Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Педагогічний практикум

Major: Філологія
Code of Subject: 8.035.00.O.9
Credits: 3
Department: Прикладна лінгвістика
Lecturer: доцент, к. пед. н. М.П. Дужа-Задорожна
Semester: 3 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни аспірант має бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1) знати та розуміти філософську методологію наукового пізнання, психолого-педагогічні аспекти професійно-наукової діяльності;
2) розуміти зміст і специфіку професійної діяльності викладача вищої школи;
3) знати принципи й методи організації навчання у ВНЗ;
4) знати основи педагогічного контролю у ВНЗ та форми його здійснення;
5) вміти вести наукову бесіду та дискусію із студентами на належному фаховому рівні, організовувати та проводити навчальні заняття, аналізувати практичний досвід фахівців у галузі викладання дисциплін філологічного циклу, власну навчально-професійну діяльність;
6) вміти науково обґрунтовувати результати професійної діяльності у ВНЗ, реалізувати творчий потенціал для удосконалення її форм, методів, технологій;
7) вміти спілкуватися діловою науковою та професійною мовою, застосовувати різні стилі мовлення, методи і прийоми спілкування, демонструвати широкий науковий та професійний словниковий запас;
8) вміти застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні інструменти і технології для забезпечення ефективних наукових та професійних комунікацій;
9) володіти педагогічною технікою, формами педагогічного контролю.
Required prior and related subjects:
пререквізити:
Професійна педагогіка
Філософія і методологія науки
кореквізити:
Психологія творчості та винахідництва
Риторика
Summary of the subject:
Педагогічний практикум в системі підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії є компонентом професійної підготовки до науково-педагогічної діяльності у вищому навчальному закладі та являє собою вид практичної діяльності аспірантів щодо здійснення навчально-виховного процесу у вищій школі, включаючи викладання філологічних дисциплін, організацію навчальної діяльності студентів, науково-методичну роботу, здобуття вмінь і навиків практичної викладацької діяльності.
Recommended Books:
Рекомендована література
1. Кара С. Організація керівництва педагогічною практикою – важлива умова формування професійної компетентності студентів // Рідна школа. – 2006. – № 2. – С. 11-13.
2. Навчальний процес у вищій педагогічній школі / За ред. Мороза О.Г.- К.: НПУ, 2001. – 338с.
3. Нагаєв В.М. Методика викладання у вищій школі / В.М. Нагаєв. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 232 с.
4. Найдиш Ж. Практики в університеті / Ж. Найдиш // Рідна школа. – 2006. –№ 1. – С. 6 7.
5. Сліпкань З. І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі / З. І. Сліпкань. – К.: НПУ, 2005. – 240с.
6. Чобітько М. Г. Технології особистісно орієнтованої професійної освіти : навч.-метод. посіб. / М. Г. Чобітько. – К. : Ніка-Центр, 2005. – 88 с.
Допоміжна
1. Артемова Л.В. Педагогіка і методика вищої школи / Л.В. Артемова. – К.: Кондор, 2008. – 272 с.
2. Нові технології навчання : наук.-метод. зб. Вип. 43 / М-во освіти і науки України, Наук.-метод. центр вищ. освіти. - К. : Науково-методичний центр вищої освіти, 2006. – 73 с.
3. Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України, наказ Міністерства освіти України 8 квітня 1993 року № 93 змінами, внесеними згідно з наказом Міносвіти №351 (0351281 20.12.94) // Інформ. Зб. Міністерства освіти України. – 1993. – № 17-18. – С. 16-30.
4. Чепіль М. М. Педагогічні технології : навч. посіб. / М. М. Чепіль, Н. З. Дудник. – К. : Академвидав, 2012. – 223 с.

Assessment methods and criteria:
Педагогічний практикум аспірантів завершується диференційованим заліком за накопичувальною системою. Він оцінюється за всіма видами діяльності аспіранта відповідно до розроблених критеріїв, за 100-бальною шкалою.
Загальні критерії оцінювання педагогічної практики аспірантів:
• успішність виконання програми практики та індивідуальних завдань;
• дотримання професійної етики, правил внутрішнього розпорядку кафедри;
• активність, ініціативність у процесі виконання завдань;
• повнота і логічність звіту про проходження практикуму;
• змістовність, цілісність і лаконізм доповіді та відповідей на запитання на заключній конференції;
• сформованість професійних умінь і якостей особистості фахівця;
• організованість, впевненість, інтерес до роботи.