Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Управління міжнародною конкурентоспроможністю

Спеціальність: Міжнародна економіка
Код дисципліни: 7.292.01.E.25
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Кара Н.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
- здатність виявляти та розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, генерувати нові ідеї у сфері міжнародних економічних відносин та/або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог;
- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
фахових:
- здатність приймати обґрунтовані рішення щодо налагодження міжнародних економічних відносин на усіх рівнях їх реалізації;
- здатність оцінювати масштаби діяльності глобальних фірм та їх позиції на світових ринках;
- здатність застосовувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів міжнародних економічних відносин і аналізі їхнього впливу на економічний розвиток країни;
- здатність розвивати корпоративну соціальну відповідальність як чинник забезпечення конкурентоспроможності суб’єкта міжнародного бізнесу;
- здатність ефективно використовувати на практиці теорії та концепції у сфері навчання та реалізації міжнародних економічних відносин.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізит: Менеджмент, Глобальна економіка, Міжнародний стратегічний менеджмент
кореквізит: Міжнародна венчурна діяльність, Міжнародні економічні відносини
Короткий зміст навчальної програми:
Конкуренція в системі ринкової економіки. Конкурентоспроможність товарів і послуг на міжнародному ринку. Аналіз і оцінювання міжнародної конкурентоспроможності підприємств. Стратегії міжнародної конкурентоспроможності підприємств. Система управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємств. Сучасні конкурентні політики країн та їхня ефективність. Глобальна конкурентоспроможність.
Рекомендована література:
1. Кузьмін О. Є. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства: підручник / О. Є. Кузьмін, Н. І. Горбаль. ? Львів: Компакт-ЛВ, 2005. ? 304 с.
2. Піддубний І. О. Управління міжнародною конкурентоспромож-ністю підприємства: навчальний посібник / За ред. проф. І. О. Піддубного, О. І. Піддубний, А. І. Піддубна. ? Xарків: ВД «ІНЖЕК», 2010. ? 312 с.
3. Пономаренко В. С. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства: підручник / В. С. Пономаренко, Л. І. Піддубна. ? 2-е видання. ? Xарків: ВД «ІНЖЕК», 2012. ? 426 с.
4. Міжнародний менеджмент: навчальний посібник / О.Є. Кузьмін, Н.І. Кара, Л.П. Сай, О.О. Пшик-Ковальська // Львів: Растр-7, 2019. – 202 с. ( Рішення навчально-методичної ради Національного Університету «Львівська політехніка» – (Протокол №39 від 05.12.2018 р.).
5. Richard Mead, Tim G. Andrews International Management. – John Wiley & Sons, 2009. – Business & Economics. – 486p.
Методи і критерії оцінювання:
поточний контроль (30%): лабораторні роботи, задачі, усне опитування;
підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%)

Управління міжнародною конкурентоспроможністю (курсовий проект)

Спеціальність: Міжнародна економіка
Код дисципліни: 7.292.01.E.27
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Кара Н.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
- здатність виявляти та розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, генерувати нові ідеї у сфері міжнародних економічних відносин та/або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог;
- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
фахових:
- здатність до самонавчання, підтримки належного рівня знань, готовність до опанування знань нового рівня, підвищення своєї фаховості та рівня кваліфікації;
- здатність розвивати корпоративну соціальну відповідальність як чинник забезпечення конкурентоспроможності суб’єкта міжнародного бізнесу;
- здатність ефективно використовувати на практиці теорії та концепції у сфері навчання та реалізації міжнародних економічних відносин.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізит: Менеджмент, Глобальна економіка, Міжнародний стратегічний менеджмент
кореквізит: Міжнародна венчурна діяльність, Міжнародні економічні відносини
Короткий зміст навчальної програми:
1.Загальна характеристика аналізованого підприємства. Предмет та об’єкт конкуренції, особливості конкуренції. 2. Тип ринку, на якому діє підприємство і дія сил конкуренції згідно з моделлю М. Портера. 3. Аналіз конкурентних переваг основних товарів підприємства, галузі, регіону, країни, де воно функціонує та внутрішніх і зовнішніх конкурентних переваг аналізованого підприємства. 4. Моніторинг та оцінка конкурентоспроможності трьох основних конкурентів підприємства, включно із закордонними. 5. Конкурентні переваги та недоліки аналізованого підприємства, а також загрози і можливості за допомогою SWOT-аналізу. 6. Формування та обґрунтування стратегії діяльності підприємства на внутрішньому та зовнішньому ринках. 7.Особливості системи управління конкурентоспроможністю на певному підприємстві. 8. Оцінка можливостей підприємства щодо участі у глобальній конкуренції та його можлива глобальна стратегія.
Рекомендована література:
1. Кузьмін О. Є. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства: підручник / О. Є. Кузьмін, Н. І. Горбаль. ? Львів: Компакт-ЛВ, 2005. ? 304 с.
2. Піддубний І. О. Управління міжнародною конкурентоспромож-ністю підприємства: навчальний посібник / За ред. проф. І. О. Піддубного, О. І. Піддубний, А. І. Піддубна. ? Xарків: ВД «ІНЖЕК», 2010. ? 312 с.
3. Пономаренко В. С. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства: підручник / В. С. Пономаренко, Л. І. Піддубна. ? 2-е видання. ? Xарків: ВД «ІНЖЕК», 2012. ? 426 с.
4. Міжнародний менеджмент: навчальний посібник / О.Є. Кузьмін, Н.І. Кара, Л.П. Сай, О.О. Пшик-Ковальська // Львів: Растр-7, 2019. – 202 с. ( Рішення навчально-методичної ради Національного Університету «Львівська політехніка» – (Протокол №39 від 05.12.2018 р.).
5. Richard Mead, Tim G. Andrews International Management. – John Wiley & Sons, 2009. – Business & Economics. – 486p.
Методи і критерії оцінювання:
Поточний контроль (100%): письмова компонента (50%), усна компонента (50%).