Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Програмування мультимедійних систем
Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення
Код дисципліни: 6.121.02.E.81
Кількість кредитів: 7
Кафедра: Програмне забезпечення
Лектор: д.т.н., професор Журавчак Любов Михайлівна
к.т.н., асистент Левченко Олександр Миколайович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
•мати уяву
- про задачі комп’ютерної графіки, про основні переваги і недоліки графічної бібліотеки OpenGL;
- про основні можливості графічної бібліотеки OpenGL для створення реалістичних сцен;
- про базові алгоритми комп’ютерної графіки;
- про основні форми і складові мультимедіа, характеристики та формати мультимедійних даних;
• знати
- методи і засоби побудови 2D і 3D каркасних і поверхневих геометричних моделей, операції і перетворення над ними;
- основні методи графічної бібліотеки OpenGL;
- основні методи подання, збереження, відтворення та обробки мультимедійних даних;
• уміти
- використовувати можливості графічної бібліотеки OpenGL для створення реалістичних сцен;
- створювати програмні засоби комп’ютерної графіки;
- користуватись програмними технологіями для реалізації основних ідей, які використовують для створення мультимедійних систем;
• мати досвід
- створення програм візуалізації дво- і тривимірних сцен;
- розробки програм у прозорих вікнах та вікнах нестандартної форми
- про задачі комп’ютерної графіки, про основні переваги і недоліки графічної бібліотеки OpenGL;
- про основні можливості графічної бібліотеки OpenGL для створення реалістичних сцен;
- про базові алгоритми комп’ютерної графіки;
- про основні форми і складові мультимедіа, характеристики та формати мультимедійних даних;
• знати
- методи і засоби побудови 2D і 3D каркасних і поверхневих геометричних моделей, операції і перетворення над ними;
- основні методи графічної бібліотеки OpenGL;
- основні методи подання, збереження, відтворення та обробки мультимедійних даних;
• уміти
- використовувати можливості графічної бібліотеки OpenGL для створення реалістичних сцен;
- створювати програмні засоби комп’ютерної графіки;
- користуватись програмними технологіями для реалізації основних ідей, які використовують для створення мультимедійних систем;
• мати досвід
- створення програм візуалізації дво- і тривимірних сцен;
- розробки програм у прозорих вікнах та вікнах нестандартної форми
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- пререквізит: Лінійна алгебра, Аналітична геометрія, Математичний аналіз, Чисельні методи розв’язування математичних задач, Алгоритмічні мови та програмування, зокрема мови С та С++, Організація комп’ютерних мереж, Людино-машинна взаємодія, Комп’ютерна графіка, Програмування Інтернет-застосувань, Конструювання програмного забезпечення
- кореквізити: -
- кореквізити: -
Короткий зміст навчальної програми:
Опис та атрибути графічних примітивів, геометричні перетворення зображень, тривимірний конвеєр спостереження, криві і криволінійні поверхні, алгоритми формування зображення, моделі освітлення і методи візуалізації поверхонь, методи інтерактивного вводу і графічні інтерфейси користувача, операції з зображенням на рівні растрового подання, тривимірна графіка та анімація, цифрові відео та звук, гіпертекст і мультимедіа, мультимедіа у мережах
Рекомендована література:
1. Дональд Херн, М. Паулин Бейкер. Компьютерная графика и стандарт OpenGL 3-е издание.: Пер. с англ. М.: Издательский дом «Вильямс», 2005. – 1168 с.
2. Едвард Ейнджел. Интерактивная компьютерная графика. Вводный курс на базе OpenGL, 2 изд.: Пер. с англ. М.: Издательский дом «Вильямс», 2001. – 592 с.
3. Роджерс Д., Адамс Дж. Математические основы машинной графики: Пер. с англ. М.: Мир, 2001. – 604 с.
4. Чепмен Н., Чепмен Дж. Цифровые технологии мультимедиа, 2-е изд. – М.: Изд. Дом Вильямс, 2006. – 624 с.
5. Гасов В.М., Цыганенко А.М. Трехмерная графика в медиаиндустрии: учебник. – М.: Московский гос. ун-т печати, 2010. – 522 с.
6. Глушаков С., Харьковский А. Цифровое видео и аудио. Секреты обработки на ПК. – М.: АСТ, 2008. – 320 с.
7. Макдональд М. WPF: Windows Presentation Foundation в .NET 4.5 с примерами на C# 5.0 для профессионалов. – М.: Вильямс, 2013. – 1024 с.
2. Едвард Ейнджел. Интерактивная компьютерная графика. Вводный курс на базе OpenGL, 2 изд.: Пер. с англ. М.: Издательский дом «Вильямс», 2001. – 592 с.
3. Роджерс Д., Адамс Дж. Математические основы машинной графики: Пер. с англ. М.: Мир, 2001. – 604 с.
4. Чепмен Н., Чепмен Дж. Цифровые технологии мультимедиа, 2-е изд. – М.: Изд. Дом Вильямс, 2006. – 624 с.
5. Гасов В.М., Цыганенко А.М. Трехмерная графика в медиаиндустрии: учебник. – М.: Московский гос. ун-т печати, 2010. – 522 с.
6. Глушаков С., Харьковский А. Цифровое видео и аудио. Секреты обработки на ПК. – М.: АСТ, 2008. – 320 с.
7. Макдональд М. WPF: Windows Presentation Foundation в .NET 4.5 с примерами на C# 5.0 для профессионалов. – М.: Вильямс, 2013. – 1024 с.
Методи і критерії оцінювання:
• Поточний контроль (40 %): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, (25 %), письмова контрольна робота (15 %)
• Підсумковий контроль (60 %, письмовий екзамен).
• Підсумковий контроль (60 %, письмовий екзамен).