Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Acoustic Measurements

Major: Metrology and Information-measuring Technology
Code of Subject: 6.152.00.M.82
Credits: 3
Department: Department of Intelligent Mechatronics and Robotics
Lecturer: Candidate of Technical Sciences, Associate Professor Mokrytskyy Volodymyr Oleksiyovych
Semester: 7 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
By the end of the study, learners are expected to be able to:
• know methods and means of measurements of the acoustic field and the measuring volume
• know the methods of measurements of acoustic characteristics of materials
• know the principles of calibration of electroacoustic transducers
• be able to apply the principles of spectral, correlation and statistical analysis of acoustic signals
Required prior and related subjects:
– Prerequisites: Fundamentals of Metrology and measuring equipment part 1 and part 2
– Corequisites: Unifying mechatronics converting devices
Summary of the subject:
General issues of acoustic measurements. Providing conditions for acoustic measurements. Calibration of measuring transducers. Measurement of characteristics and parameters of acoustic emitters and receivers. Analysis of the measured signals. Measurement of acoustic characteristics of materials and settings of acoustic devices
Recommended Books:
• Поліщук Є.С., Дорожовець М.М, Стадник Б.І., Івахів О.В., Бойко Т.Г., Ковальчик А. Засоби та методи вимірювань неелектричних величин: Підручник . Львів.: Видавництво «Бескид Біт», 2008
• Колесников А.Е. Акустические измерения: Учебник. Л.: Судостроение, 1983
• Дорожовець М.М., Івахів О.В., Мокрицький В.О. Уніфікуючі перетворювачі інформаційного забезпечення мехатронних систем: Львів, вид-во національного університету «Львівська політехніка», 2009
• Данильченко В.П., Егощин Р.А. Метрологическое обеспечение промышленного производства. Справочник. - К.: Техника, 1982
Assessment methods and criteria:

• Current control (100%): oral questioning (10%), written tests (45%), written control test (10%), open writing-the oral form of control (35%)
• Final control: differentiated test