Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Фізика, частина 2
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.00.O.13
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Загальної фізики
Лектор: Біленька Ольга Богданівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. знати основні фізичні поняття, величини, явища та закони фізики, які необхідні для наступного вивчення спеціальних дисциплін;
2. знати одиниці вимірювання основних фізичних величин, та вміти використовувати метод аналізу розмірності при перевірці отриманих аналітичних формул;
3. розуміти фізичну природу процесів, які використовуються у професійній діяльності фахівця, та вміти виокремити найважливіші із них;
4. вміти самостійно планувати та проводити простий фізичний експеримент, обробляти та аналізувати його результати;
5. вміти користуватися загальновживаними вимірювальними приладами для вимірювання розмірів, механічних, електричних та оптичних величин;
6. мати сформовані навики аналізу поведінки фізичних систем та розв’язування задач з різних областей фізики, пов’язаних із розв’язуванням у майбутньому інженерних задач відповідно до профілю підготовки, та проводити у наступному комп'ютерне моделювання поведінки досліджуваних систем;
7. мати сформовану широку теоретичну підготовку з метою допомогти студентам застосовувати у своїй професійній діяльності нові, сучасні фізичні ідеї та принципи;
8. мати сформовану екологічну та етичну культуру, та навики прогнозування наслідків конкретних технічних рішень для навколишнього середовища;
9. мати навики безумовного дотримання правил техніки безпеки при роботі з обладнанням.
1. знати основні фізичні поняття, величини, явища та закони фізики, які необхідні для наступного вивчення спеціальних дисциплін;
2. знати одиниці вимірювання основних фізичних величин, та вміти використовувати метод аналізу розмірності при перевірці отриманих аналітичних формул;
3. розуміти фізичну природу процесів, які використовуються у професійній діяльності фахівця, та вміти виокремити найважливіші із них;
4. вміти самостійно планувати та проводити простий фізичний експеримент, обробляти та аналізувати його результати;
5. вміти користуватися загальновживаними вимірювальними приладами для вимірювання розмірів, механічних, електричних та оптичних величин;
6. мати сформовані навики аналізу поведінки фізичних систем та розв’язування задач з різних областей фізики, пов’язаних із розв’язуванням у майбутньому інженерних задач відповідно до профілю підготовки, та проводити у наступному комп'ютерне моделювання поведінки досліджуваних систем;
7. мати сформовану широку теоретичну підготовку з метою допомогти студентам застосовувати у своїй професійній діяльності нові, сучасні фізичні ідеї та принципи;
8. мати сформовану екологічну та етичну культуру, та навики прогнозування наслідків конкретних технічних рішень для навколишнього середовища;
9. мати навики безумовного дотримання правил техніки безпеки при роботі з обладнанням.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Неорганічна хімія,
Інженерна та компютерна графіка,
Математика,
Фізична та колоїдна хімія,
Біохімія
Інженерна та компютерна графіка,
Математика,
Фізична та колоїдна хімія,
Біохімія
Короткий зміст навчальної програми:
Курс загальної фізики призначений для ознайомлення студентів із основним курсом фізики (механіка поступального та обертального руху, коливання і хвилі, молекулярна фізика і термодинаміка, електростатика, електромагнетизм, електричний струм, хвильова оптика, теплове випромінювання, атомна та ядерна фізика, елементи фізики твердого тіла) на університетському рівні складності, тобто із використанням методів вищої математики для отримання аналітичних описів складних фізичних процесів. Вивчення даного курсу передбачає також розв'язування задач, та виконання лабораторних робіт із наступним вивченням обробки результатів вимірювань, освоєнням за необхідності способів їх графічного представлення, оцінкою похибок вимірювань, та аналізом отриманих експериментальних результатів.
Курс фізики служить основою для розуміння фізичної сторони процесів, які відбуваються у реальних промислових установках, і допомагає створювати математичні моделі відповідних процесів для автоматизованих систем керування.
Рекомендована література:
1. Фізика і хімічні технології Навчальний посібник [Текст] / І.Р. Зачек, С.І.Ющук, О.Б.Біленька. – Львів.: Ліга-Прес, 2014. – 352с.
2. Фізика Навчальний посібник [Текст] / І.Є. Лопатинський, І.Р. Зачек, Г.А. Ільчук, Б.М. Романишин – Львів.: Афіша, 2009 . – 385с.
3. Фізика Навчальний посібник [Текст] / І.Є. Лопатинський, І.Р. Зачек, Г.А. Ільчук, Б.М. Романишин – Львів.: Афіша, 2005 . – 386с.
4. Фізика Навчальний посібник [Текст] / І.Р. Зачек, Б.М. Романишин. – Львів.: Вид. НУ ЛП, 2003 р. – 368 с.
5. І.М.Кучерук, І.Т.Горбачук, П.П.Луцик. Загальний курс фізики. [Текст] : В 3 ч. Том 1. Механіка. Молекулярна фізика і термодинаміка / І.М.Кучерук, І.Т.Горбачук, П.П.Луцик. – Київ.: Техніка, 1999. – 536с.
6. І.М.Кучерук, І.Т.Горбачук, П.П.Луцик. Загальний курс фізики. [Текст] : В 3 ч. Том 2. Електрика і магнетизм / І.М. Кучерук, І.Т. Горбачук, П.П. Луцик.– Київ.: Техніка, 2001. – 452с.
2. Фізика Навчальний посібник [Текст] / І.Є. Лопатинський, І.Р. Зачек, Г.А. Ільчук, Б.М. Романишин – Львів.: Афіша, 2009 . – 385с.
3. Фізика Навчальний посібник [Текст] / І.Є. Лопатинський, І.Р. Зачек, Г.А. Ільчук, Б.М. Романишин – Львів.: Афіша, 2005 . – 386с.
4. Фізика Навчальний посібник [Текст] / І.Р. Зачек, Б.М. Романишин. – Львів.: Вид. НУ ЛП, 2003 р. – 368 с.
5. І.М.Кучерук, І.Т.Горбачук, П.П.Луцик. Загальний курс фізики. [Текст] : В 3 ч. Том 1. Механіка. Молекулярна фізика і термодинаміка / І.М.Кучерук, І.Т.Горбачук, П.П.Луцик. – Київ.: Техніка, 1999. – 536с.
6. І.М.Кучерук, І.Т.Горбачук, П.П.Луцик. Загальний курс фізики. [Текст] : В 3 ч. Том 2. Електрика і магнетизм / І.М. Кучерук, І.Т. Горбачук, П.П. Луцик.– Київ.: Техніка, 2001. – 452с.
Методи і критерії оцінювання:
1. Опитування при допуску до лабораторних робіт
2. Опитування при захисті лабораторних робіт
3. Перевірка розрахунково-графічних робіт
4. Екзамен – письмова форма
5. Екзамен – усна компонента
2. Опитування при захисті лабораторних робіт
3. Перевірка розрахунково-графічних робіт
4. Екзамен – письмова форма
5. Екзамен – усна компонента