Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Мікро та наносистемна техніка

Спеціальність: Лазерна і оптоелектронна техніка
Код дисципліни: 7.153.01.E.21
Кількість кредитів: 8
Кафедра: Фотоніка
Лектор: доцент Татарин Василь Ярославович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
- специфіка використання ВОЛЗ в якості каналу передавання інформації;
- методи і засоби модулювання світлового пучка;
- методи і засоби демодуляції світлового пучка;
- методи ущільнення інформації у ВОЛЗ;
- специфіка використання ВОЛЗ в якості каналу передавання інформації;
- методи і засоби модулювання світлового пучка;
- методи і засоби демодуляції світлового пучка;
- методи ущільнення інформації у ВОЛЗ.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Прикладна оптика, Основи оптоелектроніки та фотоніки, цифрова техніка і мікропроцесори, Електротехніка
Короткий зміст навчальної програми:
Міра інформації і властивості інформації. Узагальнені схеми систем передавання інформації. Математичні моделі джерел та каналів передавання інформації. Двійковий симетричний канал. Міра інформації. Вибірковий та імовірнісний простори. Взаємна інформація, середня взаємна інформація. Основні співвідношення для ентропії та середньої взаємної інформації. Префіксні коди. Основні принципи завадостійкого кодування. Сигнали з позиційно-імпульсною модуляцією. Коди Боуза-Чоудхурі-Хоквінгема (БЧХ). Визначення та властивості БЧХ-кодів. Коди Соломона-Ріда.
Рекомендована література:
1. Татарин В.Я. Прикладна теорія інформації і кодування в волоконно-оптичних лініях зв’язку. Частина перша.: Конспект лекцій з курсу “ Прикладна теорія інформації і кодування в волоконно-оптичних лініях зв’язку”для студентів напрямів підготовки 7.0911 і 8.0911 . – Львів: 2004.
2 Кузьмин И.В., Кедрус В.А. Основы теории информации и кодирования // К.: «Вища школа», 1986.
3. Галлагер Р. Теория информации и надёжная связь // М.: «Советское радио», 1974.

Методи і критерії оцінювання:
Поточний контроль (30%): усне опитування
Підсумковий контроль (70%, залік): тестування.