Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Етнодизайн

Спеціальність: Дизайн
Код дисципліни: 7.022.01.E.28
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: доцент Юрченко Ігор Андрійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
• знати основні засади використання етнокультурних традицій в сучасному дизайні;
• вміти самостійно аналізувати передпроектну ситуацію щодо вибору та використання в предметних та графічних дизайн-формах відповідних етнокультурних мотивів;
• мати уявлення про стратегію дизайн-проектуванню щодо використання етнокультурних традицій у сучасних дизайн-об’єктах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
• Проектування, частини 1, 2, 3, 4
• Дизайн промислових виробів, частина 1,
• Дизайн промислових виробів, частина 2,
• Етнодизайн (8 семестр)
Короткий зміст навчальної програми:
Проведення передпроектного дослідження та визначення образу-ідеологеми («культурного коду») етнокультурної традиції для побудови дизайн-об’єкту. Морфологічно-композиційний аналіз образу-ідеологеми із визначення характерних композиційних та змістовно-тематичних складових. Побудова візуально-абстрактних асоціацій згідно визначених характеристик образу-ідеологеми. Експериментальний пошук формальних та тематичних композицій. Дизайн складових елементів фірмового стилю та поліграфічної продукції на основі вдало знайдених формальних та тематичних композицій етнокультурної традиції.
Рекомендована література:
1. Юрченко І. А. Особливості інтерпретації етнокультурних традицій у сучасних галузях дизайну // Українська культура : минуле, сучасне шляхи розвитку : зб. наук. пр. : наук. зап. Рівнен. держ. гуманіт. ун-ту. – Вип. 20. Т. 2 / упоряд. В. Г. Виткалов ; редкол.: А. Г. Баканурський, С. В. Виткалов, О. М. Гончарова та ін. ; наук.-бібліогр. редагування наукової бібліотеки РДГУ. – Рівне : РДГУ, 2014. – 272 с., С. 128-132.
2. Юрченко І. А. Експериментальне формотворення в етнодизайні на рівні фахової освіти // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира гнатюка. Серія: Мистецтвознавство / [за ред.. О.С. Смоляка]. – Тернопіль: Вид-во ТНПУ ім.. В. Гнатюка, 2014. – № 3. – 284 с. С. 246 – 253.
3. Юрченко І. А. Концептуальна модель інтерпретацій етнокультурних традицій в сучасному дизайні // Наука в інформаційному просторі : матеріали Х Міжнар. Наук.-практ. конф., 20-21 листоп. 2014 р. : у 3 т. – Дніпропетровськ : Біла К.О., 2014. Т .1 : Гуманітарні науки. – 2014. – 100 с. – С. 3-6.

Методи і критерії оцінювання:
• поточний контроль: виконання практичних завдань (90%)
• захист роботи (залік) (10%)