Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Штучний інтелект в ігрових застосуваннях (курсова робота)
Спеціальність: Системи штучного інтелекту
Код дисципліни: 7.122.04.E.32
Кількість кредитів: 2
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: Шаховська Н.Б.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
1. здатність використовувати поглиблені теоретичні та фундаментальні знання в галузі штучного інтелекту для розроблення складних систем;
2. здатність розробляти і впроваджувати моделі інформаційних систем засобами комп’ютерного моделювання;
3. здатність зорієнтуватися на рівні спеціаліста в певній вузькій області систем штучного інтелекту, яка лежить поза межами вибраної спеціалізації;
4. здатність ефективно проводити системний аналіз, здійснювати вибір концептуальної моделі середовища інформаційної системи на основі математичних моделей і методів штучного інтелекту, параметризацію компонентів інтелектуальної інформаційної системи;
5. здатність застосувати знання та практичні навики аналізу відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов у галузі;
6. практичне застосовування знань сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі інформаційних технологій;
7. отримання навиків роботи в команді та вирішення конфліктів
2. здатність розробляти і впроваджувати моделі інформаційних систем засобами комп’ютерного моделювання;
3. здатність зорієнтуватися на рівні спеціаліста в певній вузькій області систем штучного інтелекту, яка лежить поза межами вибраної спеціалізації;
4. здатність ефективно проводити системний аналіз, здійснювати вибір концептуальної моделі середовища інформаційної системи на основі математичних моделей і методів штучного інтелекту, параметризацію компонентів інтелектуальної інформаційної системи;
5. здатність застосувати знання та практичні навики аналізу відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов у галузі;
6. практичне застосовування знань сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі інформаційних технологій;
7. отримання навиків роботи в команді та вирішення конфліктів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Системи штучного інтелекту
Машинне навчання
Машинне навчання
Короткий зміст навчальної програми:
Розробити програмне середовище з використаннямметодів штучного інтелекту для змагання ботів
Рекомендована література:
Introduction to Artificial Intelligence на Udacity
Artificial Intelligence for Robotics на Udacity
Artificial Intelligence на EdX
Artificial Intelligence Planning на Coursera
Artificial Intelligence for Robotics на Udacity
Artificial Intelligence на EdX
Artificial Intelligence Planning на Coursera
Методи і критерії оцінювання:
Розроблення програмного середовища - 60 балів
Розроблення бота, що перемагає бота суперника - 20 балів
Презентація - 20 балів
Розроблення бота, що перемагає бота суперника - 20 балів
Презентація - 20 балів
Штучний інтелект в ігрових застосуваннях
Спеціальність: Системи штучного інтелекту
Код дисципліни: 7.122.04.E.31
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: Шаховська Н.Б.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
1. здатність використовувати поглиблені теоретичні та фундаментальні знання в галузі штучного інтелекту для розроблення складних систем;
2. здатність розробляти і впроваджувати моделі інформаційних систем засобами комп’ютерного моделювання;
3. здатність зорієнтуватися на рівні спеціаліста в певній вузькій області систем штучного інтелекту, яка лежить поза межами вибраної спеціалізації;
4. здатність ефективно проводити системний аналіз, здійснювати вибір концептуальної моделі середовища інформаційної системи на основі математичних моделей і методів штучного інтелекту, параметризацію компонентів інтелектуальної інформаційної системи;
5. здатність застосувати знання та практичні навики аналізу відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов у галузі;
6. практичне застосовування знань сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі інформаційних технологій;
7. отримання навиків роботи в команді та вирішення конфліктів.
2. здатність розробляти і впроваджувати моделі інформаційних систем засобами комп’ютерного моделювання;
3. здатність зорієнтуватися на рівні спеціаліста в певній вузькій області систем штучного інтелекту, яка лежить поза межами вибраної спеціалізації;
4. здатність ефективно проводити системний аналіз, здійснювати вибір концептуальної моделі середовища інформаційної системи на основі математичних моделей і методів штучного інтелекту, параметризацію компонентів інтелектуальної інформаційної системи;
5. здатність застосувати знання та практичні навики аналізу відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов у галузі;
6. практичне застосовування знань сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі інформаційних технологій;
7. отримання навиків роботи в команді та вирішення конфліктів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Системи штучного інтелекту
Машинне навчання
Машинне навчання
Короткий зміст навчальної програми:
Базові методи штучного інтелекту. Штучний інтелект в іграх
Дерева рішень та системи, засновані на правилах.
Методи пошуку: вглибину, сходження на вершину, променевий пошук, метод гілок і границь, альфа-бета, А*
Скінчені автомати, Баєсівські мережі, мережі Маркова
Груповий розум: мурашиний алгоритм
Передбачення: часові ряди
Рекомендована література:
1. Стюарт Рассел та Пітер Норвіг “Штучний інтелект. Сучасний підхід” (Artificial Intelligence: A Modern Approach (ISBN 0-13-604259-7) ).
2. Глибовець М.М., Олецький О.В. Штучний інтелект. –К.: КМ Академія, 2002. –366 с.
3. Люгер Д.Ф. Искусственный интеллект. Стратегии и методы решения сложных проблем. –М.: Издат.дом «Вильямс», 2003. –864 с
2. Глибовець М.М., Олецький О.В. Штучний інтелект. –К.: КМ Академія, 2002. –366 с.
3. Люгер Д.Ф. Искусственный интеллект. Стратегии и методы решения сложных проблем. –М.: Издат.дом «Вильямс», 2003. –864 с
Методи і критерії оцінювання:
Лабораторні заняття - 40 балів
Екзамен - 60 балів
Екзамен - 60 балів