Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Напрямки досліджень і розвитку системного програмування

Спеціальність: Системне програмування
Код дисципліни: 7.123.02.E.29
Кількість кредитів: 4.5
Кафедра: Електронні обчислювальні машини
Лектор: ст. викладач Бочкарьов Олексій Юрійович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
знати загальні принципи, напрямки досліджень та розвитку системного програмного забезпечення;
розуміти концептуальні питання та багатогранність проблеми проектування системного програмного забезпечення для комп’ютерних систем та неоднорідних глобальних мереж;
знати принципи побудови та напрямки розвитку сучасних систем управління обчисленнями, систем управління збором даних та систем управління зберіганням даних;
володіти методами науково-дослідної роботи в галузі системного програмування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
попередні: Дослідження і проектування програмних систем, Проектування операційних систем, утиліт і драйверів
Короткий зміст навчальної програми:
Основні напрямки дослідження та розвитку системного програмування. Напрямки розвитку сучасних операційних систем. Системне програмне забезпечення мобільних обчислень (mobile computing). Розвиток засобів та технологій програмної та апаратної віртуалізації. Напрямки розвитку технологій паралельних та розподілених обчислень. Моделі та технології хмарних обчислень (Cloud Computing). Перспективи розвитку системного програмного забезпечення комп’ютерних мереж. Технології однорангових комп’ютерних мереж (peer-to-peer networks). Концепція само-адаптивного програмного забезпечення (self-adaptive software).
Рекомендована література:
1. Andrew S. Tanenbaum, Herbert Bos, Modern Operating Systems, 4th Edition, Pearson, 2014. - 1136 p.
2. Andrew S Tanenbaum, Albert S. Woodhull, Operating Systems Design and Implementation, 3rd Edition, Pearson, 2006. - 1080 p.
3. Abraham Silberschatz, Peter B. Galvin, Greg Gagne, Operating System Concepts, 9th Edition, Wiley, 2012. – 944 p.
Методи і критерії оцінювання:
Виступи на семінарських заняттях, реферати, усне опитування (30%)
Підсумковий контроль (70 %, контрольних захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)