Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Реформування публічного сектору

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 8.281.00.M.10
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: Білик О. І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни аспірант повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. предметну сферу і методологічну основу публічного сектору;
2. перспективні наукові напрямки реформування публічного сектору;
3. технології та процедури формування цілей реформ публічного сектору;
4. закони, принципи та механізми процесу реформування публічного сектору,
5. визначати та допонювати повноваження, обов’язки органів управління реформування публічним сектором;
6. розробляти, удосконалювати та обгрунтовувати стратегію реформування публічного сектору;
7. застосовувати методи та критерії оцінювання результативності та ефективності від заходів реформування публічного сектору..
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у аспірантів компетентностей:
загальних:
• Критично оцінювати вже існуючий досвід публічного управління та адміністрування і використовувати його для формування ефективних та доцільних рекомендацій.
• Прогнозувати сучасні тенденції взаємодії владних структур, політичних і громадських організацій для підвищення ефективності управління на центральному і регіональному рівнях.
;
опрацьовувати наукову літературу у сфері власного наукового дослідження;
формування та коригування нормативної документації тощо.
фахових:
• Знання і навики щодо дослідження тенденцій реформування у публічному секторі
• Комплексність та системність в аналізі сучасного стану публічного управління та адміністрування.
.Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
• • Здатність виокремити та охарактеризувати сучасні тенденції реформування у публічному секторі;
• • Осмислювати загальні нові тенденції в розвитку систем управління та вибирати і оцінювати конкретні зміни в політичних та адміністративних системах деяких країн-членів ЄС.
• • Порівнювати та аналізувати досвід використання політичних та адміністративних систем країн-членів ЄС.
• • Обґрунтовано обирати і застосовувати дієві механізми адміністрування і демократичного врядування з метою створення умов для соціально-економічного розвитку.
• • Аналізувати проблеми модернізації публічного врядування та розробляти пропозиції для їх вирішення з урахування концептів New Public Management.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Історія та розвиток публічного адміністрування
Стратегії конкурентного розвитку держави
Аналітичні та чисельні методи досліджень
Європейська інтеграція
Короткий зміст навчальної програми:
Засади реформування системи публічного управління Макроекономічна рівновага соціально-економічного розвитку та бюджетний процес Запровадження технологій інформаційного суспільства на регіональному та місцевому рівні Управління проектами в публічній сфері Підвищення рівня професійної компетентності посадовців органів публічної влади Державно-правове регулювання в сфері публічного управління
Рекомендована література:
1. Бакуменко В. Д. Теоритичні та організаційні засади державного управління : навч. посіб. / В. Д. Бакуменко, П. І. Надолішній. – К. : Міленіум, 2003. – 256 с
2. Ястремська О. М. Публічне адміністрування : навчальний посібник / О. М. Ястремська, Л. О. Мажник. – Х. : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2015. – 132 с.
3. Державне управління : підручник : у 2 т. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України ; ред. кол. : Ю. В. Ковбасюк (голова), К. О. Ващенко (заст.
голови), Ю. П. Сурмін (заст. голови) [та ін.]. – К. ; Дніпропетровськ : НАДУ, 2012. – Т. 1. – 564 с
4. Чернов С.І. Текст лекцій з дисципліни «Публічне адміністрування» (для
студентів всіх форм навчання за спеціальністю 7.03060101, 8.03060101 „Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)?) / С.І. Чернов, С.О. Гайдученко; Харк. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О.М. Бекетова. – Х.: ХНУМГ, 2014. – 97 с.
5. Атаманчук Г.В. Теория государственного управления. Курс лекций
/ Г.В. Атаманчук. - 2-е изд., доп. / Г.В. Атаманчук. - М. : Омега-Л,
2004. - 584 с.
6. Бакуменко В. Д. Державно-управлінські рішення : Навчальний
посібник / В. Д. Бакуменко // - К. : ВПЦ АМУ, 2011. – 444 с.
7. Василенко И.А. Государственное управление в странах Запада;
США, Великобритания, Франция, Германия : учеб. пособие /
И.А. Василенко. - 2-е изд., перераб. и доп. - М : Логос, 2000. -
200 с.
8. Корнієнко В.О. Інститути громадянського суспільства та української держави: правові витоки. – Режим доступу: http://www.apdp.in.ua/v29/42.pdf
9. Концептуальні засади взаємодії політики й управління : навч. посіб. / [авт. кол. : Е. А. Афонін, Я. В. Бережний, О. Л. Валевський та ін.] ; за заг. ред. В. А. Ребкала, В. А. Шахова, В. В. Голубь, В. М. Козакова. – К. : НАДУ, 2010. – 300 с.
Методи і критерії оцінювання:
Контрольні роботи, усне опитування (40%);
підсумковий контроль (60%, контрольний захід, екзамен).