Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Галузеві соціології, частина 2
Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 6.054.00.O.19
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: асистент Шевченко Ж.М.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
знати:
- про специфіку масової комунікації як предмета наукового аналізу,
- становлення та сучасний стан провідних теоретичних концепцій, в рамках яких відбувається осмислення соціальної ролі масової комунікації;
уміти:
- аналізувати процеси у масовій комунікації соціологічними методами;
- застосовувати соціологічні методи до вивчення масової комунікації як нового довкілля - медіа-довкілля;
- дослідити структури, інститути та організації масової комунікації;
- проаналізувати ефекти масової комунікації на рівні особи, групи, суспільства;
- планувати роботу у сфері реклами та ПР, де активно застосовуються соціологічний аналіз ЗМК та їхньої аудиторії;
- оцінювати ефекти масової комунікації; визначати патогенні тексти та протистояти їх впливу.
- про специфіку масової комунікації як предмета наукового аналізу,
- становлення та сучасний стан провідних теоретичних концепцій, в рамках яких відбувається осмислення соціальної ролі масової комунікації;
уміти:
- аналізувати процеси у масовій комунікації соціологічними методами;
- застосовувати соціологічні методи до вивчення масової комунікації як нового довкілля - медіа-довкілля;
- дослідити структури, інститути та організації масової комунікації;
- проаналізувати ефекти масової комунікації на рівні особи, групи, суспільства;
- планувати роботу у сфері реклами та ПР, де активно застосовуються соціологічний аналіз ЗМК та їхньої аудиторії;
- оцінювати ефекти масової комунікації; визначати патогенні тексти та протистояти їх впливу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- Теоретична соціологія,
- Методологія соціологічних досліджень,
- Комунікативні технології,
- Політологія.
- Методологія соціологічних досліджень,
- Комунікативні технології,
- Політологія.
Короткий зміст навчальної програми:
Масова комунікація у ракурсах різних дослідницьких традицій (структурнй функціоналізм, семіологічні підходи, постмодерністські підходи). Нормативні моделі діяльності ЗМІ. Масова комунікація та світові інформаційні поцеси. Ефекти масової комунікації на рівні суспільства, групи особистості. ЗМІ та проблема маніпулювання громадською думкою. ЗМІ та агресивна поведінка. Напрямки емпіричних досліджень масової комунікації у вітчизняній та світовій соціології. Соціологічні методи аналізу ЗМІ. Прикладні дослідження аудиторії ЗМІ. Сфери застосування матеріалів прикладних досліджень ЗМІ та їх аудиторії.
Рекомендована література:
- Городяненко В.Г. Социологический практикум.-К.,1994;
- Джовані Джованні Від кременя до кремнію. Історія засобів масової інформації. К., 2003;
- Длі Дж. Основи семіотики.-Львів,2000;
- Землянова Л. Современные американские теориии коммуникации.М., 1995;
- Назаров М.М. Массовая комуникация в современном мире.-М.,2002;
- Социология средств масовой коммуникации. Под ред. Буданцева Ю.П. –М.,1991;
- Федотова Л.Н. Социология массовой коммуникации.-,СПб, 2003;
- Шарков Ф.И., Родионов А.А. Социология массовой коммуникации.-М.,2003;
- Шикун А.И. Социологический практикум.-Минск.,2003.
- Джовані Джованні Від кременя до кремнію. Історія засобів масової інформації. К., 2003;
- Длі Дж. Основи семіотики.-Львів,2000;
- Землянова Л. Современные американские теориии коммуникации.М., 1995;
- Назаров М.М. Массовая комуникация в современном мире.-М.,2002;
- Социология средств масовой коммуникации. Под ред. Буданцева Ю.П. –М.,1991;
- Федотова Л.Н. Социология массовой коммуникации.-,СПб, 2003;
- Шарков Ф.И., Родионов А.А. Социология массовой коммуникации.-М.,2003;
- Шикун А.И. Социологический практикум.-Минск.,2003.
Методи і критерії оцінювання:
- Поточний контроль (40 %): усне опитування, домашня контрольна робота;
- Підсумковий контроль (60 %, залік): тестування, усне опитування.
Разом – 100 балів.
- Підсумковий контроль (60 %, залік): тестування, усне опитування.
Разом – 100 балів.