Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Екологічний дизайн
Major: Дизайн
Code of Subject: 7.022.01.M.8
Credits: 3
Department: Дизайн та основи архітектури
Lecturer: доц. Галишич Руслан Ярославович
Semester: 1 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
Студент повинен:
розуміти: теоретичні аспекти формування екологічного дизайну; закономірності і методи формування основних проектних підходів в екодизайні; переваги екологічного підходу проектування порівнянно із традиційним;
знати: методи пошуку формотворчих ідей, виходячи із екологічних факторів;
вміти: вибирати в залежності від вимог конкретної проектної задачі оптимальні вирішення враховуючи екологічний аспект; користуватися практичними навиками екологічного підходу в проектуванні.
розуміти: теоретичні аспекти формування екологічного дизайну; закономірності і методи формування основних проектних підходів в екодизайні; переваги екологічного підходу проектування порівнянно із традиційним;
знати: методи пошуку формотворчих ідей, виходячи із екологічних факторів;
вміти: вибирати в залежності від вимог конкретної проектної задачі оптимальні вирішення враховуючи екологічний аспект; користуватися практичними навиками екологічного підходу в проектуванні.
Required prior and related subjects:
пререквізити:
- матеріалознавство;
- проектування, частина 1, 2, 3, 4, 5, 6;
- основи проектування інтер'єрів;
- дизайн предметного середовища;
- дизайн промислових виробів.
- матеріалознавство;
- проектування, частина 1, 2, 3, 4, 5, 6;
- основи проектування інтер'єрів;
- дизайн предметного середовища;
- дизайн промислових виробів.
Summary of the subject:
Подається теоретичний матеріал - історія становлення, формування та розвитку екологічного підходу в проектуванні об’єктів дизайну. Вплив проблем екології на розвиток проектної культури. Екологічна свідомість. Визначення поняття "екодизайну". Характерні приклади об'єктів екодизайну. Визначення прниципів формотворення у екодизайні. Формотворчі особливості екодизайну. Природа, як обєкт художнього. Мультисенсорний дизайн, концепція та сфера застосування. Специфіка і критерії оцінки продуктів екодизайну. Особливості організації дизайн-процесу екологічного проектування. Особливості застосування принципів і методів екодизайну в учбовому процесі освоєння, біоніка в дизайні. Проектування на основі природніх аналогів. Еко біоніка.
Курсова робота може складатися з наступних тем: екологічний плакат; екологічна упаковка; дизайн-концепція екологічниого будинку, або інтер’єрів «зелених» готелів, комплект екологічних меблів виготовлених і з продуктів вторинного використання.
Recommended Books:
1. Галишич Р.Я., Лсенко О. Ю., Юрченко І.А., Франків Р. Б. екологічний дизайн. Методичні вказівки до практичних занять. Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2008. - 61 с.
2. Генисаретский. О. И. Гуманитарно-художественные проблемы образа жизни и предметной среды // Труды ВНИИТЭ. Сер.: Техническая эстетика. Вып. 58. – М.: ВНИИТЭ, 1989. –142 с.
3. Генисаретский. О. И. Еше раз о средовом проектировании и проектности культуры (заметки по ходу дела) // Кентавр. – 1996. – № 2. С. 25–30.
4. Генисаретский. О. И. Проблемы исследования и развития проектной культуры дизайна; Аутореф. дис... д-ра искусств.: 17.00.06 / Гос. Ком. СССР по нуке и тех. – М., 1990. – 36 с.
5. Генисаретский. О. И. Пректная культура и концептуализм // Социально-культурные проблемы образа жизни и предметной среды. – М.: ВНИИТЭ, Вып. 52, 1987. – 114 с.
6. Генисаретский. О. И. Экология культуры: от ценностных ориентации – к проектной концептуалистике // Теоретические и проектные проблемы. Экология культуры. Вып. 1. – М., 1991.
7. Глазычев В. Л. Культурный потенциал городской среды: Автореф. дис... д-ра искусств.: 17.00.08 / Акад. наук СССР. НИИ культуры. – М., 1991. – 44 с.
8. Глазычев В. Л. Образ системности в дизайне // Техническая
эстетика, 1981, № 5, с. 17–19.
9. Кондратьева К. А. Дизайн и экология культуры. Московский государственный художественно-промышленный университет им. С. Г. Строганова. – М., 2000. – 100 с.
10. Курьерова Г. Г. Дизайн Бруно Мурари // Экологичская ориентация в современной проектной культуре Западной Европе // Труды ВНИИТЭ. Сер.: Техническая эстетика. Вып. 52. – М., 1987, с. 114.
11. Лихачев Д. С. Великое наследие: В 3 т. – Л.: Худож. лит., 1987. Т. 2.: Избранные работы. – С. 50.
12. Реймерс. Н. Ф. Экология. (Теории, законы, правила, принципы и гипотизы). – М.: Журнал "Россия молодая", 1994. – 367 с.
13. Сидоренко В. Ф. Генезис проектной культуры и эстетика дизайнерского творчесства: Автореф. дис... д-ра искусств.: 17.00.06 ВНИИ техн. Эстетики Гос.ком. СССР по науке и технике. – М., 1990. – 32 с.
14. Хан-Магомедов С. О. Системный подход и система как обьект дизайна: Полемические заметки. – Техническая эстетика, 1980, № 10, с. 2–4.
15. Хан-Магомедов С. О. Тврческие концепции в структуре предметно-художественного творчества. // Творческие концепции и творческие школы в дизайне / Труды ВНИИТЭ. Сер.: Техническая эстетика. М., 1981. – 113 с.
16. Ecodesign. Oecologische productgestaltung. – Wein: IOEW. – 1993. – 96 s
2. Генисаретский. О. И. Гуманитарно-художественные проблемы образа жизни и предметной среды // Труды ВНИИТЭ. Сер.: Техническая эстетика. Вып. 58. – М.: ВНИИТЭ, 1989. –142 с.
3. Генисаретский. О. И. Еше раз о средовом проектировании и проектности культуры (заметки по ходу дела) // Кентавр. – 1996. – № 2. С. 25–30.
4. Генисаретский. О. И. Проблемы исследования и развития проектной культуры дизайна; Аутореф. дис... д-ра искусств.: 17.00.06 / Гос. Ком. СССР по нуке и тех. – М., 1990. – 36 с.
5. Генисаретский. О. И. Пректная культура и концептуализм // Социально-культурные проблемы образа жизни и предметной среды. – М.: ВНИИТЭ, Вып. 52, 1987. – 114 с.
6. Генисаретский. О. И. Экология культуры: от ценностных ориентации – к проектной концептуалистике // Теоретические и проектные проблемы. Экология культуры. Вып. 1. – М., 1991.
7. Глазычев В. Л. Культурный потенциал городской среды: Автореф. дис... д-ра искусств.: 17.00.08 / Акад. наук СССР. НИИ культуры. – М., 1991. – 44 с.
8. Глазычев В. Л. Образ системности в дизайне // Техническая
эстетика, 1981, № 5, с. 17–19.
9. Кондратьева К. А. Дизайн и экология культуры. Московский государственный художественно-промышленный университет им. С. Г. Строганова. – М., 2000. – 100 с.
10. Курьерова Г. Г. Дизайн Бруно Мурари // Экологичская ориентация в современной проектной культуре Западной Европе // Труды ВНИИТЭ. Сер.: Техническая эстетика. Вып. 52. – М., 1987, с. 114.
11. Лихачев Д. С. Великое наследие: В 3 т. – Л.: Худож. лит., 1987. Т. 2.: Избранные работы. – С. 50.
12. Реймерс. Н. Ф. Экология. (Теории, законы, правила, принципы и гипотизы). – М.: Журнал "Россия молодая", 1994. – 367 с.
13. Сидоренко В. Ф. Генезис проектной культуры и эстетика дизайнерского творчесства: Автореф. дис... д-ра искусств.: 17.00.06 ВНИИ техн. Эстетики Гос.ком. СССР по науке и технике. – М., 1990. – 32 с.
14. Хан-Магомедов С. О. Системный подход и система как обьект дизайна: Полемические заметки. – Техническая эстетика, 1980, № 10, с. 2–4.
15. Хан-Магомедов С. О. Тврческие концепции в структуре предметно-художественного творчества. // Творческие концепции и творческие школы в дизайне / Труды ВНИИТЭ. Сер.: Техническая эстетика. М., 1981. – 113 с.
16. Ecodesign. Oecologische productgestaltung. – Wein: IOEW. – 1993. – 96 s
Assessment methods and criteria:
поточний контроль: завдання практичних занять – 20%, клаузура (ескіз ідеї дизайнерського задуму) - 20%;
підсумковий контроль - курсова робота - 40%; пояснювальна записка до курсової роботи 20%.
підсумковий контроль - курсова робота - 40%; пояснювальна записка до курсової роботи 20%.