Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Shaping of Social Responsibility Business Program (курсовий проект)

Major: Marketing
Code of Subject: 6.075.00.O.90
Credits: 3
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: PhD, Senior Lecturer Viktoriia Kuziak
Semester: 6 семестр
Mode of Study: заочна
Learning outcomes:
Following the completion of the module the student should:
Know: classic and modern approaches to marketing, its concepts, principles, functions and methods; impact marketing decisions in public, social and environmental context; features establish and maintain relationships business partnership with market players.
Be able: to develop an action program for the implementation of the enterprise main principles of socially responsible business; make research business environment, make forecasting parameters of market conjuncture, justify the factors that affect the social responsibility, to evaluate the impact of social activity.
Required prior and related subjects:
- Socially responsible marketing, Social responsibility os business, Ethics and law in Marketing
- Social responsibility in marketing, Marketing, Marketing of non-profit organizations, Green marketing
Summary of the subject:
Research the business environment of the enterprise. The practice of corporate social responsibility of business. Understanding and attitudes of enterprise to social responsibility of business. Social enterprise budgets. Factors that affect the social responsibility of business. Preparation of marketing activities program of social responsibility. Social development strategy. The impact of social enterprise activity and reporting on issues of social responsibility. Prediction of social settings of market conjuncture. Incentives, obstacles and perspectives of development of marketing activities of social responsibility. Conclusions and recommendations.
Recommended Books:
- Методичні вказівки до виконання курсової роботи з курсу «Соціально-відповідальний маркетинг» на тему: «Складання програми маркетингових заходів соціальної відповідальності бізнесу» для студентів спеціальності 6.030507 «Маркетинг» № 5647 від 21.05.2014 р. / Укл.: В.В. Кузяк, Ю.Я. Добуш, О.Ю. Трач, О.Є. Шандрівська, О.М. Бек., Стасюк Н.Р. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2014. – 53с.;
- Кузьмін О.Є. Соціальна відповідальність. Навчальний посібник / О. Є. Кузьмін, О. В. Пирог, Л. І. Чернобай, С. Б. Романишин, Н. О. Вацик. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2016. 328 с.
- Крикавський Є.В. Маркетингові дослідження / Є.В. Крикавський, Н.С. Косар, О.Б. Мних. – Львів: Національний університет «Львівська політехніка», «Інтелект-Захід», 2006. – 288 с.
- Котлер Ф. Корпоративна соціальна відповідальність. Як зробити якомога більше добра для вашої компанії та суспільства / Котлер Ф., Лі Н. Пер. з англ. С. Яринич. – К. : Стандарт, 2005. – 302 с.
- Колер Ф. Маркетинг 3.0: от продуктов к потребителям и далее – к человеческой душе / А. Сетиаван, Ф. Котлер, Х. Картаджайя Х.: [пер. с англ.] – ЛитРес, 2011. – 234 с.
Assessment methods and criteria:
Final control (100% test), semester control.