Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Foreign Language for Specific Purposes, part 1

Спеціальність: Business, Trade and Exchange Activities
Код дисципліни: 6.076.00.O.1
Кількість кредитів: 2
Кафедра: Foreign Languages
Лектор: Stolyarchuk L.B., Pyndyk N.I., Babkina M.I.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
By the end of the study learners are expected to be able to:
• maintain a conversation on familiar study and specialism-related topics, expressing and exchanging opinions and factual information on study-related events;
• demonstrate understanding of clear and simple notices, including details on warning, announcements and instructions in academic and job-related events;
• make arrangements on the telephone in academic or professional environment, including getting connected, leaving and taking messages, provided the interlocutor’s speech is clearly articulated in a generally familiar accent;
• make public presentations on a number of general issues in the political, economic and cultural spheres using appropriate linguistic and non-linguistic means of communication;
• write e-mails for educational purposes conveying simple straightforward information of immediate relevance /close to academic environment and everyday life;
• write forum posts and comments, expressing their own opinion and commenting on other opinions, agreeing/disagreeing on what can be found in social media and virtual learning environment;
• fill in correctly application and registration forms for accommodation and \ or for a conference with an appropriate degree of accuracy and adequacy
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Prerequisites: The level of knowledge A2-B1

Corequisites: Ukrainian language for professional purposes.
Короткий зміст навчальної програми:
Socialising in Academic and Professional Environments (Getting to Know Each Other. Describing Daily Life and Learning Experience. Making Arrangements by Phone. Exchanging Information and Discussing News. Dealing with Problems. Networking / Socialising in VLE) Searching for and Processing Information Developing skimming and scanning skills: extracting main and detailed information. Distinguishing between factual/ non-factual, important/ less important. Listening for main and detailed infrmation.
Рекомендована література:
Англійська мова:
1. Шпак В. К. Англійська для економістів і бізнесменів. Підручник для студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів. Київ: «Вища школа», 2001.
2. GettingoninEnglish. Ed. ByP.CornessandN.Haiduk. Lviv, 1998
3. GettingoninEnglish. За ред. І.Байбакової, О.Гасько, М.Федоришина, Львів 2008
4. VerkhovtsovaO. M. MakingaNewStart. Методично-навчальний посібник з курсу ділової англійської мови для студентів економіки та менеджменту. Вінниця, 2001.
5. SyleeGoreandDavidGordonSmith Express Series : EnglishforSocializing. OxfordUniversityPress, 2007.- 65 p.
6. DavidGordonSmith Express Series: EnglishforTelephoning. OxfordUniversityPress, 2007. – 66 p.
7. Business Class. David Cotton, Sue Robbins. Longman, 1998.
8. Кострицька С.І., Зуєнок І.І., Швець О.Д, Поперечна Н.В.. Англійська мова для навчання і роботи: підручник для студ. вищ. навч. закл.: у 4 т. Т. 1. Спілкування в соціальному, академічному та професійному середовищах = EnglishforStudyandWork: Coursebookin 4 books. Book 1 SocialisinginAcademicand Professional Environment / С.І. Кострицька, І.І. Зуєнок, О.Д. Швець, Н.В. Поперечна ; М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т. – Дніпропетровськ : НГУ, 2015. – 162 с.
9. Ягельська Н.В. Європейський мовний портфель для економістів (Проект). – К.: Ленвіт, 2004. – 56 с.
10. Azar, B.S (1999) UnderstandingandUsingEnglishGrammar. NewYork: PearsonEducation. – 437 p.
11. Comfort, J. (1996) EffectiveTelephoning. Oxford: OxfordUniversityPress. – 126 p.
12. Cottrell S. (1999) TheStudySkillsHandbook. London: MacmillanPressLtd. – 145 p.

Німецька мова:
1. Kommunikatives Deutsch. Redaktionelle Leitung: Dr. V. Sadoroshnyj, Dr. Th. Seifert, Dr. F. Spitzner, M. Vesna. Lviv, 1998.
2. Весна М. Українсько-німецький розмовник. Растр-7, Львів – 2010.
3. Sprich richtig aus- Практичні завдання з розвитку фонетичних навичок з німецької мови для студентів І-ІІ курсів усіх спеціальностей, Львів 2004.
4. Lernziel Deutsch- Deutsch als Fremdsprache- Max Hueber Verlag- 1998
5. Becker, Braunert, Eisfeld. Dialog Beruf I. Max Hueber- Verlag, 1997.
6. Stalb H. Deutsch fur Studenten. Verlag fur Deutsch, 1995.
7. Словники.

Французька мова:
1. Попова И.Н., Козакова Ж.О. Французька мова - 21-ше вид., виправлене. Х,: ТОВ «Нестор Академік Паблішерз», 2008.- 576 с.
2. Даутель К. Французька граматика коротко і легко . К.: Методика,2011. – 192с
3. Дучин С. English+Le francais.- Суми: ИТД «Университетская книга», 2006.-508с.
4. Boulares M., Grand-Clement O. Conjugaison progressive du francais. CLE Internatonal, 2000-223p.
5. Gregoire M, Thievenaz O. Grammaire progressive du francais. CLE International, 2002-255p.
6. Miquel C. Vocabulaire progressif du francais. CLE International, 2001-192p.
7. Словники.
Методи і критерії оцінювання:
Current control: listening, monologue and dialogic speech, reading, writing. Control test.

Final control: differentiated test/credit.
The distribution of points according to a 100-point scale
Current control (CC)
Total for the discipline 100
Classroom work 70
Listening 5
Reading 5
Speaking 5
Writing 5
Test № 1 25
Test № 2 25
Self-study 30
Exercises from textbooks. 5
Lexical and grammatical tests in Virtual Educational Environment (VEE) 5
Extracurricular reading. 5
Vocabulary of educational and special professional vocabulary. 5
Monologic speech.. 5
Dialogic speech. 5