Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Статистичне опрацювання геодизичних вимірювань

Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.00.O.49
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: доц., к. т. н. Согор Андрій Романович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
• Здатність продемонструвати знання основ теорії ймовірностей.
• Застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач математичної статистики.
• Уміння знаходити ймовірності подій.
• Застосовувати знання і розуміння статистичних оцінок параметрів розподілу для побудови їх довірчих інтервалів.
• Уміння досліджувати статистичні гіпотези.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Математичне опрацювання геодезичних вимірювань.
• Вища математика ч. 2.
• Геодезія ч. 2.
• Електронні геодезичні прилади.
Короткий зміст навчальної програми:
Системи випадкових величин. Закони розподілу і моменти розподілу випадкових величин. Залежні і незалежні величини. Кореляційний момент, коефіцієнт кореляції. Закон великих чисел. Основні теореми закону великих чисел. Центральна гранична теорема. Статистичні (варіаційні) ряди та їх характеристики. Графічні методи зображення статистичного матеріалу. Статистичні оцінки параметрів розподілу. Точні розподіли вибіркових характеристик. Оцінки параметрів розподілу за малими вибірками. Довірчі інтервали.
Рекомендована література:
1. Барковський В.В., Барковська Н.В., Лопатін O.K. Теорія ймовірностей та математична статистика. Навчальний посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2010. – 424 с.
2. Зазуляк П.М., Гавриш В.І. Євсєєва Е.М., Йосипчук М.Д. Основи математичного опрацювання геодезичних вимірювань. Навчальний посібник. – Львів: Видавництво "Растр-7", 2007. – 408 с.
3. Сеньо П.С. Теорія ймовірностей та математична статистика. Підручник. - К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 448 с.
Методи і критерії оцінювання:
• Письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%).
• Підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (60%).