Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Проектування комп'ютерних систем управління автомобільного транспорту (курсовий проект)

Спеціальність: Комп'ютерні системи управління рухомими об'єктами
Код дисципліни: 7.122.07.E.13
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Комп'ютеризовані системи автоматики
Лектор: Доцент Модла Р.М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Метою даного курсового проекту є поглиблення і закріплення вивченого теоретичного матеріал з курсу " Проектування комп’ютеризованих систем управління, частина 2", а також розвиток практичних
навиків розрахунку електронних систем керування сучасними автомобілями і розроблення принципової електричної схеми силової частини електромобіля та її моделювання в середовищі SIMULINK з визначенням основних технічних характеристик, безпосередня підготовка до дипломного проектування.
Курсовий проект складається з пояснювальної записки і графічної частини. В пояснювальній записці, яка складає об'єм 30-35 сторінок рукописного або машинописного тексту на листках формату А-4 повинні
бути приведені необхідний аналіз функціональної схеми тиристорного електроприводу електромобіля, розрахунок його основних елементів, розробленння принципової електричої схеми та її моделювання в середовищі SIMULINK, графіки і рисунки пов"язані з темою курсового проекту.
Об'єм графічної частини - 1 лист формату А-1. На першій половині листа необхідно привести функціональну схему тиристорного електроприводу електромобіля, а на другій половині – принципову електричну схему. При необхідності (з дозволу викладача) формати креслень можуть бути зміненими.
Приведені дані на курсове проектування електроприводу сучасного автомобіля складені з врахуванням набутих знань з попередніх курсів " Теорія автоматичного управління, автоматичне управління технологічних систем ", "Мікропроцесорні пристрої", "Проектування цифрових систем управління", "Давачі автомобільних систем", "Проектування та програмування бортових комп’ютерних систем " "Компютерні системи дистанційного контролю та моніторингу рухомих обєктів".
В завданнях є вказаними основні вимоги і вихідні дані для проектування електроприводу автомобіля (таблиця 1.1):
- максимальна швидкість автомобіля;
- повна маса автомобіля;
- коефіцієнт опору дороги;
- коефіцієнт опору повітря ;
- площа лобового опору;
- ККД трансмісії.
Якісні характеристики електроприводу автомобіля приведені в таблиці 1.2., де представлені такі параметри:
- номінальна напруга живлення електроприводу;
- тип електроприводу;
- схема випрямлення;
- діапазон регулювання швидкості;
- точність регулювання;
- перевантажувальна здатність електроприводу;
- час дії перевантаження;
- коефіцієнт відсічки;
- коефіцієнт моменту інерції.
Вихідні дані для проектування приведені в таблиці 1.1, та Б.1. Номер завдання на курсовий проект вказується викладачем.
При комп’ютерному моделюванні динамічних характеристик замкненої системи розглянути режими (уточнюються викладачем в процесі проектування):
- запуск двигуна без навантаження;
- накид навантаження, що на 20% перевищує номінальне після виходу на усталений режим;
- скид навантаження до 80% від номінального;
- реверс при номінальному навантаженні;
- накид навантаження під час пуску;
- похибка системи електроприводу при накиді номінального навантаження (за збурювальною дією).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
1. Алгоритми та програмне забезпечення комп’ютеризованих систем керування
2. Інфомаційно –телекомунікаційні системи та мережі
Короткий зміст навчальної програми:
В результаті вивчення дисципліни фахівець повинен знати: методи обміну інформацією в електронних блоків керування автомобіля, основні режими роботи електронних систем керування бензиновими і дизельними двигунами, методи моделювання.
Рекомендована література:
1. Тюнин А.А. Диагностика электронных систем управления двигателями легковых автомобилей. – М.: СОЛОН-ПРЕСС, 2007. – 352 с.
2. Зеленов А.Б. Теорія електропривода. Методика проектування електроприводів: підручник / А.Б. Зеленов. – Луганськ: вид-во «Ноулідж», 2010. – 670 с.
3. Попович М.Г., Лозинський О.Ю., Клепіков В.Б. та інш. Електромеханічні системи автоматичного керування та електроприводи. Навч. посіб. за напрямом «Електромеханіка» / М.Г. Попович, О.Ю. Лозинський, В.Б. Клепіков та інш. – К.: Либідь, 2005. – 680 с.
4. Коцюбинский B.C. Выбор мощности электропривода общепро-мышленных механизмов: Учеб пособие. – 2-е изд., перераб. и доп. / B.C. Коцюбинский. – Алчевск: ДонГТУ. 2008. – 205 с.
5. Соснин Д.А., Яковлев В.Ф. Новейшие автомобильные электронные системы. – М.: СОЛОН-ПРЕСС, 2005. – 240 с

Допоміжна

1. Альтгаузен А.Л., Ласточкин Л.А. Кондиционеры и климатические системы. – М.: Атласы автомобилей, 2002. – 144 с.
2. Казедорф Ю., Войзетшлегер Э. Системы впрыска зарубежных автомобилей. Устойство, регулировка, ремонт: Пер. С нем. Под.ред. канд.техн. наук А.С. Тюфякова. – М.: “За рулем”, 2000. – 256 с.
3. Харитонов С.А. Автоматические коробки передач. – М.: ООО «Издательство Астрель»: ООО «Издательство АСТ», 2003. – 479 с.
4. Грехов Л.В. Топливная аппаратура дизелей с электронным управлением. Учебное пособие. – М.: Легион-Автодата, 2003 – 176 с.
Методи і критерії оцінювання:
Максимальна оцінка в балах - 100