Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Fundamentals of Visual Communications

Major: Design
Code of Subject: 6.022.00.O.21
Credits: 4
Department: Design and Architecture Fundamentals
Lecturer: Ruslan Halyshych, Philosopher Ph.D., Assistant Professor.
Semester: 3 семестр
Mode of Study: заочна
Learning outcomes:
Following the completion of the module the student should:
- Understand the purpose and place of the course "Fundamentals of visual communications" in the overall training of the designer;
- Know the basic principles and types of graphic design and spatial elements in graphic design and design subject environment;
- To understand the place and role of the designer in developing harmonious visual environment that provides high-quality communication among major social circles of society.
Required prior and related subjects:
Prerequisites: Engineering and Design Drawing; Colour Studies; Fundamentals of Composition and Formativeness
Summary of the subject:
The concept of visual communications design its goal and importance in the design of complex design projects. The concept of corporate identity, corporate identity, signs, symbols, images. Navigation design, urban environment, transportation systems, culture, events, public space - signs orientation, pointers, icons, organizing a two-dimensional space. Exhibition centers, exhibition stands - shaping the composition and characteristics. Outdoor advertising: billboards, signs, light boxes - functioning, composition features; showcases - design and execution. Understand the specifics of visual communication in a multimedia design
Recommended Books:
Арнхейм Р. Искусство и визуальное восприятие. М., 1974.
Айзенберг М. Менеджмент рекламы. М., 1993, — 81 с.
Гермогенова Л.Ю. Как сделать рекламу магазина. М., РусПартнер Лтд., 1994, 281 с.
Даниленко В.Я. Дизайн. Підручник.—Харків: ХДАДМ, 2003. — 320 с.
Демидов В. Е. Сущность рекламы и психология ее восприятия. М., 1984. Дизайн.
Дональд А. Норман. Дизайн привычных вещей. The Design of Everyday Things. — М.: «Вильямс», 2006. — С. 384.
Иллюстрированный словарь-справочник/ под ред.: Минервина Г.Б, Шибко В. Т. — М.: «Архитектура-С», 2004, — 288 с., ил.
Картер Г. Эффективная реклама. М., 1991, — 280 с.
Ковешникова Н. А. Дизайн: история и теория. Издательство: ОМЕГА-Л, ГРУППА КОМПАНИЙ, 2007.
Линдсей П., Норман Д. Переработка информации у человека. М., Мир, 1974, — 550 с.
Мокшанцев Р. И. Психология рекламы: учеб. пособие — М.: ИНФРА-М, 2002. — 230 с.
Огилви Д. Откровения рекламного агента. М., Финстатинформ, 1994, — 109 с.
Розенсон И. Основы теории дизайна. — СПб.: Питер, 2006. — 224 с.
Рок И. Введение в зрительное восприятие. М., Педагогика, т. 1-2.
Рубахин В.Ф. Психологические основы обработки первичной информации. Л., Наука, 1974,-296 с.
Рунге В. Ф. История дизайна, науки и техники. — Москва: Архитектура, 2006.
Сэндидж Ч., Фрайбургер В., Ротцолл К. Реклама. Теория и практика. М., 1989.
Тайны рекламного двора. Советы старого рекламиста. М., Изд-во Ассоциации работников рекламы, 1995, 112 с.
Травникова Н.П. Эффективность визуального поиска. М., Машиностроение, 1995..
Щедровицкий Г.П. , Генисаретский О.И., Глазычев В.Л.. Теория дизайна. М.: Школа культурной политики, 2004, — 372 с.
Шерковин Ю.А. Наружная реклама. М., Смысл, 1995, — 118 с.
Якоб Нильсен. Веб-дизайн. — СПб: Символ-Плюс, 2003. — 512 с.
Dunn W.S., Braban A.M., Krugman D.M., Rein L.N. Advertising. Role in modern marketing. New Jork, 1991.
Wells W., Burnet J., Moriarty S. Advertising principles and practice. New Jersey, 1992.
Assessment methods and criteria:
Formative assessment (30%): oral and written quizzes, current check of classroom academic tasks.
Summative assessment (70%): sketch-book of graphic works, graphic design work