Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Організація взаємодії із стейкхолдерами
Спеціальність: Управління проектами
Код дисципліни: 7.073.13.E.31
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Технологій управління
Лектор: к.е.н., доцент Глубіш Леся Ярославівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• знати основні етапи становлення та розвитку теорії стейкхолдерів;
• ґенезу дефініції та сутність поняття «стейкхолдер»;
• опанувати методологію стейкхолдер-аналізу;
• вміти ідентифікувати стейхолдерів, визначати їх інтереси, відповідно до яких розписати їх роль в успішності проекту, планувати стратегію взаємодії зі стейкхолдерами, окреслювати шляхи втілення запланованих стратегій та аналізувати результати.
• ґенезу дефініції та сутність поняття «стейкхолдер»;
• опанувати методологію стейкхолдер-аналізу;
• вміти ідентифікувати стейхолдерів, визначати їх інтереси, відповідно до яких розписати їх роль в успішності проекту, планувати стратегію взаємодії зі стейкхолдерами, окреслювати шляхи втілення запланованих стратегій та аналізувати результати.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
• Стратегічний менеджмент
• Управління командою проекту
• Проектний менеджмент.
кореквізити:
• Управління міжнародними проектами та програмами
• Прийняття проектних рішень
• Стратегічний менеджмент
• Управління командою проекту
• Проектний менеджмент.
кореквізити:
• Управління міжнародними проектами та програмами
• Прийняття проектних рішень
Короткий зміст навчальної програми:
Ключовим фактором успіху будь-якого підприємства є спроможність побудувати взаємовигідні відносини з ключовими стейкхолдерами у зовнішньому і внутрішньому середовищі. Невміння побудувати такі відносини призводить до втрати ринків збуту, недофінансування процесів розвитку, відсутності мотивації у персоналу, втрати доступу до ключових ресурсів, тиску з боку державних органів і суспільства. Саме тому кожне підприємство має правильно визначати основних стейкхолдерів і узгоджувати власні дії з їхніми інтересами.
Організація взаємодії із стейкхолдерами: Основи теорії стейкхолдерів. Методологічні підходи до аналізу стейкхолдерів проекту та організації взаємодії з ними. Класифікація стейкхолдерів. Значення інтересів стейкхолдерів у процесі управління діяльністю підприємства. Конфлікти очікування стейкхолдерів. Стейкхолдери та владні відносини в стратегічному управлінні. Вплив стейкхолдерів на стратегічний процес та пов'язаний з ним процес прийняття рішень. Модель вибору стратегій взаємодії зі стейкхолдерами. Управління процесом взаємодії зі стейкхолдерами. Оцінювання взаємодії та узгодження інтересів стейкхолдерів.
Рекомендована література:
1. Freeman R. E. Strategic Management: A Stakeholder Aproach / R. E. Freeman. – Boston. – 1984. – 468 p.
2. Gibson K. The moral basis of stakeholder theory [Text] / K. Gibson // Journal of Business Ethic. – 2000. – 26 (3). – P. 245–257.
3. Donaldson T. The stakeholder theory of the corporation: consept, evidence, and implications [Text] / T. Donaldson, L. E. Preston // Academy of Management Review. – 1995. – 20 (1). – Р. 65–91.
4. Захаркін О. Вартісно-орієнтоване управління на основі стейкхолдерського підходу в контексті інноваційного розвитку підприємства / О. Захаркін // Актуальні проблеми економіки. – 2014. – № 10 (160). – С. 149–157.
2. Gibson K. The moral basis of stakeholder theory [Text] / K. Gibson // Journal of Business Ethic. – 2000. – 26 (3). – P. 245–257.
3. Donaldson T. The stakeholder theory of the corporation: consept, evidence, and implications [Text] / T. Donaldson, L. E. Preston // Academy of Management Review. – 1995. – 20 (1). – Р. 65–91.
4. Захаркін О. Вартісно-орієнтоване управління на основі стейкхолдерського підходу в контексті інноваційного розвитку підприємства / О. Захаркін // Актуальні проблеми економіки. – 2014. – № 10 (160). – С. 149–157.
Методи і критерії оцінювання:
Поточний контроль – усне експрес-опитування на практичних заняттях (30 %).
Підсумковий контроль (70 %, контрольний захід – екзамен): письмова компонента (60 %), усна компонента (10 %).
Підсумковий контроль (70 %, контрольний захід – екзамен): письмова компонента (60 %), усна компонента (10 %).