Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Теорія руху автомобіля

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.O.4
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Експлуатація та ремонт автомобільної техніки
Лектор: Доцент, к.т.н. Нємий Степан Володиирович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
- знати основні закономірності руху в тяговому та гальмівному режимах;
- знати критерії оцінки експлуатаційної ефективності автомобіля, вплив конструктивних та експлуатаційних чинників на експлуатаційні властивості автомобіля;
- вміти аналізувати автомобілі щодо досконалості робочого процесу, паливної ощадності, стійкості, керованості та надійності, підвищувати культуру їх експлуатації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
попередні:
- Фізика;
- Вища математика;
- Інформатика;
- Теоретична механіка.
Короткий зміст навчальної програми:
Колесо і шина: кочення, зчеплення, ковзання; вертикальні навантаження; поперечне навантаження. Привод і гальмування: опори руху; привод, характеристика двигуна, передатні числа; споживання потужності; граничні значення рушійних величин; гальмування. Коливання автомобіля: одномасова система; збурення коливань, критерії оцінки; коливання кузова і коліс; пружність сидіння. Керованість автомобіля: рух по колу, надлишкова і недостатня поворотність.
Рекомендована література:
1. Автомобілі: Динаміка. Текст лекцій для студентів базового напряму підготовки 6.070106 “Автомобільний транспорт”/ укл. Т. Г. Миськів, Ю. В. Пороховський.— Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2015.— 167 с.
2. Солтус А.П. Теорія експлуатаційних властивостей автомобіля: Навчальний посібник для ВНЗ. — К.: Арістей, 2010. — 155 с.
3. Чабан С.Г., Колесніченко М.О. Теорія експлуатаційних властивостей автотранспортних засобів. — Одеса: АО БАХВА, 2003. — 220 с.
4. Reza N. Jazar. Vehicle dynamics: Theory and applications. Springer Science+Business, LLC, 2008. — 1022 p.
5. Hans B. Pacejka. Tyre and Vehicle Dynamics. Butterworth-Heinemann is an imprint of Elsevier. Linacre House, Jordan Hill, Oxford OX2 8DP. 30 Corporate Drive, Suite 400, Burlington, MA 01803. Second edition 2006.
Методи і критерії оцінювання:
- поточний контроль (30%): письмові звіти з практичних занять, усне опитування.
- підсумковий контроль (70%, залік).