжна:
1.Аронов В.Р. Теоретические концепции зарубежного дизайна. — М., 1992.
2.Дизайн та образотворче мистецтво: Словник. — Луцьк, 2000.
3.Мигаль С. Проектування меблів: Навч. посібник. — Львів, 1999.
4.Нестеренко О. И. Краткая энциклопедия дизайна. — М.: Молодая гвардия, 1994. — 315 с.
1. Аронов В. Р. Художник и предметное творчество: проблемы взаимодействия материальной и художественной культуры XX века. — М.: Сов. художник, 1987. — 320 с.
2. Аронов В. Р. Дизайн и искусство. Актуальные проблемытехническойэстетики. — М.: Знание, 1984. — 64 с.
3.Даниленко В. Основи дизайну: Навч. посібник. —К., 1996.
4.Земпер Г. Практическая естетика. — М., 1971.
5.Курліщук Б.Ф. Проектування інтер'єрів житлових і громадських споруд: Навч. посібник. — К., 1995.
6.Легенький Ю.Г. Дизайн: культурологія та естетика. — К., 2000.
7. Розенблюм Е. Художник в дизайне. — М.: Искусство, 1974.
8.Сидоренко В. Д. Візуальне мистецтво від авангардних зрушень до новітніх спрямувань: розвиток візуального мистецтва України ХХ—ХХІ ст. К.: ВХ студіо, 2008. — 187 с.
9.Хмельовський 0. Теорія образотворення. —Луцьк, 2000.
10. Холмянский Л.М., Щипанов А.С. Дизайн. — М.: Просвещение, 1985.
Допоміжна:
1.Аронов В.Р. Теоретические концепции зарубежного дизайна. — М., 1992.
2.Дизайн та образотворче мистецтво: Словник. — Луцьк, 2000.
3.Мигаль С. Проектування меблів: Навч. посібник. — Львів, 1999.
4.Нестеренко О. И. Краткая энциклопедия дизайна. — М.: Молодая гвардия, 1994. — 315 с.
Методи і критерії оцінювання:
- Поточний контроль (30%): усне опитування, виступи на семінарах, тести, колоквіум.
- Підсумковий контроль (70%): виконання модульної контрольної роботи, екзамен.
- Підсумковий контроль (70%): виконання модульної контрольної роботи, екзамен.