Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
ОсвітаКаталог освітніх послуг
Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Навчальна дисципліна
Наукові дослідження за тематикою процесів та обладнання хімічних виробництв
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.161.09.O.130
Кількість кредитів: 9
Кафедра: Хімічна інженерія
Лектор: д.т.н., проф. Атаманюк В.М.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни «Наукові дослідження спеціальності процеси та обладнання хімічної технологі» студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Вибрати та застосувати знання і розуміння з хімії для вирішення якісних і кількісних проблем на хімічному виробництві.
2. Класифікувати й аналізувати проблеми різного характеру та складати план щодо їх вирішення.
3. Оцінювати вплив технологічних чинників на склад кінцевого продукту.
4. Оцінювати ризики, пов’язані з використанням хімічних речовин і лабораторних досліджень, та контролювати якість вихідних речовин і кінцевих (товарних) продуктів хімічних технологій.
5. Узагальнювати дані, отримані в результаті лабораторних досліджень і вимірювань, з точки зору їх значимості, та співвіднести їх з відповідною теорією.
6. Встановлювати зв'язок отриманих даних із результатами математичного моделювання хімічних і хіміко-технологічних процесів.
7. Пояснювати причини виникнення ризиків, пов’язаних із використанням хімічних речовин і лабораторних процедур.
8. Досліджувати вплив фізико-хімічних чинників на властивості об’єкта дослідження чи проектування.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
1. Вміння працювати з науковою літературою, шукати, оцінювати і зберігати наукові дані, критично оцінювати отриману інформацію.
2. Здатність формулювати наукові проблеми, аргументувати свою позицію, брати участь у науковій дискусії.
3. Вміння створювати наукові тексти (складати плани, писати анотації, реферати, тези, конспекти, доповіді, статті та звіти).
4. Навички організації та проведення наукового експерименту.
5. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними.
6. Здатність до системного мислення, продукування нових ідей, креативності.
7. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію, навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. Формулювати технічні завдання з урахуванням наявності відповідного обладнання, методик, інструментів і матеріалів;
фахових:
1. Уміння продемонструвати знання та розуміння основних фактів, концепцій, принципів і теорій хімічної технології.
2. Уявлення про різноманітність об’єктів хімічної технології, промисловості, хімічної продукції.
3. Володіння методами спостереження, опису, ідентифікації, класифікації, об’єктів хімічної технології та промислової продукції.
4. Сучасні уявлення про принципи структурної організації та типових функцій і механізмів роботи технологічних об’єктів хімічних виробництв.
5. Здатність застосовувати основні фізико-хімічні методи аналізу й оцінки стану хіміко-технологічних систем.
Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
1. Знання основних фактів, концепцій, принципів і теорій, що відносяться до хімії, механізмів і принципів хімічних перетворень речовин.
2. Знання теоретичних основ технологій виробництва хімічних речовин, а також матеріалів та виробів на їх основі.
3. Знання методів хімічного та фізико-хімічного аналізу сировини, матеріалів, хімічної продукції та виробів на їх основі.
4 Знання методологій проектування та модернізації об’єктів хімічної промисловості, відповідно до нормативних вимог чинних стандартів і технічних умов.
1. Вибрати та застосувати знання і розуміння з хімії для вирішення якісних і кількісних проблем на хімічному виробництві.
2. Класифікувати й аналізувати проблеми різного характеру та складати план щодо їх вирішення.
3. Оцінювати вплив технологічних чинників на склад кінцевого продукту.
4. Оцінювати ризики, пов’язані з використанням хімічних речовин і лабораторних досліджень, та контролювати якість вихідних речовин і кінцевих (товарних) продуктів хімічних технологій.
5. Узагальнювати дані, отримані в результаті лабораторних досліджень і вимірювань, з точки зору їх значимості, та співвіднести їх з відповідною теорією.
6. Встановлювати зв'язок отриманих даних із результатами математичного моделювання хімічних і хіміко-технологічних процесів.
7. Пояснювати причини виникнення ризиків, пов’язаних із використанням хімічних речовин і лабораторних процедур.
8. Досліджувати вплив фізико-хімічних чинників на властивості об’єкта дослідження чи проектування.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
1. Вміння працювати з науковою літературою, шукати, оцінювати і зберігати наукові дані, критично оцінювати отриману інформацію.
2. Здатність формулювати наукові проблеми, аргументувати свою позицію, брати участь у науковій дискусії.
3. Вміння створювати наукові тексти (складати плани, писати анотації, реферати, тези, конспекти, доповіді, статті та звіти).
4. Навички організації та проведення наукового експерименту.
5. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними.
6. Здатність до системного мислення, продукування нових ідей, креативності.
7. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію, навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. Формулювати технічні завдання з урахуванням наявності відповідного обладнання, методик, інструментів і матеріалів;
фахових:
1. Уміння продемонструвати знання та розуміння основних фактів, концепцій, принципів і теорій хімічної технології.
2. Уявлення про різноманітність об’єктів хімічної технології, промисловості, хімічної продукції.
3. Володіння методами спостереження, опису, ідентифікації, класифікації, об’єктів хімічної технології та промислової продукції.
4. Сучасні уявлення про принципи структурної організації та типових функцій і механізмів роботи технологічних об’єктів хімічних виробництв.
5. Здатність застосовувати основні фізико-хімічні методи аналізу й оцінки стану хіміко-технологічних систем.
Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
1. Знання основних фактів, концепцій, принципів і теорій, що відносяться до хімії, механізмів і принципів хімічних перетворень речовин.
2. Знання теоретичних основ технологій виробництва хімічних речовин, а також матеріалів та виробів на їх основі.
3. Знання методів хімічного та фізико-хімічного аналізу сировини, матеріалів, хімічної продукції та виробів на їх основі.
4 Знання методологій проектування та модернізації об’єктів хімічної промисловості, відповідно до нормативних вимог чинних стандартів і технічних умов.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Чисельне моделювання теплових процесів
Чисельне моделювання масообмінних процесів
Чисельне моделювання механічних розрахунків обладнання
Наукові дослідження за тематикою комп'ютерної хімічної інженерії
Чисельне моделювання масообмінних процесів
Чисельне моделювання механічних розрахунків обладнання
Наукові дослідження за тематикою комп'ютерної хімічної інженерії
Короткий зміст навчальної програми:
Курс "Спецкурс з наукових досліджень спеціальності" призначений для формування фахівця що має необхідні навички для удосконалення та інтенсифікації хіміко-технологічних процесів, вирішувати поставилені задачі і володіти професійними технічними знаннями дослідника. Для досягнення цієї мети постійно удосконалюється система навчання у вищій школі шляхом сполучення навчального процесу з науковими дослідженнями. Сучасні досягнення в області створення наукових основ хіміко-технологічних процесів вимагають знання студентами методики наукових досліджень у конкретній області.
Рекомендована література:
1. Глущенко И.М. и др. Основы научных исследований.- Киев, “Вища школа”, 1983, 158с.
2. Леонтьев Б. Все русскоязычные ресурсы Internet. - Справочное пособие. М.: Познавательная книга плюс, 1999. - 176 с.
3. Флореа О., Смигельский О. Расчеты по процессам и аппаратам химической технологии. – Л., “Химия” , 1971, 448с.
4. Коган Б.В. Теоретические основы типовых процессов химической технологии. –Л., “Химия” , 1977, 592с.
5. Лудченко А.А. Основы научных иследований: учеб. пособие / A. A. Лудченко, Я. A. Лудченко, Т. А. Примак ; под ред. A.A. Лудченко. - Київ: Знання, 2000. - 114 с.
6. Цехмістрова Г.С. Основи наукових досліджень: навч. Посібник. - Київ: Видавничий Дім «Слово», 2003.- 240 c.
7. Марцин В.С. Основи наукових досліджень: навч. посібник / В.С. Марцин, Н.Г. Міценко, О.А. Даниленко та ін. - Львів: Ромус-Поліграф, 2002.- 128 c.
8. Романчиков В.І. Основи наукових досліджень: навч. посібник. - Київ: Видавництво «Центр учбової літератури», 2007. - 254 с.
2. Леонтьев Б. Все русскоязычные ресурсы Internet. - Справочное пособие. М.: Познавательная книга плюс, 1999. - 176 с.
3. Флореа О., Смигельский О. Расчеты по процессам и аппаратам химической технологии. – Л., “Химия” , 1971, 448с.
4. Коган Б.В. Теоретические основы типовых процессов химической технологии. –Л., “Химия” , 1977, 592с.
5. Лудченко А.А. Основы научных иследований: учеб. пособие / A. A. Лудченко, Я. A. Лудченко, Т. А. Примак ; под ред. A.A. Лудченко. - Київ: Знання, 2000. - 114 с.
6. Цехмістрова Г.С. Основи наукових досліджень: навч. Посібник. - Київ: Видавничий Дім «Слово», 2003.- 240 c.
7. Марцин В.С. Основи наукових досліджень: навч. посібник / В.С. Марцин, Н.Г. Міценко, О.А. Даниленко та ін. - Львів: Ромус-Поліграф, 2002.- 128 c.
8. Романчиков В.І. Основи наукових досліджень: навч. посібник. - Київ: Видавництво «Центр учбової літератури», 2007. - 254 с.
Методи і критерії оцінювання:
Екзаменаційна робота (письмова компонента - 80 %, усна компонента - 20%)
Екзаменаційна робота (письмова компонента - 80 %, усна компонента - 20%)