Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Проектування та програмування бортових комп'ютерних систем

Спеціальність: Комп'ютерні системи управління рухомими об'єктами
Код дисципліни: 7.122.07.E.10
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Комп'ютеризовані системи автоматики
Лектор: Модла Р.М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
В результаті вивчення дисципліни фахівець повинен знати: протоколи передачі даних для електронних блоків керування автомобіля, основні режими роботи електронних систем керування бензиновими і дизельними двигунами, методи проведення чіп - тюнінгу
Підготовлений фахівець повинен вміти: складати алгоритми і програми функціонування електронних системи керування автомобіля та проводити їх корекцію, користуватися апаратними засобами для проведення чіп – тюнінгу.

Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання (необхідно сформулювати 6 - 8 результатів навчання):
1. Знати особливості функціонування паливної системи сучасних автомобілів.
2. Знати професійні програми для проведення чіп – тюнінгу електронних блоків керування автомобілів
3. Вміти вибирати апаратні комплекси для запису відкоректованих прошивок.
4. Знати основні принципи роботи електронних систем керування автомобіля.
5. Знати програмне забезпечення для видалення імобілайзера перед проведенням чіп-тюнінгу.
6. Знати основні параметри датчиків і виконавчих пристроїв електронних систем керування автомобіля.
7. Знати основні методи проведення чіп-тюнінгу електронних блоків керування двигуном автомобіля.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
1. Здатність до аналізу електричних схем електронних блоків керування автомобіля і створення алгоритмів чіп-тюнінгу.
2. Здатність до застосування набутих знань на практиці.
3. Мати дослідницькі навички.
4. Уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення.
5. Знання технічної іноземної мови в галузі автомобільної електроніки.
6. Здатність до системного мислення.
7. Відповідальність за якість і своєчасність виконуваної роботи.
фахових:
1. Здатність застосовувати набуті знання й практичні навички для розв’язання типових задач чіп-тюнінгу електронних блоків керування двигуном автомобіля.
2. Здатність проводити коректування функцій перетворення датчиків і виконавчих пристроїв електронних систем керування автомобіля.
3. Здатність застосовувати комп’ютерно-інтегровані середовища для моделювання та розв’язання оптимізаційних задач.
4. Здатність застосовувати програмно-апаратні комплекси для запису відкоректованих прошивок електронних систем керування бензиновими і дизельними двигунами.
5. Проводити редагування 2D і 3D таблиць в програмі "ChipTuningPRO.
Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
1. Ґрунтовні знання наукових понять, методів та засобів оптимізації параметрів двигунів внутрішнього згоряння. 2. Знання основних підходів до редагування 2D і 3D таблиць в програмі "ChipTuningPRO.
3. Знання основних електронних інформаційних баз в галузі автомобільної електроніки.
4. Вміння використовувати набуті знання для складання алгоритмів проведення чіп-тюнінгу електронних систем керування двигунами автомобілів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
1. Алгоритми та програмне забезпечення комп’ютеризованих систем керування
2. Інфомаційно –телекомунікаційні системи та мережі
Короткий зміст навчальної програми:
У навчальній дисципліні „ Проектування та програмування бортових комп’ютеризованих систем ” розглядаються теоретичні та практичні аспекти пов’язані з з корекцією програмного забезпечення електронних блоків керування автомобіля. Проводиться аналіз різних методик чіп-тюнінгу автомобільної електроніки. Особлива увага надається практичній реалізації чіп-тюнінгу електронних блоків керування двигуном автомобіля.
Рекомендована література:
1. Програмно-апаратний комплекс «Автосканер» для комп’ютерної діагностики електронних систем керування автомобіля. Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни “Технічні засоби комп’ютерної діагностики автомобілів” для магістрів спеціальності 8.07010601 «Автомобілі та автомобільне господарство». Укл.: Р.М. Модла — Львів: Видавництво НУЛП, 2014.— 34 с
2. Методика підключення багатоканального цифрового осцилографа та дослідження сигналів в електронних системах керування автомобіля: Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни ”Вимірювання, контроль та діагностика в системах автомобільного транспорту” для студентів спеціальності 7.05020103. 8.05020103 "Комп'ютеризовані системи управління рухомими об’єктами (автомобільний транспорт)" усіх форм навчання /Укл.: Модла Р.М. – Львів: НУЛП, 2015р.-15с.
3. Методичні вказівки і завдання для виконання курсового проекту з курсу "Проектування та програмування бортових комп’ютерних систем " для студентів спеціальності 7.05020103. 8.05020103 "Комп'ютеризовані системи управління рухомими об’єктами (автомобільний транспорт)" усіх форм навчання /Укл.: Р.М.Модла Львів НУЛП, 2015р.-17с.


Рекомендована література

Базова

1. Тюнин А.А. Диагностика электронных систем управления двигателями легковых автомобилей. – М.: СОЛОН-ПРЕСС, 2007. – 352 с.
2. Росс Твег. Диагностика электронной системы управления двигателя автомобиля: Руководство по техническому обслуживанию и ремонту. – М.: ООО «Издательство Астрель»: ООО «Издательство АСТ», 2003. – 144 с.
3. Яковлев В.Ф. Диагностика электронных систем автомобиля. Учебное пособие. М.: СОЛОН-ПРЕСС, 2003. – 272 с.
4. Соснин Д.А., Яковлев В.Ф. Новейшие автомобильные электронные системы. – М.:
5. СОЛОН-ПРЕСС, 2005. – 240 с.
6. Альтгаузен А.Л., Ласточкин Л.А. Кондиционеры и климатические системы. – М.: Атласы автомобилей, 2002. – 144 с.
7. Казедорф Ю., Войзетшлегер Э. Системы впрыска зарубежных автомобилей. Устойство, регулировка, ремонт: Пер. С нем. Под.ред. канд.техн. наук А.С. Тюфякова. – М.: “За рулем”, 2000. – 256 с.
8. Губертус Гюнтер. Диагностика дизельных двигателей. Серия «Автомеханик». Пер. с нем. Ю.Г. Грудского. – М.: ЗАО «КЖИ «За рулем», 2004. – 176 с.

Допоміжна

1. Харитонов С.А. Автоматические коробки передач. – М.: ООО «Издательство Астрель»: ООО «Издательство АСТ», 2003. – 479 с.
2. Грехов Л.В. Топливная аппаратура дизелей с электронным управлением. Учебное пособие. – М.: Легион-Автодата, 2003 – 176 с.
3. Дынько А.В. Диагностика неисправностей автомобиля. – М.: ТИД КОНТИНЕНТ – Пресс, РИПОЛ КЛАССИК, 2005. – 384 с.
4. Гаврилов К.Л. Диагностика электрооборудования автомобилей. Практическое руководство. – М.: Солон – Р, 2001. – 89 с.
Методи і критерії оцінювання:
Максимальна оцінка в балах - 100.
Поточний контроль (ПК) - 35. Екзаменаційний контроль - 65. Разом за дисципліну - 100.

Проектування та програмування бортових комп'ютерних систем (курсова робота)

Спеціальність: Комп'ютерні системи управління рухомими об'єктами
Код дисципліни: 7.122.07.E.12
Кількість кредитів: 2
Кафедра: Комп'ютеризовані системи автоматики
Лектор: Доцент Модла Р.М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Метою даного курсового проекту є поглиблення і закріплення вивченого теоретичного матеріал з курсу "Проектування та програмування бортових комп’ютерних систем", а також розвиток практичних навиків корекції програмного забезпечення електронних блоків керування (ЕБК) двигуном сучасних автомобілів для реалізації заданої цільової функції, освоєння взаємозв’язків між ЕБК, виконавчими пристроями та сенсорами і їх впливу на параметри керування, безпосередня підготовка до дипломного проектування.
Курсовий проект складається з пояснювальної записки і графічної частини. В пояснювальній записці, яка складає об'єм 25-30 сторінок рукописного або машинописного тексту на листках формату А-4. повинні бути приведені необхідний аналіз схеми ЕБК, основні операції по корекції програмного забезпечення, графіки і рисунки пов"язані з темою курсового проекту.
Об'єм графічної частини - 1 лист формату А-1. На першій половині листа необхідно привести принципову-електричну схему ЕБК двигуном автомобіля, а на другій половині – скріншоти відкоректованих прошивок ЕБК. При необхідності (з дозволу викладача) формати креслень можуть бути зміненими.

ЗАВДАННЯ

Приведені дані на курсове проектування з модернізації програмного забезпечення ЕБК двигуна автомобіля складені з врахуванням набутих знань з попередніх курсів "Прикладний аналіз даних", "Мікропроцесорні пристрої ", "Проектування цифрових систем управління"."Давачі автомобільних систем".
В завданнях є вказаними основні вимоги і вихідні дані для корекції прошивок ЕБК двигуна автомобіля (таблиця 1):
- версія програмного забезпечення ЕБК двигуна автомобіля;
- режим роботи двигуна автомобіля;
- діапазон корекції параметрів прошивки.
- додаткові вимоги до проектованого перетворювача.
Вихідні дані для проектування приведені в таблиці1.
Номер завдання на курсовий проект вказується викладачем.

Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
1. Algorithms and software of computerized management systems
Короткий зміст навчальної програми:
В результаті вивчення дисципліни фахівець повинен знати: протоколи передачі даних для електронних блоків керування автомобіля, основні режими роботи електронних систем керування бензиновими і дизельними двигунами, методи проведення чіп - тюнінгу
Рекомендована література:
1. Програмно-апаратний комплекс «Автосканер» для комп’ютерної діагностики електронних систем керування автомобіля. Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни “Технічні засоби комп’ютерної діагностики автомобілів” для магістрів спеціальності 8.07010601 «Автомобілі та автомобільне господарство». Укл.: Р.М. Модла — Львів: Видавництво НУЛП, 2014.— 34 с
2. Методика підключення багатоканального цифрового осцилографа та дослідження сигналів в електронних системах керування автомобіля: Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни ”Вимірювання, контроль та діагностика в системах автомобільного транспорту” для студентів спеціальності 7.05020103. 8.05020103 "Комп'ютеризовані системи управління рухомими об’єктами (автомобільний транспорт)" усіх форм навчання /Укл.: Модла Р.М. – Львів: НУЛП, 2015р.-15с.
3. Методичні вказівки і завдання для виконання курсового проекту з курсу "Проектування та програмування бортових комп’ютерних систем " для студентів спеціальності 7.05020103. 8.05020103 "Комп'ютеризовані системи управління рухомими об’єктами (автомобільний транспорт)" усіх форм навчання /Укл.: Р.М.Модла Львів НУЛП, 2015р.-17с.
Методи і критерії оцінювання:
Максимальна оцінка в балах - 100.