Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Introduction to Specialty

Major: Professional Education (Computer Technologies)
Code of Subject: 6.015.10.O.3
Credits: 4
Department: Department of Pedagogics and Innovative Education
Lecturer: Dolnikova Lubov Vasylivna
Semester: 1 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
• know professional and academic rights of the graduate of ‘Professional education / IT technologies’
• know main structures of educational process in a higher educational institution and its legal basis
• understand and know different types of organising educational process
• analyse and evaluate the performance of a lecturer within higher educational setting
Required prior and related subjects:
• Psychology
• Philosophy
• Pedagogy
Summary of the subject:
The content and main aims of the course ‘professional education’. Description of the system of education in Ukraine. Professional education within ‘Computer science’ course. IT recruitment market requirements and training of the workforce. Ukraine education standards. European and national qualification frameworks. Specifics of working in different areas of IT. Training programme of ‘professional education / computer science’ specialists. Educational setting in higher educational institution. Policies and legal documentation related to the higher education setting of National University ‘Lvivska Polytechnika’. Student body as progressive social group. Current student body. Study planning during term and exam season. Student research and activities available at National University ‘Lvivska Polytechnika’. Internaltional student programmes and exchanges.
Recommended Books:
1.Методичні вказівки до підготовки до семестрового контролю з дисципліни «Вступ до спеціальності» для студентів спеціальності 015 «Професійна освіта (комп’ютерні технології)» першого (бакалаврського) освітнього рівня. /Укл. Дольнікова Л.В.–Львів, НУ «Львівська політехніка», 2017. –32с

2. Вступ до спеціальності: Навчально-методичний посібник для студентів педагогічних закладів освіти / За ред. Н.І.Лювець. – Ніжин: Видавництво НДПУ, 2003. – 89 с.
3. Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. – К.: Либідь, – 1997. – 376 с.
4. Мазоха Д.С. На шляху до педагогічної професії: Вступ до спеціальності: Навчальний посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 168 с.
5. Фіцула М.М. Вступ до педагогічної професії: Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти. – 2-е вид. – Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2003. – 136 с
6. Щербакова К.Й. Вступ до спеціальності: Навчальний посібник. – К.: Вища школа, 1990. – 85 с.
Assessment methods and criteria:

• continuous monitoring of learning;
• verbal questioning (whole-class, individual, combined);
• individual written assignments – essays, presentations, educational task;
• performance tests.