Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Хімія органічних природних сполук
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.08.E.195
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Органічна хімія
Лектор: доцент Стецишин Юрій Богданович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
-Знати основи сучасного поділу природних органічних сполук на відповідні класи, методи добування їх з природних джерел рослинного або тваринного світу.
-Бути ознайомленим з хімічною будовою представників основних класів природних сполук та її вплив на біологічні властивості; можливі синтетичні або мікробіологічні шляхи їх одержання.
-Знати головні напрямки їх практичного використання у хімічній, фармацевтичній, харчовій галузях промисловості та в медицині.
-Вміти відносити природні сполуки до певного класу залежно від хімічної будови; планувати методи їх виділення з природних джерел; фізико-хімічні та біологічні властивості, а також прогнозувати шляхи використання в певній галузі промисловості або для лікування людини.
-Самостійно виконувати роботи по виділенню, ідентифікації, плануванню синтезу природних сполук або їх структурних аналогів.
-Бути ознайомленим з хімічною будовою представників основних класів природних сполук та її вплив на біологічні властивості; можливі синтетичні або мікробіологічні шляхи їх одержання.
-Знати головні напрямки їх практичного використання у хімічній, фармацевтичній, харчовій галузях промисловості та в медицині.
-Вміти відносити природні сполуки до певного класу залежно від хімічної будови; планувати методи їх виділення з природних джерел; фізико-хімічні та біологічні властивості, а також прогнозувати шляхи використання в певній галузі промисловості або для лікування людини.
-Самостійно виконувати роботи по виділенню, ідентифікації, плануванню синтезу природних сполук або їх структурних аналогів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Органічна хімія
Загальна та неорганічна хімія
Біологічна хімія
Хімія, технологія та застосування харчових добавок
Загальна та неорганічна хімія
Біологічна хімія
Хімія, технологія та застосування харчових добавок
Короткий зміст навчальної програми:
Класифікація, методи виділення, основні хімічні властивості наступних класів природних органічних сполук: Вуглеводи. Амінокислоти та білки. Ліпіди.Нуклеїнові кислоти. Алкалоїди. Вітаміни. Антибіотики. Природні барвники. Запашні та ароматні речовини. Отрути і токсини. Регулятори росту рослин. Ензими.
Рекомендована література:
1. Ластухін Ю.О. Хімія природних органічних сполук. –Львів.: Інтелект-Захід,
2005. – 560 с.
2. Кочетков Н.К., Торгов И.В., Ботвиник М.М. Химия природных соединений: углеводы, нуклеотиды, стероиды, белки. – М.: Химия, 1961.- 561 с.
3. Племенков В.В. Введение в химию природных соединений. - Казань.: ГУП “Марийский полиграфическо-издательский комбинат”, 2001. – 376 с.
4. Евстигнеева Р.П., Серебренникова Г.А., Звонкова Е.Н. и др. Химия биологически активных природных соединений/Под ред. Преображенского и Евстигнеевой Р.П. - М.: Химия, 1976. – 456 с.
5. Ластухін Ю.О. Харчові добавки. Е-коди. Будова. Одержання. Властивості. –
Львів: Центр Європи, 2009. – 836 с.
6. Ластухин Ю.О., Воронов С.А. Органічна хімія. Підручник для вищих навчальних закладів. - Львів: Центр Європи, 2009. – 864 с.
2005. – 560 с.
2. Кочетков Н.К., Торгов И.В., Ботвиник М.М. Химия природных соединений: углеводы, нуклеотиды, стероиды, белки. – М.: Химия, 1961.- 561 с.
3. Племенков В.В. Введение в химию природных соединений. - Казань.: ГУП “Марийский полиграфическо-издательский комбинат”, 2001. – 376 с.
4. Евстигнеева Р.П., Серебренникова Г.А., Звонкова Е.Н. и др. Химия биологически активных природных соединений/Под ред. Преображенского и Евстигнеевой Р.П. - М.: Химия, 1976. – 456 с.
5. Ластухін Ю.О. Харчові добавки. Е-коди. Будова. Одержання. Властивості. –
Львів: Центр Європи, 2009. – 836 с.
6. Ластухин Ю.О., Воронов С.А. Органічна хімія. Підручник для вищих навчальних закладів. - Львів: Центр Європи, 2009. – 864 с.
Методи і критерії оцінювання:
лабораторні заняття – 20%, проміжні контролі – 20%, екзаменаційний контроль – 60%.