Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Теорія і практика управління навчальним закладом

Спеціальність: Управління навчальним закладом
Код дисципліни: 7.073.14.E.15
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Сікорський Петро Іванович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
а) студенти повинні знати:
• принципи управління навчальним закладом; сутність основних управлінських понять («керівник», «менеджер», «лідер», «імідж керівника»); структуру управлінського циклу, функції управління; основні якості та риси керівника навчального закладу; алгоритм прийняття управлінських рішень, їх види та форми; види планування навчально-виховного процесу, їх структуру і змістове наповнення; основні підходи до моделювання контрольно-оцінювальних систем; повноваження колегіальних органів управління навчальним закладом (загальні збори (конференція), педагогічна рада, піклувальна рада, шкільна рада); алгоритм проведення атестації педагогічних працівників; основні віхи управлінського досвіду В.О.Сухомлинського;
б) студенти повинні вміти:
• порівнювати стилі керівництва (демократичний, ліберальний, авторитарний); складати алгоритм кар’єрного зростання; виробляти різні види управлінських рішень (наказ, розпорядження, рішення); вирішувати конфліктні ситуації; укладати річний план роботи, тижневий план роботи керівника; укласти модульно-календарний план навчального предмета і поурочний плани із заданої теми (модулях); моделювати конкретно контрольно-оцінювальну систему за заданими параметрами; підготувати доповідь на педагогічну раду на задану тему і рішення до неї; підготувати атестаційну характеристику та атестаційний лист на вчителя за заданою кваліфікаційною категорією.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
1. Педагогіка управління.
2. Психопедагогіка управління.
Короткий зміст навчальної програми:
Підручник складається з двох частин. У першій частині (теоретичній) подаються основні управлінські принципи: державотворення і духовності, громадсько-державного управління і демократизації, компетентності і регіональності; а також основні поняття: «керівник», і «керувати», «менеджер» і «лідер», «імідж керівника» і «кар’єра», «управлінський цикл» і його структура, «управлінське рішення», його види і форми, «конфлікт» і його типи та ін. Крім того, розглядаються види планування і вимоги до їх змістового наповнення, основні компоненти контрольно-оцінювальних систем і принципи їх моделювання, методика проведення педагогічних рад і атестації педагогічних працівників. Корисним для майбутніх керівників буде досвід В.О.Сухомлинського, видатного українського педагога, колишнього директора Павлиської середньої школи, що на Кіровоградщині, з яким можна познайомитися у його роботі «Розмова з молодим директором школи». У цьому підручнику аналізуються основні напрями діяльності керівника школи, які теоретично узагальнив В.О. Сухомлинський. У другій частині підручника подаються зразки усіх планів роботи навчального закладу. Підручник підготовлений для студентів, претендентів на посаду керівника навчального закладу і керівників шкіл.
Рекомендована література:
1. Дерлоу Д. Ключові управлінські рішення. Технологія прийняття рішень. – К.: Наукова думка, 2001. – 242с.
2. Дроб’язко П. Удосконалення роботи педагогічної ради // Директор школи. – 2000. - №7. – С.9.
3. Закон України «Про освіту».
4. Інструкція з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів. // Інформаційний збірник Міністерства освіти України. – 2000. № 17. – С. 3 – 13.
5. Національна доктрина розвитку освіти в Україні (2000р).
6. Сухомлинський В.О. Вибрані твори в п’яти томах. Т.4. К.: В-во «Рад.школа», 1977. -638с.
Методи і критерії оцінювання:
Усне опитування, тестування (45%)
Підсумковий контроль (55%, залік)

Теорія і практика управління навчальним закладом (курсова робота)

Спеціальність: Управління навчальним закладом
Код дисципліни: 7.073.14.E.16
Кількість кредитів: 2
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Сікорський Петро Іванович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
студенти повинні вміти: обирати тему курсової роботи, укладати план, підбирати необхідну літературу, опрацьовуючи її, добирати необхідні цитати, вміти аналізувати опрацьовану літературу і теоретично досліджувати основні елементи теми, висувати нові ідеї заданої проблеми і укладати програму дослідження, організовувати констатувальні та формувальні експерименти, використовувати апарат математичної статистики для обробки результатів, узагальнювати і систематизувати їх, робити висновки.планування навчально-виховного процесу, їх структуру і змістове наповнення; основні підходи до моделювання контрольно-оцінювальних систем; повноваження колегіальних органів управління навчальним закладом (загальні збори (конференція), педагогічна рада, піклувальна рада, шкільна рада); алгоритм проведення атестації педагогічних працівників; основні віхи управлінського досвіду В.О.Сухомлинського;
б) студенти повинні вміти:
•порівнювати стилі керівництва (демократичний, ліберальний, авторитарний); складати алгоритм кар’єрного зростання; виробляти різні види управлінських рішень (наказ, розпорядження, рішення); вирішувати конфліктні ситуації; укладати річний план роботи, тижневий план роботи керівника; укласти модульно-календарний план навчального предмета і поурочний плани із заданої теми (модулях); моделювати конкретно контрольно-оцінювальну систему за заданими параметрами; підготувати доповідь на педагогічну раду на задану тему і рішення до неї; підготувати атестаційну характеристику та атестаційний лист на вчителя за заданою кваліфікаційною категорією.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
1. Педагогіка управління.
2. Психопедагогіка управління.
Короткий зміст навчальної програми:
Основні теми для курсової роботи: Основні принципи управління навчальним закладом та прийоми, методи і засоби їх реалізації. Управління національним вихованням учнів старших класів. Основні вимоги до успішного керівництва навчальним закладом. Імідж навчального закладу та основні шляхи його формування. Управління навчальним закладом та його алгоритм. Функції управління і їх зв'язок з управлінським циклом. Структура функцій управління у дослідженнях українських вчених. Планування навчального закладу, його етапи і види. Організація виконання запланованого, її етапи і функції. Контроль і корегування в структурі управління. Управлінські рішення у навчальному закладі: алгоритм їх прийняття і реалізації. Перспективний план роботи навчального закладу: способи його укладання. Планування роботи навчального закладу на рік – важлива складова управлінського циклу. Принципи моделювання контрольно-оцінювальної системи. Управління якістю навчання школярів. Громадсько-державне управління навчальним закладом: його суть і проблеми. Педагогічна рада як колективний орган управління навчальним закладом. Види атестації педагогічних працівників і їх роль у підвищенні педагогічної майстерності учителів. Управління атестаційною комісією навчального закладу. Види кваліфікаційних категорій і педагогічних звань: основні підходи до їх присвоєння педагогічним працівникам. Основні складові педагогічної культури вчителя за В.О.Сухомлинським. Поради В.О.Сухомлинського щодо вивільнення вільного часу учителю для читання наукової і художньої літератури, відвідування театрів, екскурсій і турпоходів та ін. Як запалити вогник творчості у вчителів, потребу досліджувати складні педагогічні явища? Основні причини невстигання учнів у навчанні за В.О.Сухомлинським. Сутність національного виховання учнів та його складові за В.О.Сухомлинським.
Рекомендована література:
1.Дерлоу Д. Ключові управлінські рішення. Технологія прийняття рішень. – К.: Наукова думка, 2001. – 242с.
2.Дроб’язко П. Удосконалення роботи педагогічної ради // Директор школи. – 2000. - №7. – С.9.
3.Закон України «Про освіту».
4.Інструкція з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів. // Інформаційний збірник Міністерства освіти України. – 2000. № 17. – С. 3 – 13.
5.Національна доктрина розвитку освіти в Україні (2000р).
6.Сухомлинський В.О. Вибрані твори в п’яти томах. Т.4. К.: В-во «Рад.школа», 1977. -638с.
Методи і критерії оцінювання:
перевірка курсових робіт.